fbpx

Hoe efficiënt om te gaan met uw SEO-budget tijdens downtime

Hoe efficiënt om te gaan met uw SEO-budget tijdens downtime

Share This Post


Als SEO-professionals zijn we hier eerder geweest.

vlakke tijden dode tijd Bezuinigingen. Uitdagingen die van invloed zijn op onze plannen en wat we nodig hebben om de klus te klaren.

In sommige opzichten kunnen we op het verleden leunen voor wijsheid, en manieren vinden om slanker en slimmer te zijn met onze strategieën.

SEO is niet immuun voor bezuinigingen in onzekere tijden (ja, die zin ben ik ook beu).

Of het nu gaat om een ​​recessie, een pandemie of een andere lokale of mondiale situatie, een recessie kan een impact hebben op marketingbudgetten en op wat we kunnen doen voor onze organisaties, merken of klanten.

Ongeacht een recessie of andere factoren die van invloed zijn op SEO-budgetten, zijn er zeven dingen die u kunt doen als u wordt geconfronteerd met een kleiner SEO-budget dat ik wil delen.

Mijn oprechte hoop is dat u dit scenario niet onder ogen hoeft te zien, maar als u dat wel doet, profiteer er dan van om het meeste te halen uit waar u aan moet werken.

1. Vraaganalyse

Het belangrijkste om te begrijpen of de factoren die van invloed zijn op budgetten verband houden met zakelijke en marktomstandigheden, is wat de gevolgen zijn voor de vraag.

Als je aan de merkkant zit, of bij een bureau of adviesbureau dat zich richt op een enkele branche, is de kans groot dat je ideeën hebt.

Als uw SEO-budgetten echter worden verlaagd of verlaagd en u minder moet doen met meer, moet u een analyse uitvoeren om te begrijpen of de algehele vraag naar uw product, dienst of markt is gedaald.

Zijn er minder mensen die zoeken? Gaan ze minder door de funnel of customer journey? Zijn er nieuwe droppoints die voorheen niet bestonden?

2. Bekijk de doelstellingen

Net als bij de vraaganalyse moeten de doelstellingen breder worden bekeken. Zelfs als de markt hetzelfde is, als u minder budget of minder middelen krijgt om mee te werken, moet u uw eigen verwachtingen en die van uw belanghebbenden bijstellen.

Kun je net zoveel doen als voorheen met minder dollars? Kun je werken met minder interne en externe middelen en toch SEO succesvol maken?

Als u inhoud, technische ondersteuning of zelfs SEO-onderzoek en -strategie moet schrappen, zelfs als de marktvraag geen succes heeft gehad, kunt u ervan uitgaan dat de output en resultaten niet hetzelfde zullen zijn.

Bekijk uw doelen, communiceer ze en maak ze zo objectief mogelijk en gekoppeld aan budget en middelen. Als u wordt gevraagd om meer te doen met minder, is dat prima, maar u moet er wel over nadenken!

AI is op dit moment een geweldig hulpmiddel dat u kan helpen meer te doen met minder, dus gebruik het waar u kunt, slim en met kwaliteit.

3. Smalle digitale voetafdruk

Ik haat deze tip, maar het is belangrijk. Ik streef er meestal naar om beter te zijn, als het van hoge kwaliteit is. Of het nu gaat om inhoud, functies, functionaliteit of aspecten van klantpaden en trechters.

Wanneer de tijd echter kort is of de middelen beperkt zijn, moet u uw digitale voetafdruk beperken.

Of het nu komt door het stroomlijnen van middelen of uw eigen focus en budgetten, u moet erop bezuinigen. Als de marktvraag afneemt, focus dan op plaatsen waar mensen nog zoeken en behoeften hebben.

Dit kan betekenen dat u uw lijst met onderwerpen en zoekwoorden inkort om het deel van de trechter aan te pakken waar u sterk wilt zijn of het meest winstgevende product- of serviceaanbod.

Met een smallere focus en minder bronnen kunt u ook de behoefte aan bronnen van uw website verminderen.

Of het nu gaat om een ​​bepaalde sectie, subsectie, subdomein of microsite, de kans is groot dat u een aantal strategische en tactische beslissingen moet nemen en beslissingen die u in overvloedige tijden niet zou nemen.

U kunt misschien niet een hele site optimaliseren, dus beperk zoveel als u nodig heeft en concentreer u daarop.

4. Focus op hulpbronnen

Het is onmogelijk om SEO te doen als een enkele persoon die alle hoeden draagt, tenzij je je in een eenhoornsituatie bevindt. Vereist bronnen zoals IT, webontwikkelaars, UX, contentschrijvers, merkstrategen, wettelijke/compliance- en/of managementgoedkeuringen.

En misschien mis ik nog iets in bovenstaande lijst!

Vroeger, toen ik halverwege de jaren 00 met SEO begon, kon ik 80% ervan zelf doen. Nu is er om goede redenen veel meer samenwerking nodig.

