Dit bericht is gesponsord door NESS. De meningen in dit artikel zijn die van de sponsor.
“Dit is al zoveel jaren een droom van mij, om een SEO-conferentie te houden die uitsluitend op uitgevers is gericht.”
– John Shehata, oprichter van NESS en NewzDash.com, Global Vice President of Audience Development bij Condé Nast
Werken in SEO is een constante leerervaring – er is altijd iets nieuws te ontdekken, en toen Shehata en Barry Adams de News and Editorial SEO Summit (NESS) oprichtten, deden ze dat met dit principe in gedachten.
“Mensen die zeggen dat ze SEO echt onder de knie hebben, liegen waarschijnlijk of overschatten enorm hoe goed ze echt zijn.”
– Barry Adams, mede-oprichter van NESS en SEO-consultant Polemic Digital
“Het maakt niet uit hoe lang je het al doet en hoeveel ervaring je denkt te hebben, je zult altijd van die momenten hebben waarop je volledig en volkomen verbijsterd bent, en je hebt geen idee wat er aan de hand is.
“We blijven altijd leren. Er is nooit een saai moment in SEO. Het is een zeer snel evoluerende industrie met steeds evoluerende zoekmachines, steeds evoluerend gebruikersgedrag, steeds evoluerende websites, dus niemand weet alles.”
– Adams
Met NESS creëren Shehata en Adams een speciale community binnen de SEO-wereld voor voortdurende groei en ontdekking.
In deze samenvatting
1. NESS is een eerste in zijn soort SEO-conferentie2. NESS bouwt aan een gemeenschap3. NESS staat ten dienste van de gemeenschap4. NESS pioniert online conferentiegemeenschapsbetrokkenheid5. NESS 2022 Nieuws SEO-conferentie Hoogtepunten6. De NESS-ervaring van Search Engine Magazine
NESS is een eerste in zijn soort SEO-conferentie
NESS is exclusief bedoeld voor nieuwsuitgevers die SEO-kennis willen bundelen en delen.
Deelnemers aan deze online conferentie hebben de mogelijkheid om te leren van de beste experts in de nieuwsindustrie.
Of u nu een verslaggever of redacteur bent die dagelijks nieuwsberichten publiceert, of een SEO-professional die uw kennis in het veld wil verbeteren, NESS is een waardevolle online conferentie die u niet mag missen!
NESS bouwt aan een gemeenschap
Toen NESS in 2021 officieel werd gelanceerd, was het een lange droom die uitkwam.
Toen ze zag hoe achtergesteld de SEO-community voor nieuws was, kwam Shehata in actie.
“Ik ging naar veel organisatoren van evenementen en vroeg hen om deze conferentie te houden, maar ze wezen me af… En ongeveer twee jaar geleden besloot ik dat ik het ga doen en ik ga het zelf financieren , en ik ga gewoon. Wat als het een overwinning is, is het een overwinning; als het een verlies is, is het een verlies. Maar ik dacht dat er een goede gemeenschap zou zijn die deze conferentie zou kunnen bijwonen.’
Het doel van het inaugurele evenement was om 100 tickets te verkopen; eindigde met meer dan 600 deelnemers van over de hele wereld, van wie meer dan 50% van buiten de VS
Mensen van enorme wereldwijde uitgeversorganisaties tot micronieuwswebsites die zich richtten op kleine regionale gebieden met verschillende tijdzones om hun ervaringen te delen, opmerkingen achter te laten, feedback te geven en informatie uit te wisselen.
“Ik denk dat dat iets is dat onze conferentie onderscheidt,” zei Adams. “Het is een niche binnen een nicheconferentie.”
Shehata en Adams realiseerden zich al snel dat nieuws-SEO een niche was die het waard was om te dienen en zich in te specialiseren.
“Wat me het meest opviel,” vervolgde Adams, “is de vrijgevigheid van de sprekers en aanwezigen bij het delen van hun kennis en het delen van hun lessen met anderen die mogelijk hun directe concurrenten zijn. Het lijkt erop dat er een echt gemeenschapsgevoel is dat “we zitten hier allemaal samen in, we doen allemaal dezelfde dingen, we zijn niet elkaars vijanden, we zijn elkaars bondgenoten, we proberen hetzelfde te doen, namelijk geweldige journalistiek genereren en ervoor zorgen dat ik wil dat een zo groot mogelijk publiek de kans krijgt om het te lezen.’ En ik hoop dat we dit de komende jaren kunnen blijven doen en deze gemeenschap zo goed mogelijk kunnen blijven dienen.”
NESS staat ten dienste van de gemeenschap
NESS wordt specifiek gepresenteerd als een virtuele conferentie, zodat u tegen lage kosten aanwezig kunt zijn. De topprioriteiten van Shehata bij het creëren van NESS waren het delen van kennis en teruggeven.
“Een uitgever kan 30 mensen sturen om deel te nemen, dat zou nooit gebeuren met een traditionele conferentie waar ze $ 2.000 vragen [per ticket]… Het andere is dat ik echt geloof in teruggeven. Vorig jaar was de pandemie en het was een moeilijke tijd voor veel mensen, dus we zeiden: “Hoe kunnen we helpen?” En vorig jaar gaven we ongeveer 30 gratis tickets aan elke SEO die werd ontslagen of ontslagen, “zei Shehata.
“We geven ook gratis tickets aan SEO’s uit ontwikkelingslanden die de conferentie niet kunnen betalen. Dus elk jaar proberen we goed te doen, en ik denk dat dat het uiteindelijke doel is. Of je nu een SEO bent of niet, je moet teruggeven aan de gemeenschap en goed doen.”
