fbpx

Hoe moeten wereldwijde merken Gen Z betrekken tijdens het WK?

Share This Post


In de Verenigde Staten neemt de zoekinteresse in ‘Super Bowl’ elk jaar in januari toe, dus het kan Amerikanen vergeven worden dat ze ten onrechte denken dat dit het grootste sportevenement voor ‘voetbalfans’ is.

Maar wereldwijd zijn ‘voetbalfans’ wat Amerikanen ‘voetbalfans’ zouden kunnen noemen, en de zoekinteresse in ‘World Cup’ is zeven tot acht keer groter dan de ‘Super Bowl’.

De zoekinteresse voor ‘Wereldkampioenschap’ piekt meestal in juni om de vier jaar.

Maar de FIFA World Cup in Qatar begint op 20 november 2022 en wordt gespeeld tot 18 december.

Deze ongewone verandering ten opzichte van zijn normale slot wordt vastgelegd in de YouTube-video, “2022 FIFA Men’s World Cup: Jon Hamm as Santa neemt een pauze van de feestdagen | FOX SOCCER.”

Dus met ‘s werelds grootste sportevenement om de hoek, zullen digitale marketeers in de Verenigde Staten misschien moeten jongleren met hun vakantieplannen om te profiteren van de grootste marketingkans voor wereldwijde merken

En de demografie die veel marketeers moeilijk kunnen bereiken, blijft Gen Z.

Volgens een recent onderzoek uitgevoerd door Emory-universiteitniet meer 23% van Gen Z beweren sportfans te zijn.

In het licht hiervan zoeken merken naar manieren om de honger van een jongere generatie naar meeslepende, community-gedreven ervaringen te stillen.

Merken zoals Coca-Cola, Adidas en US Soccer vergroten hun promotie-inspanningen voor jongeren.

Dus, terwijl het WK nadert, hoe moeten andere wereldwijde merken digitale marketing gebruiken om Gen Z te betrekken tijdens het kerstinkopenseizoen van dit jaar?

Om deze vraag te beantwoorden, interviewde ik Kevin Kim, CEO en mede-oprichter van Stadium Live Studios, en een expert in sport- en gaming-marketingstrategie. Hij heeft nauw samengewerkt aan producten die gericht zijn op de manier waarop Gen Z media consumeert.

En Stadium Live, een digitale speeltuin die sportfans heeft gegamificeerd, ontving onlangs investeringen van NBA-ster Kevin Durant, de Franse voetballer Blaise Matuidi en Dapper Labs Ventures.

Hieronder staan ​​mijn vragen over de reclametrends en merkstrategieën achter het targeten van Gen Z, en de antwoorden van Kim, die real-world inzichten bieden uit de gesprekken die hij met zijn team over dit onderwerp voert, exact

Greg Jarboe: “Merken hebben moeite om een ​​jonger publiek te bereiken; is sportmarketing niet langer de juiste keuze?”

Kevin Kim: “Een groot deel van het bereiken van een jonger publiek is ervoor te zorgen dat je op de platforms bent waar ze rondhangen. Traditionele sportmarketing richt zich op het op het scherm krijgen van merken tijdens het spel, maar wat we zien is dat een jonger publiek, met name Gen Z , besteden minder tijd aan het kijken naar de wedstrijden en gaan in plaats daarvan naar het consumeren van sport via korte media zoals TikTok en Instagram.

Dat wil niet zeggen dat traditionele sportmarketing nog steeds geen haalbare manier is om het Gen Z-publiek te bereiken, omdat velen nog steeds naar games kijken. maar tenzij uw merk zichtbaar is op platforms waar sportclips en inhoud worden gedeeld, krijgt u er niet evenveel aandacht voor en heeft uw merk niet dezelfde bekendheid als anderen. die platformen.

Moderne sportmarketing bereikt niet alleen Gen Z op het scherm, maar ook op sociale media en andere sportplatforms. Marketing als geheel verschuift naar sociale media, maar de ervaringen die merken creëren, moeten authentiek en relevant zijn voor Gen Z; anders gaat er veel verloren. Gen Z is erg goed in het spotten van nepmerken die in het spel zijn vanwege hun imago versus merken die echt contact willen maken met hun publiek.

