fbpx

Hoe het Twitter-algoritme werkt en hoe u ervoor kunt optimaliseren

Share This Post


Als het gaat om marketing in de digitale ruimte, lijken bedrijfseigenaren altijd iets nieuws te ontdekken, of het nu een eenvoudige Google-update is of een veranderend algoritme voor sociale media.

Iedereen die heeft geprobeerd volgers op sociale media te krijgen, weet hoe frustrerend het kan zijn om je inhoud te zien. Met miljoenen profielen en merken die strijden om relevantie, hebben doelgroepen op elk moment meer dan hun billijk aandeel berichten te ontvangen.

Dit is zeker het geval met Twitter, een van ‘s werelds grootste sociale mediaplatforms door maandelijks actieve gebruikers, met ongeveer 463 miljoen.

Maar hoe moeilijk het ook is, het verkrijgen van een groot aantal volgers op Twitter zou ideaal zijn voor elk bedrijf.

En het kan. Bekijk de grootste platformvolgers: PlayStation met 16,9 miljoen, Xbox met 13,5 miljoen en Starbucks met 11,4 miljoen.

Iedereen begint met nul, maar al deze merken moeten in de loop der jaren iets hebben gedaan om te profiteren van het algoritme van Twitter en om hun inhoud door hun ideale publiek te laten zien.

U kunt hetzelfde doen, maar een blinde benadering zal waarschijnlijk niet voor u werken; daar is te veel concurrentie voor.

Waarom zou u in plaats daarvan niet profiteren van het daadwerkelijke algoritme van Twitter dat bepaalt wat gebruikers zien op basis van hun interesses en activiteit op het platform?

Het begrijpen van het algoritme zal u echter een deel van de weg helpen. Het andere deel komt neer op je contentstrategie.

Laten we daarom dieper ingaan op het Twitter-algoritme en uitleggen hoe u uw social media-aanpak kunt optimaliseren.

Wat is het Twitter-algoritme?

Digitale platforms zoals Google en apps voor sociale media zijn behoorlijk verbazingwekkende dingen.

Ze zijn autonoom, grotendeels dankzij de algoritmen die hun menselijke makers voor hen hebben ontworpen.

Het algoritme van Twitter verschilt niet van de algoritmen die worden gebruikt door andere socialemediagiganten zoals Facebook en Instagram.

Deze platforms moeten algoritmen gebruiken om inhoud aan hun gebruikers te tonen, omdat er anders geen logische manier is om bij te blijven.

laat het me uitleggen

In een eenvoudig systeem zou je alles zien dat is gepost door de accounts die je volgt in omgekeerde chronologische volgorde.

Dus tien accounts plaatsen tien tweets en je zou ze allemaal op volgorde zetten, met de meest recente bovenaan je Twitter-tijdlijn.

Maar aangezien Twitter-gebruikers ongeveer 500 miljoen keer per dag tweeten, had het platform een ​​manier nodig om er doorheen te filteren om gebruikers gepersonaliseerde tijdlijnfeeds te bieden die hen betrokken zouden houden.

Voer in: het algoritme van Twitter (eigenlijk een van de vele).

Zoals ik zojuist al zei, is de sleutel hier om de Twitter-feeds van gebruikers aan te passen aan hen en hun interesses.

Het algoritme van Twitter baseert het beheer van inhoud op uw activiteit op het platform.

Terwijl je op Twitter communiceert, zul je bepaalde tweets leuk vinden, bepaalde accounts volgen en bepaalde dingen die je leuk vindt retweeten. Twitter gebruikt dit allemaal om je de tweets te laten zien waarvan het denkt dat je ze wilt zien.

Een belangrijk punt om te onthouden is dat de inhoud die gebruikers zien niet altijd afkomstig is van de accounts die ze volgen.

Twitter kan ook tweets weergeven van soortgelijke accounts die gebruikers volgen. Het algoritme bepaalt welke inhoud uit deze bronnen moet worden weergegeven op basis van de accounts die u volgt en de soorten tweets die u vaak leuk vindt.

Zo ziet het eruit voor de gebruiker: wanneer gebruikers de starttijdlijn selecteren, zien ze inhoud van het Twitter-algoritme, een gedeelte ‘voor het geval je het hebt gemist’ van de recente tweets van accounts die volgen en vervolgens alle andere. “normale” tweets van de accounts die ze volgen.

Gebruikers kunnen de schakelaar van het algoritme omdraaien om Twitter’s gissingen over hun interesses uit te schakelen en naar de modus “Laatste Tweets” te gaan om een ​​omgekeerde chronologische lijst te zien van alle recente tweets van de accounts die ze volgen.

Dit is een verkorte versie van hoe het Twitter-algoritme werkt.

Als u nu probeert om uw inhoud op het platform te laten opvallen, hoe werkt u dan binnen het algoritme? Daar gaan we nu op in.

Uw inhoud optimaliseren voor het Twitter-algoritme

Wanneer u probeert uw Twitter-inhoud te optimaliseren om gezien te worden door het grootste aantal gebruikers waarvan u denkt dat ze ideaal zijn voor uw bedrijf, moet u werken binnen het kader van het algoritme van het platform.

Twitter zoekt naar bepaalde dingen in je inhoud om te bepalen of het ‘waardig’ is om hoger in de feed van je publiek te worden geplaatst.

Deze factoren zouden je niet moeten verbazen, omdat ze tegenwoordig in wezen de standaard zijn in sociale-media-apps, maar ze zijn allemaal de moeite waard om hier uit te leggen.

