Op zoek naar manieren om uw klantreis te optimaliseren en meer conversies te genereren?
Wil je leren hoe je van leads betalende klanten maakt?
Door elke fase van de verkooptrechter in kaart te brengen, kunt u kansen identificeren om uw contentstrategie te verfijnen en meer leads te converteren.
Op 8 maart heb ik een webinar gemodereerd met Wayne Cichanski, vice-president van zoeken en site-ervaring bij iQuanti, en Jill Perlberg, vice-president en hoofd van contentstrategie en klantervaringmarketing bij Northwestern Mutual.
Cichanski en Perlberg lieten zien hoe je relevante en waardevolle content kunt creëren voor elke fase van het klanttraject, zodat je potentiële klanten kunt omzetten van interesse naar actie.
Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
belangrijkste punten
Om leads binnen het klanttraject van interesse naar actie te verplaatsen, moet u:
Definieer uw marktlandschap: Benader je onderzoek met data science en gebruik intentieonderwerpen en clusters.
Maak uw gebruikersreis: Identificeer mensen en pas datawetenschap toe op de reis.
Bereken uw inhoudskloof: Controleer de actualiteit van de concurrent en breng bestaande URL’s in kaart.
Maak een geprioriteerd inhoudsplan: Zorg ervoor dat u deelneemt aan parallelle werkstromen.
1. Trefwoordtargeting kan u helpen het marktlandschap te definiëren
Zoekwoord landschap en onderwerp is een van de beste manieren om uw markt te definiëren.
Doe dit:
Kijk naar in uw bestaande zoekwoordvoetafdruk.
rekening op welke merk- en merkloze zoekwoorden uw website vandaag scoort. Deze gegevens vormen het eerste onderdeel van uw seed-lijst.
waarschuwing de voetafdrukken van uw concurrent.
onderzoek zoekwoorden op basis van een hoofdterm of inhoudscluster waarop noch jij, noch je concurrenten scoren. Dit vormt de master seed-lijst.
groep uw zoekwoorden in subonderwerpen door intentie. Uiteindelijk is het je doel om een subonderwerp gelijk te hebben aan één pagina van je contentstrategie.
organiseren een hiërarchie om een inhoudscluster te maken.
[Learn what a seed list is & how it informs your success] Direct toegang tot het webinar →
Afbeelding gemaakt door iQuanti, februari 2023
[Get an example of this process] Direct toegang tot het webinar →
2. Creëer een gebruikersreis door te begrijpen hoe een gebruiker zoekt
Nu u uw gegevens, onderwerpen en een idee van de concurrentie uit de vorige stap heeft, kunt u beginnen met het bouwen van uw gebruikersreistrechter.
Dit zal u helpen te begrijpen welke inhoud nodig is om uw specifieke persona’s door uw trechter te laten reizen.
Begin met het verzamelen van je doelgroep en persona’s. Begrijp hun behoeften (oftewel hun zoekintentie) gedurende de hele trechter, van boven (bewustzijn) tot beneden (aankoop). Breng uw persoon tijdens de reis in kaart.
Afbeelding gemaakt door iQuanti, februari 2023
Dit is waar datawetenschap om de hoek komt kijken. Nu weet je wat de consument van je verlangt en wat je te bieden hebt. Datawetenschap zal je vertellen waar de grootste kansen liggen om die informatie te krijgen.
Nu kunt u werken om te ontdekken:
Waar u marktpenetratie en grip kunt krijgen. Wat ontbreekt er aan uw contentarsenaal om aan de behoeften van uw consument te voldoen?
Afbeelding gemaakt door iQuanti, februari 2023
Als u uw hiaten in de inhoud kent, weet u wat u moet maken.
Het gaat erom zeer vastberaden en zeer gemotiveerd te zijn als het gaat om het creëren van stukken die passen bij de vraag van de consument.
[Find out where to get your data science] Direct toegang tot het webinar →
3. Bouw contentclusters
Nu kunt u beginnen met het bouwen van de strategie met inhoudsclusters.
Een contentcluster is niets anders dan het hiërarchisch organiseren van onderwerpgegevens.
Het idee is om uw publiek te betrekken met zinvolle inhoud. Wanneer u dit doet, blijft uw publiek klikken, dubbelklikken en uiteindelijk door uw inhoud bladeren.
Afbeelding gemaakt door iQuanti, februari 2023
iQuanti, maart 2023
Clusters kunnen u helpen Google van de juiste informatie te voorzien om u te helpen holistisch te rangschikken.
[See content clusters in action] Direct toegang tot het webinar →
4. Bereken uw inhoudskloof
Om uw inhoudskloof te berekenen, moet u:
Stap 1. Kijk naar de actuele diepte
De diepte van actualiteit is hoeveel inhoud je hebt over een bepaald onderwerp. Dit beïnvloedt de algemene relevantiesignalen op een domein en op semantisch niveau voor Google.
[How much content you should have?] Leer in het on-demand webinar →
Stap 2. Controleer de inhoud van uw wedstrijd
Bekijk hoe uw merk zich verhoudt tot zijn concurrenten. Leggen uw concurrenten de nadruk op een andere fase van de marketingtrechter dan u?
Stap 3. Wijs uw bestaande pagina’s toe aan uw nieuwe themagegevens
U wilt zien of u gepubliceerde URL’s heeft die overeenkomen met het hoofdzoekwoord in uw onderwerpcluster. Als u er geen heeft, mist uw strategie belangrijke inhoud.
Tot slot, als je deze oefening doorloopt, wordt het heel gemakkelijk om een hiaat in de inhoud te ontdekken.
[Get a tutorial] Direct toegang tot het webinar →
5. Maak een prioritair contentplan
Als u eenmaal weet wat u moet optimaliseren, kunt u een sequentieel en solide proces creëren voor het publiceren van inhoud.
Afbeelding gemaakt door iQuanti, februari 2023
[Discover how to prioritize based on opportunity and difficulty and what content should be published first] Direct toegang tot het webinar →
[Slides] Hoe een klantreis jouw contentstrategie beïnvloedt
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
Google Shopping: 5 manieren waarop AI de verkoop en winst van e-commerce kan stimuleren
Doe mee met Bidbrain CEO en Google Shopping-expert Malin Blomberg terwijl ze toptips deelt voor digitale marketeers en eigenaren van e-commercebedrijven om de conversiewaarde te maximaliseren.
Afbeeldingscredits:
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!