fbpx

Hoe kan gesproken zoekopdrachten uw SEO ten goede komen?

Hoe kan gesproken zoekopdrachten uw SEO ten goede komen?

Share This Post


Google Assistent Siri. Alexa. Cortana.

Vandaag heb je de keuze uit hoogwaardige stemassistenten, en ze kunnen allemaal behoorlijk verbazingwekkende dingen doen.

Een van die dingen is het helpen van gebruikers bij het vinden van antwoorden op vragen; Kortom, wat iemand normaal ook in een zoekmachine zou typen, stemassistenten kunnen de bron vinden en hardop voorlezen.

Tegenwoordig is het niets nieuws om te zeggen dat gesproken zoekopdrachten fenomenale SEO-kansen bieden voor bedrijven.

Immers, als deze populaire stemassistenten antwoorden op de vragen van mensen voorlezen, is er een kans dat ze uw website-inhoud kunnen lezen als sommige van die antwoorden.

En de cijfers ondersteunen het ook:

In de Verenigde Staten gebruikt 40,2% van de mensen gesproken zoekopdrachten. 71% van de mensen geeft de voorkeur aan gesproken zoekopdrachten boven het fysiek typen van een online zoekopdracht Volgens Google gebruikt 27% van de wereldwijde online bevolking gesproken zoekopdrachten op mobiel. 58% van de mensen heeft gesproken zoekopdrachten gebruikt om informatie over lokale bedrijven te vinden

Voice search is dus een echte instelling en het gaat nergens heen.

Houd echter uw paarden vast, want uw website wordt niet weergegeven in antwoorden op gesproken zoekopdrachten alleen omdat deze inhoud heeft.

Er zijn dingen die u moet weten over optimalisatie van gesproken zoekopdrachten voordat u deze gaat gebruiken voor uw SEO-strategie.

Wat is gesproken zoekopdrachten?

Laten we, om eenvoudig te beginnen, de basisvraag beantwoorden van wat gesproken zoekopdrachten eigenlijk zijn.

Met gesproken zoekopdrachten kunnen mensen spraakopdrachten gebruiken met hun slimme apparaten om online bronnen op te halen.

Het werkt ongeveer zoals een computer of smartphone, behalve dat je je stem gebruikt om te zoeken in plaats van dingen te typen.

Het slimme apparaat gebruikt kunstmatige intelligentie om de taal te verwerken, de relevante zoekmachine te doorzoeken en het beste resultaat terug te geven aan de gebruiker.

Gesproken zoekopdrachten worden gebruikt voor allerlei soorten zoekopdrachten, van directe vragen en antwoorden tot routebeschrijvingen en grappen.

En gesproken zoekopdrachten worden steeds beter. In het geval van Google is dit grotendeels te danken aan het gebruik van natuurlijke taalverwerking door de zoekmachine.

Natuurlijke taalverwerking (of NLP) stelt Google, een machine, in staat om zoekopdrachten niet alleen te lezen maar ook te interpreteren zoals een mens dat zou doen.

Met behulp van NLP begrijpt Google zoekopdrachten semantisch, wat betekent dat het steeds beter begrijpt wat er was bedoelde door een zoekopdracht, in plaats van door wat er werd gezegd.

U kunt de voordelen zien voor mensen die gesproken zoekopdrachten gebruiken om toegang te krijgen tot internetbronnen met behulp van hun stemassistent, maar hoe zit het met de voordelen voor bedrijven?

Hoe kan gesproken zoekopdrachten uw SEO ten goede komen?

Als je net hebt geleerd wat gesproken zoekopdrachten zijn, beginnen de wielen misschien te draaien over hoe het de SEO-strategie van je bedrijf kan helpen.

Maar laten we het over de realiteit hebben, voor het geval de zaken nog steeds een beetje troebel zijn.

Bij elke gesproken zoekopdracht leest de spraakassistent een resultaat hardop voor.

Als je nu een routebeschrijving zoekt, geeft je stemassistent je precies wat je nodig hebt.

Maar als je een oprechte vraag hebt, een vraag over wie iemand is, hoe iets werkt of waarom iets gebeurt, zal je stemassistent organische inhoud gebruiken voor het antwoord.

Dit is je kans om te schitteren, want de inhoud die je stemassistent voorleest, kan van jou zijn!

Het antwoord is meestal wat het aanbevolen fragment zou zijn op een normale resultatenpagina van een zoekmachine (SERP).

Dit betekent dat alle inhoud die bovenaan wordt gevonden, de extra beloning heeft om aan gebruikers te worden voorgelezen als de meest gezaghebbende bron voor het beantwoorden van die vraag.

En aangezien bij SEO alles draait om het vestigen van uw bedrijf als een vertrouwde autoriteit in uw specifieke nichemarkt, zou het uw doel moeten zijn om in iemands gesproken zoekopdrachten te verschijnen als u wilt groeien door middel van SEO!

Het komt er dus op aan om gesproken zoekopdrachten te optimaliseren.

Er zijn een paar punten om hier rekening mee te houden; U hoeft niet slechts één ding te doen om in gesproken zoekopdrachten te verschijnen.

Laten we daarmee eens kijken hoe u de online aanwezigheid van uw bedrijf kunt optimaliseren voor gesproken zoekopdrachten.