Dit zijn de dingen waar het algoritme “rekening mee houdt” bij het bepalen waar de inhoud moet worden geplaatst:

Hoe lang geleden is de tweet gemaakt?.
Hoe relevant is de tweet voor het betreffende onderwerp of uw nichemarkt? vergeleken met wat anderen in deze ruimte zeggen. (Net als Google geven bepaalde zoekwoorden de relevantie aan voor het algoritme. Voer geavanceerde zoekopdrachten uit op Twitter om te zien welke inhoud voor bepaalde zoekwoorden wordt weergegeven.)
Hoe betrokken gebruikers zijn bij de specifieke tweet en andere tweets van uw account.
Als de tweet afbeeldingen bevat zoals afbeeldingen, video’s, gifs of andere media (die over het algemeen aantrekkelijker zijn dan platte tekst).

Al deze dingen zijn logisch en je kunt zien wat er bij elk van hen aan de hand is: het algoritme van Twitter wil gebruikers recente, relevante tweets laten zien die al interessant zijn voor duizenden andere mensen en kan duizenden meer aanspreken door visuele inhoud toe te voegen. media

Houd bij het maken van inhoud voor het Twitter-account van uw bedrijf dus rekening met deze factoren en handel dienovereenkomstig.

Laten we, voordat we verder gaan met het laatste gedeelte, de belangrijkste punten samenvatten die we tot nu toe hebben behandeld.

We hebben besproken waarom het Twitter-algoritme is gemaakt en hoe het werkt. Je weet al dat het algoritme tweets verdeelt in algoritmisch gekozen inhoud, het gedeelte ‘voor het geval je het hebt gemist’ en chronologische tweets omkeert.

Nu weet je ook met welke factoren relevantie en inhoudstype het algoritme rekening houdt bij het bepalen van welke tweets volgers en anderen moeten worden getoond.

Hier zijn mijn toptips voor het actief optimaliseren van uw Twitter-contentstrategie om maximale betrokkenheid van uw doelgroep op het platform te genereren.

1. Wat je ook doet, doe het consequent

Om wat voor reden dan ook, hebben sommige mensen moeite om consistent te zijn op hun sociale media-accounts. Ze kunnen vier dagen lang twee keer per dag posten en het dan ongeveer een week laten staan ​​voordat ze terugkomen.

Dit soort berichtenschema zal je betrokkenheid niet vergroten en je niet de likes en volgers opleveren die je nodig hebt om het spel van het algoritme te spelen.

Daarom is het belangrijk om consistentie in je contentstrategie te behouden.

Consistentie gaat een lange weg voor u. Aan de ene kant maakt het je professioneler en betrouwbaarder, omdat bedrijven, naast hun marketing, meestal op uurwerkschema’s posten.

Het andere voordeel van consistentie is dat je een grotere kans hebt om iedereen te bereiken die je wilt, omdat niet iedereen elke dag op hetzelfde tijdstip op Twitter zit. Als gevolg hiervan kunnen uw tweets worden begraven wanneer een groot deel van uw publiek inlogt op Twitter.

Als je je aan een schema van drie keer per dag houdt, heb je de beste kans om mensen te bereiken, ongeacht wanneer ze op Twitter springen.

Zodra u een aanhang heeft opgebouwd, weten mensen wanneer ze meer inhoud van u kunnen verwachten en kunnen ze zelfs verwachten dat deze wordt gepubliceerd.

2. Retweet strategisch

Er is ook niets mis met het toevoegen van retweets aan je Twitter-contentstrategie.

Door te retweeten kunnen makers iets van iemand anders delen met hun volgers. Zolang wat je retweet consistent is met je normale berichten, is dit een goede methode om je publiek consistent te blijven bereiken.

Retweeten is ook een manier om aan populariteit te winnen voor iets anders terwijl je je volgers iets waardevols geeft.

U kunt inhoud van iemand anders in uw branche retweeten of een oude tweet retweeten die goed heeft gepresteerd.

Werk retweets in je berichtenschema om te blijven communiceren met je publiek terwijl de inhoud relevant blijft.

3. Blijf interessant

Als de belangrijkste afhaalmogelijkheid van dit hele bericht voor jou is geweest om je inhoud interessant en boeiend te maken om binnen het algoritme te vinden, zou dat genoeg moeten zijn.

Het is echter vermeldenswaard wat wordt bedoeld met “interessante” inhoud op Twitter.

Ik noemde hierboven dat tweets met media de neiging hebben om beter te presteren omdat ze meer betrokkenheid genereren. Wie wil een tweet lezen als je een grappige GIF kunt bekijken of naar een afbeelding met een kort bijschrift kunt kijken?

Wanneer je deelbare, grappige of intellectueel stimulerende inhoud plaatst, moedigt dit likes aan.

Als je het volgens een consistent schema doet, motiveert het je.

Nu leiden likes en volgers niet noodzakelijkerwijs tot meer omzet voor u, maar ze kunnen u helpen een authentiek publiek op sociale media op te bouwen en uiteindelijk uw merkbekendheid te vergroten.

Ken het Twitter-algoritme, maar maak je er niet druk om

We hebben veel besproken in dit bericht, maar ik wil nog één ding zeggen over het Twitter-algoritme: maak je er niet druk om.

Net als bij het schrijven van SEO-inhoud, komen de goede dingen naar boven.

Besteed niet elk uur aan het uitzoeken hoe je met het algoritme kunt spelen en je spullen kunt zien.

Volg deze tips, maar richt u vooral op het genereren van inhoud die nuttig is voor uw publiek en die uw merk vertegenwoordigt.

Dit is de beste manier om een ​​echt Twitter-publiek te laten groeien.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: tovovan/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!