Wanneer budgetten worden verlaagd, moet u echter zeer gefocust zijn op waar het resterende geld naartoe gaat.

In sommige gevallen kan het aan u zijn gedicteerd. Als u echter nog steeds voldoende controle heeft, moet u prioriteiten stellen waar u uw budget en middelen inzet.

Dit betekent mogelijk dat inhoud prioriteit krijgt boven technische updates.

Of technisch over UX. Of CRO op linkbuilding.

Wees slim, gebruik uw bijgewerkte strategie en doelen, en zet uw middelen in op een manier die u niet te ver strekt.

5. Focus op de korte termijn

Wat valt er op korte termijn te winnen? Uw marktomstandigheden, uw doelen en hoe krappe budgetten zijn, zullen dit helpen bepalen.

Heb je maar een paar dollar? Plaats het in items en opportunities met de hoogste prioriteit.

Ik weet dat het voor de hand liggend klinkt, maar SEO is groot en complex. We hebben de neiging om konijnenpaden af ​​te dalen.

Er zijn veel afleidingen. Blijf gedisciplineerd, weet wat u op korte termijn moet doen en bereiken en doe uw best om de lange termijn zaken te vergeten.

Als je probeert het licht aan te houden, een ROI op korte termijn wilt behalen en dit seizoen door wilt komen om de budgetten weer te zien stijgen, zoek dan naar de dingen die de meeste kans op succes op korte termijn hebben.

Dit kan lokale SEO zijn, partnerschappen/affiliaties met inhoud, naar de bodem van de trechter gaan op zoekwoord- en inhoudsfocus, of volledig SEO-bereik/-schaal, maar op een zeer korte lijst met onderwerpen/termen.

6. Focus op de lange termijn

Als u het zich kunt veroorloven om na te denken over een langetermijnstrategie, of, wat waarschijnlijker is, als u wordt getroffen door een afnemende vraag, maar nog steeds over een SEO-budget beschikt, zijn er dingen die u kunt doen om aan de toekomst te bouwen.

Met een focus en strategie op de lange termijn kunt u concurrenten voorblijven die hun budgetten volledig schrappen of gericht zijn op kortetermijndenken, zelfs als er geen vraag is.

Ik kan spreken over de ervaring van klanten in eerdere recessies met wie we samenwerkten, zelfs toen hun vraag vertraagde, en we kozen ervoor om te investeren in het bouwen van langetermijnspelen die hen aan de top plaatsten toen de vraag herstelde

Dingen om in te investeren als je het budget hebt, zelfs als je niet de vraag hebt en vooruit wilt denken: websitetechnologie, infrastructuur, je contentbasis, je thought leadership-platform en hoe je de trechter dient als autoriteit in je branche .

Als de vraag op korte termijn vertraagt, durf ik te wedden dat je concurrenten hun voet van het gas zullen halen, waardoor je de kans krijgt om ze in te halen en er aan de andere kant sterker uit te komen, als je al niet bovenaan staat in uw belangrijkste focusonderwerpen en -termen.

7. Meet inspanningen

Stop nooit met meten wat er gebeurt. U wilt uw eigen set prestatiegegevens hebben om zoveel mogelijk te objectiveren.

Dit betekent dat u waar mogelijk verbanden kunt leggen tussen verlagingen van budgetten, markten en andere middelen en prestaties.

Het stelt u in staat om door te gaan (of te beginnen) door nu de werkelijke impact van recessies, investeringsverminderingen en marktfactoren op uw SEO-inspanningen te kennen. Het zal u ook voorzien van referentiegegevens voor de toekomst.

Als u gegevens uit het verleden heeft over budgetdalingen of -verlagingen, gebruik die dan ook als richtlijn!

Doe niets zonder projecties, verwachtingen en metingen. Of u nu een beursgenoteerd bedrijf of een klein bedrijf bent, gegevens zijn een doel dat een zo groot mogelijk grijs gebied verwijdert.

conclusie

Nogmaals, ik haat het om artikelen over dit onderwerp te schrijven.

Ik ben echter een realist en heb de afgelopen maanden persoonlijk de impact van economische omstandigheden op mijn klanten en uiteindelijk op mijn bureau gezien.

Als je merkt dat je een klein budget hebt voor SEO, is dit beter dan helemaal geen budget.

Ik zou eigenlijk pleiten voor een bepaald niveau van budget en investering als je teruggaat en mijn “langetermijnfocus” hierboven leest.

Ongeacht je situatie, ik weet dat het moeilijk is. Ik ben daar met jou.

Mentaal en fysiek kan het zwaar zijn. Blijf sterk mijn vriend.

SEO is belangrijk, en door je erop te concentreren, er objectief over te zijn en te doen wat je kunt met de middelen en kansen die je hebt, kun je er aan de andere kant sterker uitkomen.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: grondfoto/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!