fbpx

Hoe het algoritme van Instagram werkt voor stories, feeds, reels en verkenning

Share This Post


Instagram-CEO Adam Mosseri heeft een nieuwe video en blogpost uitgebracht waarin wordt uitgelegd hoe het algoritme van Instagram werkt voor Stories, Feeds, Reels en Exploration.

Naast rangschikking bevat het meer informatie over schaduwbanning, het bekijken van je accountstatus en best practices voor het laten groeien van een Instagram-publiek.

Het volgende is een update van de originele video over het Instagram-algoritme uit 2021.

Het is meer dan een algoritme

Het eerste punt dat Mosseri maakt, is dat het Instagram-algoritme geen algoritme is, maar veel algoritmen en processen die samenwerken om de inhoud die elke Instagram-gebruiker ziet te personaliseren.

Waarom gebruikt Instagram algoritmen? Omdat elk individu anders is, zou elke Instagram-gebruiker inhoud moeten zien die overeenkomt met zijn interesses.

Dit is wat Instagram hoopt te bereiken door middel van ranking: een gepersonaliseerde ervaring die gebruikers voor langere tijd betrokken houdt op het Instagram-platform.

Verhalen rangschikken: hoe het Instagram Stories-algoritme werkt

Wanneer je de Instagram-app opent, is het eerste dat je bovenaan ziet een rij met de nieuwste verhalen van de accounts die je volgt.

Om te bepalen welke verhalen als eerste verschijnen, analyseert Instagram alle verhalen van degenen die je in de afgelopen 24 uur hebt gevolgd. Het doel is om te beslissen welke verhalen je het meest interesseren door middel van proxy’s (raden).

Instagram wil voorspellen welke verhalen je waarschijnlijk opent, beantwoordt, reageert of leuk vindt.

Om deze voorspellingen te doen, gebruikt Instagram signalen: eerdere interacties die je hebt gehad met Stories. De belangrijkste signalen die de volgorde van verhalen in je Instagram-app beïnvloeden, zijn onder andere:

Hoe vaak bekijk je Verhalen van een auteur (account/creator). Hoe vaak heb je interactie met Verhalen van een auteur? Hoe dicht je bij een auteur staat op basis van het aantal keren dat je hem of haar een bericht hebt gestuurd.

Instagram hoopt dat het rangschikken van Verhalen met behulp van aangepaste proxy’s, signalen en voorspellingen er uiteindelijk voor zal zorgen dat Verhalen worden getoond aan de mensen om wie je het meest geeft.

Feedrangschikking: hoe het Instagram Feed-algoritme werkt

De Instagram-feed is bedoeld om gebruikers op de hoogte te houden van de beste inhoud die is gepost sinds ze de app voor het laatst hebben gebruikt.

Het bevat een mix van inhoud van degenen die je volgt en Instagram-accounts waarin je mogelijk geïnteresseerd bent, op basis van een reeks voorspellingen.

Deze voorspellingen zijn gebaseerd op de volgende hoofdsignalen:

Hoe waarschijnlijk is het dat u het bericht becommentarieert, leuk vindt of deelt. Hoe waarschijnlijk is het dat u het profiel aanraakt. Hoe lang ben je waarschijnlijk bezig met de post?

Instagram gebruikt je interactiegeschiedenis, populariteit van berichten, informatie over de auteur en hoe vaak je contact hebt gehad met de auteur om de volgorde te bepalen waarin de inhoud wordt weergegeven.

Je kunt de inhoud van je kanaal vormgeven door je favoriete accounts aan te wijzen, waardoor berichten van die accounts bovenaan het kanaal worden geplaatst. Je kunt ook overschakelen naar de volgende feed, die alleen berichten toont van accounts die je chronologisch volgt.

Hoe het algoritme van Instagram werkt voor stories, feeds, reels en verkenningInstagram-screenshot, mei 2023

Reel Ranking: hoe het Instagram Reel-algoritme werkt

Het doel van Instagram Reels is om gebruikers te vermaken. Instagram bedient Reels voornamelijk van accounts die je niet volgt.

Eerst kijkt Instagram naar de reels waarmee je in het verleden interactie hebt gehad en de reels die andere gebruikers zoals jij leuk vonden.

Raad vervolgens welke rollen u waarschijnlijk tot het einde zult bekijken, deel ze met vrienden of bezoek de audiopagina voor uw eigen inspanningen om inhoud te creëren.

Om deze gissingen te maken, gebruikt Instagram signalen zoals de geschiedenis van de rollen die je hebt bekeken, informatie over de rol, informatie over de auteur van de rol en hoe vaak je contact hebt gehad met de auteur.

Dit zorgt samen voor een meeslepende, vermakelijke en heerlijke tab.

Ranking Crawl: hoe het crawl-algoritme van Instagram werkt

Net als Reels streeft Instagram Explore ernaar de beste content te tonen van accounts die je niet volgt, om je te helpen nieuwe dingen te ontdekken waarin je geïnteresseerd bent op Instagram.

Instagram voorspelt de berichten die je waarschijnlijk leuk vindt, opslaat of deelt.

Het gebruikt signalen zoals de populariteit van het bericht, de onderwerpen waarin ze geïnteresseerd zijn, informatie over de auteur en hoe vaak je contact hebt gehad met de auteur.

Shadowbanning en accountstatussen

Naast het uitleggen hoe ranking werkt op verschillende gebieden van Instagram, wilde Mosseri ook praten over schaduw en een populaire mythe erover ontkrachten.

Sommige makers hebben het gevoel dat ze een schaduwverbod hebben gekregen wanneer hun inhoud niet het verwachte of gewenste bereik krijgt.

Hoewel er wordt gespeculeerd dat Instagram het bereik van accounts verkleint om ze te “aanmoedigen” om te betalen voor advertenties, zegt Mosseri dat dit een mythe is.

Hij legde uit dat het in het belang van Instagram is om mensen te verbinden met de meest opwindende inhoud die mogelijk is om de tijd die aan de app wordt besteed te vergroten en uiteindelijk de advertentie-inkomsten te verhogen.

Om gebruikers te helpen, heeft Instagram een ​​accountstatussectie gemaakt waarin de redenen worden beschreven waarom Instagram de zichtbaarheid van een account op het platform kan beperken.

Hoe het algoritme van Instagram werkt voor stories, feeds, reels en verkenningInstagram-screenshot, mei 2023

Hoe u uw Instagram-publiek kunt laten groeien

Mosseri sloot de video af door de volgende best practices te delen om je te helpen je publiek en bereik op Instagram te vergroten.

Omdat elke videomaker en elk publiek anders is, is het belangrijk om te experimenteren om te zien welke inhoud de meeste betrokkenheid van je publiek genereert. Gebruik Insights om trends te onthullen waarmee u de algehele kwaliteit en gebruikersbetrokkenheid bij uw inhoud kunt verbeteren. Werk samen met andere populaire creators in jouw niche om een ​​nieuw publiek te bereiken met originele content. Controleer uw accountstatus om er zeker van te zijn dat u de nodige stappen heeft ondernomen om de communityrichtlijnen te volgen en eventuele beperkingen op uw zichtbaarheid op te heffen. Probeer originele inhoud te maken in plaats van inhoud van anderen te verzamelen.

Heeft u vragen? Mosseri nodigt Instagram-volgers uit om deel te nemen aan reguliere AMA’s over Instagram via Stories.

Uitgelichte afbeelding: Kaspars Grinvalds/Shutterstock





Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!