fbpx

Hoe kunnen resellers koppelbare assets creëren en betere links opbouwen?

Share This Post


De Do SEO-vraag van vandaag komt van Abdul uit Nairobi, die vraagt:

“Ik ben een junior interne SEO voor een bedrijf dat artikelen zowel in een fysieke winkel als online verkoopt.

Is er een manier om koppelbare activa te creëren voor een distributiebedrijf zoals het bedrijf waaraan ik werk? En is er een manier om naar deze inhoud te linken?

De meeste van onze concurrenten hebben weinig of geen top of the funnel-inhoud. … In onze branche zijn we voornamelijk gericht op verkoop en ik ben op zoek naar een manier om onze waarde voor klanten te vergroten door hen die inhoud te bieden.”

Hallo Abdul,

Geweldige vraag!

Ja, het maken van koppelbare assets voor resellers is heel eenvoudig en leuk.

Het gaat erom een ​​beetje buiten de kaders te denken.

Voor wederverkopers en serviceproviders begin ik met het creëren van iets “linkwaardigs” en vind ik vervolgens doelen om te bereiken.

Het creëren van linkwaardige inhoud is niet alleen inhoud. Hij bouwt er een bibliotheek vol mee.

Ik bedoel niet een letterlijke bibliotheek; Ik bedoel ervoor te zorgen dat elk deel van uw website vol staat met goede inhoud van hoge kwaliteit. Dit kunnen afbeeldingen, video’s, handleidingen, infographics, enz.

Als je iemand voorstelt om naar een goede blogpost of video te linken, zullen ze waarschijnlijk naar andere pagina’s op je site kijken.

Als er maar één kwaliteitsinhoud heeft, zullen ze waarschijnlijk ergens anders zoeken naar vergelijkbare inhoud en verliest u uw inkomende link naar een andere site vol bronnen.

Dus laten we beginnen met het opbouwen van de middelen.

Typen koppelbare activa

Begin door met uw klantenserviceteam te praten.

Neem de gesprekken die ze hebben gehad en voer ze door een trefwoordwolk.

De meest gebruikte zinnen zullen uiteindelijk de grootste zijn.

Sluit dit nu aan op een vraag- of onderwerpgenerator en een hulpprogramma voor trefwoordonderzoek.

U kunt ook een lijst met vragen maken die klanten (huidige klanten en potentiële klanten) stellen en uw klantenserviceteam de lijst laten afvinken telkens wanneer iemand hen een van deze vragen stelt.

Nu heb je wat mensen willen weten voordat ze converteren. Converteer het naar kopiëren, zoals:

Instructievideo’s en uitlegvideo’s.
Infographics die een proces of stroom tonen, met tips om wrijving te verminderen, de productie te verbeteren of iets unieks dat alleen een expert als jouw bedrijf zou weten. Maak het alsjeblieft niet over je diensten; doe het op alle diensten. Op die manier is het voor iedereen inclusief en wordt het waarschijnlijker gedeeld of gelinkt.
Blog berichten concepten uitleggen met voorbeelden uit de echte wereld.
Rekenmachines en widgets om problemen op te lossen en expertise te tonen.
Veel Gestelde Vragen als individuele pagina’s als het antwoord lang is, toegevoegd aan product-/servicepagina’s of als een op zichzelf staande blogpost.
En meer

Door dit te doen, hebt u een archief gemaakt met informatie die relevant is voor het heden. Dit is iets dat expertise toont en het waard is om naar te linken.

Je kunt de content ook op andere kanalen gebruiken.

Videos het kan naar YouTube gaan en, als ze kort zijn, ook naar TikTok, Instagram Reels en andere platforms.
Verticale grafieken en infographics kunnen worden gedeeld op Pinterest.
Veel Gestelde Vragen het kan geweldige interviewvragen of podcastonderwerpen maken.

Ten slotte wilt u ervoor zorgen dat uw site gemakkelijk te navigeren is.

Verberg uw blog of links naar uw bronnen niet in een hamburgermenu. Maak goed gelabelde navigatie die mensen aanmoedigt om die inhoud te vinden.

Je krijgt mensen niet uit de trechter als het op de juiste manier wordt gedaan.

In plaats daarvan laat je je kennis zien en dat je hun problemen begrijpt.

Door te laten zien dat je hun problemen begrijpt en oplossingen hebt, zul je waarschijnlijk meer gekwalificeerde leads binnenhalen en sneller een deal sluiten.

De consument weet dat hij op de goede plek zit, en jij bent er al vaker geweest met anderen.

Het laatste voordeel hier is dat je bronnen beschikbaar hebt die journalisten, branchepublicaties en bloggers kunnen vinden.

Door ze uw inhoud te laten vinden, kunt u backlinks krijgen. U kunt worden doorverwezen en geciteerd, zelfs als u de link niet ontvangt.

Anderen positief over u laten spreken, vooral in de media, kan helpen om vertrouwen en autoriteit op te bouwen.

Het is onderdeel van EAT. En met vermeldingen in de belangrijkste media kun je een “zoals te zien in”-frame creëren om vertrouwen op te bouwen bij bezoekers.

We volgen dit proces om koppelingen te maken met distributeurs en serviceproviders.

Wij richten ons op het beantwoorden van de vragen van onze huidige en potentiële klanten. Vervolgens creëren we universele bronnen om onze expertise te laten zien, zelfs als we onze producten niet gebruiken, en bouwen we relaties op met nichemediabedrijven.

Ik hoop dat dit helpt!

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: paulaphoto/Shutterstock



Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!