Bij Stadium Live bouwen we aan het sport- en cultuurplatform waar merken op een echt authentieke manier in contact kunnen komen met Gen Z-sportfans door hun merken in te bedden in merk- en game-in-productervaringen.

Merken die op zoek zijn naar sportsponsoring moeten kijken naar waar hun publiek hun tijd daadwerkelijk doorbrengt en daar middelen aan besteden. Het plaatsen van advertenties bij sportwedstrijden op het scherm is niet langer een complete trechter.”

GJ: “Waarom hebben Gen Z-sportfans honger naar meeslepende ervaringen?”

KK: “Gen Z-sportfans zijn niet langer alleen sportfans. Ze zien dat de atleten die ze volgen interesse tonen in andere aspecten van cultuur, zoals kunst, muziek en mode, en dat beïnvloedt hun eigen smaak. Atleten zijn nu meer dan atleten; het zijn beroemdheden en smaakmakers.

Meeslepende ervaringen voor Gen Z trekken aan meer dan één snaar (sport). Echt meeslepende ervaringen doen een beroep op een kernbelang zoals sport, maar peper in andere interesses zoals gamen, mode, enz. om een ​​pakket te creëren waarvan Gen Z het gevoel heeft dat ze erbij horen. Mensen zien zichzelf graag vertegenwoordigd in uw product en het bouwt op. de basis van een zeer sterke emotionele band tussen het merk en de klant.

Stadium Live doet dat momenteel veel, en we denken dat dit een van de belangrijkste redenen is waarom Gen Z net zoveel bij het platform is gebleven als zij. Ik ben misschien een sportfan, maar ik hou ook van anime; deze twee concepten sluiten elkaar niet uit.

We bedienen een fanbase die veel merken in de sportruimte heeft zien behandelen alsof het een sportfan betekent… het enige waar je om geeft is sport. Een van onze kernpijlers als bedrijf is “Wees wie je wilt zijn”, wat betekent dat iedereen die het platform betreedt, moet kunnen dragen wat hij wil en zijn interesses uitdrukken zoals hij dat wil, ondanks dat het onder de sportparaplu is gewikkeld.

Ik kan mijn liefde tonen [a musical artist] of liefde voor high-end mode direct op het platform en dat geeft veel Gen Z-fans het gevoel dat ze erbij horen. We zien dat veel mensen op het platform microgemeenschappen creëren rond hun niche-interesses en dat zorgt ervoor dat ze terugkomen. Het vinden van uw individuele community bij Stadium Live is een essentieel onderdeel van ons succes en we zien dit als iets waarop we zullen blijven voortbouwen.

GJ: “De FIFA-videogame is een kernonderdeel van de voetbalcultuur geworden en een enorme aantrekkingskracht voor Gen Z. Hoe kan game-adoptie marketeers helpen het rendement op investering (ROI) van uw advertenties te verhogen?”

KK: “Een groot deel van de affiniteit van Gen Z voor videogames komt voort uit een behoefte aan verbinding en gemeenschap die verband houdt met hun interesses. Fans zijn op zoek naar een omnichannel-ervaring met merken. Videogames zoals FIFA, NBA 2K, Madden, enz. op de ervaringen die fans in het echte leven hebben door ze op te leiden en ze meer fans te maken.

Hoe meer voetbal-, basketbal-, enz.-spelers ik ken en hoe meer statistieken ik over de sport weet, hoe groter de kans dat ik me engageer om naar een wedstrijd te kijken of met een merk in zee te gaan. Vooral Fortnite heeft dit uitstekend laten zien met in-game skins en ervaringen van het merk.

Wij zijn van mening dat Gen Z-gaming net zo’n belangrijke rol speelt als traditionele marketing, omdat, zoals hierboven vermeld, authentieke en echte ervaringen de betrokkenheid en loyaliteit van het merk stimuleren. En voor een digital native generatie als Gen Z is er geen betere manier om een ​​meeslepende ervaring te creëren dan op een plek die ze al kennen.