Dit jaar leidde NESS ook een inzamelingscampagne voor hulpverlening aan het Rode Kruis in Oekraïne, waarbij deelnemers werden aangemoedigd om te doneren en hun donaties te verdubbelen tot $ 5.000.
NESS pioniert online conferentiegemeenschapsbetrokkenheid
In plaats van een eenrichtingsverkeer met sprekers die gewoon met het publiek praten, bevordert NESS een tweerichtingsbetrokkenheid, waardoor deelnemers aan het gesprek kunnen deelnemen.
Via het live chatkanaal kunnen gasten commentaar geven, vragen stellen en stemmen tijdens een presentatie.
NESS maakt deelname ook mogelijk via virtuele tafels van maximaal acht personen die met de spreker kunnen praten, vragen kunnen stellen, netwerken en meer.
NESS 2022 Nieuws SEO-conferentie Hoogtepunten
Volgens Adams:
“John en ik, toen we begonnen met het plannen ervan, wilden gesprekken die we zelf graag zouden willen hebben met experts in het veld. Daarom selecteerden we onderwerpen en sprekers op basis van: ‘Wat zouden we graag zien? Wat kunnen we leren van SEO specifiek voor nieuwsuitgevers?’”
Hieronder staan enkele hoogtepunten van het NESS 2022-schema, samen met de belangrijkste punten uit elk segment.
Hoe Wallwalls succesvol te implementeren zonder SEO te beïnvloeden
Leonie Roderick, The Times, en Ben Dilks, Sunday Times, pakten het dilemma aan waarbij lezers verwachten nieuwsinhoud gratis te lezen, maar uitgevers nog steeds geld moeten verdienen.
De beste tips voor het implementeren van een succesvolle paywall-strategie zijn onder meer:
Je hebt een goed begrip van je doelgroep en lezers. Bied een uniek verkoopvoorstel dat u onderscheidt van uw concurrentie, of het nu gaat om betere kwaliteit, analyses of kennis. Wees geen uitgever van goederen; iets hebben waardoor je opvalt. Doe je dat niet, dan stappen lezers gewoon over naar een andere nieuwssite met een vergelijkbaar product.
Krijg alle tips in de opgenomen sessie.
Geautomatiseerde artikelen succesvol gebruiken: is het mogelijk?
Dit deel van de conference call werd gepresenteerd door Carolyn Shelby, Vice President of Growth bij Dawn Patrol LLC.
Matt Southern, Senior News Editor bij Search Engine Journal en NESS 2022-deelnemer, noteerde zijn belangrijkste punten uit deze lezing:
“Hoewel SEO kan helpen met nieuwsdistributie en zichtbaarheid, zou het niet de richting van de berichtgeving moeten bepalen. Shelby sprak uitgebreid over het gebruik van SEO om machines te helpen je verhalen beter te begrijpen. Hij waarschuwde de aanwezigen om SEO hun journalistieke normen niet te laten veranderen. Een verhaal behandelen omdat het een kans biedt om te rangschikken voor een populair zoekwoord in plaats van een verhaal te behandelen omdat het het meest nieuwswaardig is, is een voorbeeld van het schrijven van nieuws voor SEO. Als journalist is het uw topprioriteit om de verhalen te behandelen die het meest relevant zijn voor uw publiek, terwijl SEO een hulpmiddel is om uw publiek te helpen die verhalen te vinden.”
Aanbevolen nieuws: State of the Union
Deze gedetailleerde presentatie door Shehata bevatte gegevens van NewzDash, een Google-nieuwsvolgsysteem en ranking-tracker speciaal voor nieuwsuitgevers.
“Met alle tools die John heeft geïnnoveerd,” zei Adams, “heeft hij een schat aan gegevens over wat werkt in topverhalen, wat er op een bepaald moment in topverhalen wordt getoond en hoe dingen zijn veranderd.”
Career Growth Board: wat is je volgende stap?
Dit panel, een van de meest gewaardeerde sessies van de conferentie, bevatte verschillende soorten SEO-professionals die hun ervaringen in de branche bespraken, hoe ze tot hun positie kwamen, de benodigde vaardigheden en meer.
“Het belang om zich te committeren aan een bepaalde praktijk binnen SEO was een belangrijk ding,” zei Southern. “SEO is zo’n divers vakgebied dat het streven om een expert te worden in alle facetten van commercie niet zo realistisch is als in de begindagen van zoekmarketing. Bovendien worden de rollen waarvoor bedrijven inhuren steeds gespecialiseerder. Als je een gepassioneerde nieuws-SEO bent, is een nieuws-SEO-expert worden een haalbare carrièreoptie.”
Ga nu naar de volledige sessie!
De NESS-ervaring van Search Engine Magazine
Onze teamleden woonden de conferentie bij; dit was wat ze te zeggen hadden:
“Als journalist die nieuws uit de sector op het gebied van SEO en digitale marketing deed, was NESS een kruising van mijn professionele disciplines. Het opende mijn ogen voor het feit dat er een groeiend segment van SEO-professionals is die zich uitsluitend richt op het optimaliseren van artikelen uit nieuws voor zoekmachines.
– Matt Southern, Senior News Editor bij Search Engine Journal en deelnemer aan NESS 2022
“Het was geweldig! NESS is een van de meest waardevolle SEO-conferenties waar experts hun praktische ervaring met bewerken delen, die snel in de praktijk kan worden gebracht en toegepast. Als je een publicatie of een blog hebt, is het een must om aanwezig te zijn
– Vahan Petrosyan, directeur IT en infrastructuur bij Search Engine Journal en deelnemer aan NESS 2022
Heb je het NESS-evenement van dit jaar gemist? U kunt de video-opnames en presentaties op hun website bekijken.

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!