HubSpot heeft onlangs de lancering aangekondigd van nieuwe AI-tools (Content Assistant en ChatSpot.ai) om de productiviteit te verhogen en marketing- en verkoopteams kostbare tijd te besparen bij het onderzoeken, rapporteren en samenvatten van belangrijke informatie.
SEJ kreeg de kans om deze nieuwe tools uit te proberen – lees verder om erachter te komen wat we hebben geleerd over hoe u ze kunt gebruiken.
Wat is ChatSpot.ai?
ChatSpot.ai integreert de kracht van ChatGPT en GPT-4 met HubSpot CRM, zodat gebruikers vragen kunnen stellen en gedetailleerde instructies kunnen geven voor een taak in natuurlijke taal in een chatinterface.
Met deze nieuwe AI-chatbot kunnen gebruikers verschillende taken uitvoeren, zoals het toevoegen van contacten aan de CRM, het maken van aangepaste rapporten, het samenvatten van gegevens van HubSpot en het opstellen van effectieve en gepersonaliseerde marketingberichten en e-mails.
Gecombineerd kunnen deze functies marketing- en verkoopteams veel tijd besparen.
In plaats van naar meerdere sites te gaan om rapporten te genereren op basis van HubSpot-gegevens of een concurrent te onderzoeken, kunt u ChatSpot.ai eenvoudig vragen om de informatie in uw chat samen te stellen.
Binnen ChatSpot.ai vindt u suggesties voor marketing, verkoop, generatieve AI en onderzoek.
Screenshot van ChatSpot.ai, maart 2023
ChatSpot.ai heeft ook een tipsbibliotheek met nog 40 tips om u te helpen leren hoe uw AI-chatbot u kan helpen productiever te zijn in uw marketing- en verkoopinspanningen.
Voorbeeldreacties van ChatSpot.ai
Hieronder volgen voorbeelden van reacties die u van ChatSpot.ai kunt verwachten wanneer u deze gebruikt voor marketing en verkoop.
Ten eerste kunnen we de chat vragen om PPC-trefwoorden op te geven voor een populaire ontwerptool, Canva. De AI-chatbot zal reageren met een lijst met de belangrijkste zoekwoorden die betaald zoekverkeer naar uw website leiden.
Screenshot van ChatSpot.ai, maart 2023
U kunt Canva blijven onderzoeken door op organische zoekwoorden te klikken om een lijst met de beste organische zoekwoorden van Canva in de zoekresultaten te bekijken. Nogmaals, u krijgt een lijst met de belangrijkste zoekwoorden die organisch verkeer naar uw website leiden.
Screenshot van ChatSpot.ai, maart 2023
De link naast elk PPC- en organisch zoekwoord brengt u naar de bestemmingspagina voor die zoekwoorden om uw pagina-ontwerp en -kopie te inspireren.
Ten tweede kunnen we onderzoek vragen naar specifieke bedrijven, zoals OpenAI. De tool haalt basisbedrijfsinformatie uit sociale profielen, zoals Twitter en LinkedIn, waardoor gebruikers snel meer te weten komen over een potentiële klant voordat ze een verkoopgesprek voeren.
Screenshot van ChatSpot.ai, maart 2023
Onder de bedrijfsinformatie kunt u op de links klikken om de PPC en organische zoekwoorden van het bedrijf te bekijken.
Ten derde kan ChatSpot.ai u helpen bij het schrijven van bloginhoud over specifieke onderwerpen.
Zoals bij elke op ChatGPT gebaseerde reactie, is het belangrijk om de gepresenteerde informatie (en bronnen) te verifiëren en deze in uw eigen woorden te herschrijven.
Dit type due diligence kan helpen voorkomen dat uw bloginhoud overeenkomt met die van andere bedrijven die dezelfde aanwijzingen gebruiken om inhoud te genereren.
Als iedereen ChatSpot.ai zou vragen wat SEO is voor bloginspiratie, zouden ze waarschijnlijk hetzelfde antwoord krijgen dat er zo uitziet. De enige manier om ervoor te zorgen dat het uniek is, is door het te herschrijven met je eigen unieke stem en expertise.
Screenshot van ChatSpot.ai, maart 2023
ChatSpot.ai bevindt zich momenteel in de alfamodus. Gebruikers kunnen het moeilijk vinden om vragen te beantwoorden die verder gaan dan de aanwijzingen van HubSpot.
Het moet volledig functioneel zijn en klaar om u in de loop van de tijd te helpen met uw marketing- en verkoopbehoeften.
Toegang krijgen tot ChatSpot.ai
Word lid van de wachtlijst om toegang te krijgen tot ChatSpot.ai.
Meld u ook aan voor de Content Assistant-wachtlijst om een krachtigere contentgenerator voor uw marketingstrategie te krijgen.
conclusie
De implementatie van AI door Google, Microsoft, HubSpot en anderen benadrukt de potentiële voordelen van AI voor iedereen, van kleine bedrijven tot grote ondernemingen. Naarmate AI-tools meer beschikbaar en gebruiksvriendelijker worden, zouden bedrijven hiervan moeten profiteren om de efficiëntie en productiviteit te verhogen, waardoor zakelijke doelen sneller worden bereikt.
Uitgelichte afbeelding: 4H4 PH/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!