Het creëren van een meeslepende ervaring voor uw merk in een videogame kan een blijvende indruk en verbinding creëren waarvoor normaal gesproken tientallen individuele contactpunten vooraf nodig zijn. Gezien de hoeveelheid tijd die Gen Z elke week besteedt aan het spelen van videogames (meer dan 7 uur per week), is het volkomen logisch dat uw merk daar is waar uw publiek rondhangt.

Als ze tijd doorbrengen op sociale netwerken i videogames, dan moet je op sociale media op de markt brengen en meeslepende ervaringen voor je merk creëren in videogames.”

GJ: “Hoewel sommigen misschien denken dat WK-advertenties cruciaal zijn voor de betrokkenheid van grote merken, is het misschien niet de moeite waard, waarom?”

KK: “Zoals ik eerder al zei, is een grote trend die we zien bij het jongere publiek dat ze niet zoveel tijd besteden aan het kijken naar sport voor een scherm als vorige generaties; in plaats daarvan besteden ze veel meer tijd aan dingen als TikTok, Instagram en Reddit om hun sportfixatie te krijgen.

Een groot deel van de hedendaagse moderne sportfans kijkt eigenlijk zelden naar games. Dus wat we zien is dat, tenzij uw merk zichtbaar is of waarover buiten de wedstrijd zelf wordt gesproken, u aanzienlijk beperkt bent in uw algehele bereik in vergelijking met een veelzijdige benadering om Gen Z te bereiken via ‘veel contactpunten in de plekken waar ze rondhangen.

Een merk dat tijdens het WK geen advertenties laat zien, kan succesvoller zijn dan andere merken als het de juiste boodschap op de juiste plaats en bij het juiste publiek bereikt. Als je op zoek bent naar Gen Z, is samenwerken met het WK door meeslepende ervaringen te creëren en fans het platform te geven om hun eigen gemeenschappen te creëren in een gecontroleerde omgeving een veel betere manier om echte connecties te ontwikkelen.

Jongere fans worden elke dag zo gebombardeerd met advertenties dat ze verdoofd zijn geworden. Merken die verbinding proberen te maken met hun publiek en de sport willen ervaren met zij zullen op de lange termijn veel meer succes en betere klanten hebben dan degenen die tijdens prime time reclamespots van 30 seconden kopen.”

GJ: “Hoe kunnen merken interesse wekken bij Gen Z voorafgaand aan het WK 2026 in Noord-Amerika?”

KK: “Bouw authentieke relaties op met Gen Z. Neem ze mee voor de rit en laat ze je helpen bij je volgende stap. Geef ze het platform en de ruimte om hun eigen unieke verbinding met je merk te vormen door geselecteerde ervaringen te brengen.

Verbind uw merk met persoonlijkheden die om u geven en die de pijlers van uw merk weerspiegelen. We gebruiken een term genaamd Phygital (Fysiek + Digitaal) hier bij Stadium Live, [which] het is een hoeksteen van hoe we relaties opbouwen met Generatie Z. Het betekent het creëren van digitale ervaringen met fysiek nut. Als sportmerk weet je dat het grootste deel van je Gen Z-publiek zich op digitale platforms bevindt, maar je moet ze belonen met iets tastbaars om ze te bereiken.

We zijn onlangs een samenwerking aangegaan met de Fan Controlled Football League, wat hier een goed voorbeeld van was. We hebben de shirtjes van het FCF-team gedigitaliseerd en digitale verzamelobjecten gemaakt om op avatars in Stadium Live te dragen.

Fans hadden toegang tot een livestream waarin atleten vragen en antwoorden stelden en interactie hadden met onze gebruikers. Fans pronkten met hun merchandise en pronkten met hun fandoms in een digitale wereld, maar ze waren ook in staat om fysiek met ze te communiceren op een unieke manier die hen dichter bij de door fans gerunde Soccer League bracht.

Merken die vóór het WK echt merkwaarde willen verwerven onder Gen Z, moeten hun fans ervaringen bieden met echte waarde. Merken die laten zien dat ze hun klanten waarderen door hun acties in plaats van door hun woorden, winnen altijd.”

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Robert Kneschke/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!