Twee manieren om gesproken zoekopdrachten te targeten

Er zijn twee algemene manieren waarop ik denk aan optimalisatie voor gesproken zoekopdrachten: uw inhoud goed krijgen en uw lokale zakelijke NAP-informatie goed krijgen.

Als u wilt dat uw website wordt weergegeven in gesproken zoekopdrachten als een organisch resultaat, of als u wilt dat de NAP-informatie van uw bedrijf wordt weergegeven in uw kaartenpakket, moet u weten naar wie mensen zoeken en wat ze willen.

Laten we bespreken wat elk van deze punten eigenlijk betekent.

Optimalisatie van organische inhoud

U wilt dus dat de inhoud van uw site wordt weergegeven voor gesproken vragen als ‘het gemakkelijkste recept voor geroosterde aardappelen’, ‘hoe wordt fotogrammetrie gebruikt bij auto-ongelukken’ of ‘waarom hebben Dalmatiërs vlekken?’

De algemene manier om erover na te denken is dat uw inhoud rechtstreeks ingaat op wat mensen willen: de daadwerkelijke bedoeling van de vraag.

Wat betekent het?

Neem de Dalmatische vraag.

Als je een hondenblog hebt, wat zoekwoordonderzoek doet naar deze vraag en wilt dat het wordt weergegeven als een gesproken zoekopdracht als mensen ernaar zoeken, dan is dit wat je doet.

Maak van de vraag de titel van een blogpost.

Google kent een grote hoeveelheid organisch zoekgewicht toe aan de H1, of titel, van een pagina.

Schrijf in de eerste alinea van dit bericht het directe antwoord op een beknopte maar volledige manier. Nog een zin erna om meer uit te leggen kan ook geen kwaad.

Schrijf vervolgens de rest van het bericht, vul alle details in en voeg rijke elementen toe, zoals afbeeldingen en infographics.

Als u uw invoer presenteert als een reactie die de assistent zal voorlezen, kan deze verschijnen als een gesproken reactie.

Als u echter als het meest gezaghebbende antwoord op internet wilt worden beschouwd en wilt dat de stemassistent uw antwoord als het beste presenteert, zijn er andere dingen die u kunt doen.

U kunt bijvoorbeeld gestructureerde blogberichtgegevens aan uw bericht toevoegen om Google te helpen uw inhoud te begrijpen.

Gestructureerde data is ook bijzonder handig bij producten en recepten. Deze opmaak helpt Google de details van de pagina die u wilt promoten te begrijpen en uw inhoud kan worden weergegeven in een gesproken zoekopdracht.

Onthoud altijd het feit dat mensen de neiging hebben om op stem te zoeken met langere en meer natuurlijke zinnen. Om deze reden moet u deze zoekwoorden met een langere staart onderzoeken en gebruiken in uw inhoud.

Op basis van de specificiteit van die zoekwoorden, zou u moeten kunnen achterhalen wie de persoon is voor die inhoud. Wie zijn ze en wat zoeken ze?

Als u uw publiek kent, kunt u uw inhoud maken, en dat beetje extra aandacht kan het verschil maken bij het binnenhalen van die felbegeerde voice search-reactie.

Optimalisatie van lokale bedrijfsinformatie

Dan zijn er alle lokale zoekers die een site zoals de uwe in hun omgeving willen vinden of weten wie u bent en meer over u willen weten.

In deze gevallen wilt u in het lokale kaartenpakket verschijnen wanneer mensen met hun stem zoeken naar ‘pizzeria’s bij mij in de buurt’.

Je wilt ook dat je spraakassistent de juiste informatie geeft als mensen vragen naar “de openingstijden van bedrijf X” of “het adres van bedrijf Y”.

Er zijn hier verschillende dingen te zeggen.

Een daarvan is dat het verschijnen op lokale kaartpakketten, of het nu via spraak of traditioneel zoeken is, draait om het optimaliseren van uw Google-bedrijfsprofiel tot het maximum.

Dit betekent inclusief openingstijden, adressen, foto’s, diensten, een link naar een website, en recensies, recensies, recensies!

Vragen om goede beoordelingen van tevreden klanten is een trefzekere manier om als lokaal bedrijf te slagen.

Het helpt mensen te weten dat ze een goede ervaring zullen hebben met uw bedrijf. Het laat Google ook zien dat dit een bedrijf is dat mensen nuttig vinden, dus zullen ze het aan zoekers blijven tonen.

Aangezien mobiele apparaten de plaats zijn waar gesproken zoekopdrachten plaatsvinden, moet u de mobiele versie van uw website optimaliseren, zodat iedereen die meer wil weten een goede ervaring op uw site heeft.

Dit is het moment om gesproken zoekopdrachten te overwegen

Spraakgestuurd zoeken is geen nieuwe technologie, maar omdat het zo’n handige manier is om antwoorden op vragen te krijgen, wordt het steeds populairder, en als je het nog niet hebt geoptimaliseerd, is dit het juiste moment.

Nu betekent dit allemaal niet dat het gemakkelijk is om te verschijnen in gesproken zoekopdrachten.

Veel van uw concurrenten werken waarschijnlijk aan hetzelfde.

Maar door te focussen op uw keuze van zoekwoorden, hun intentie en uw perfecte gebruikerspersoonlijkheid, geeft u uw bedrijf de beste kans om te verschijnen via de snelgroeiende organische zoektechnologie.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: productie Perig/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!