fbpx

Hoe SEO-experts veranderingen in de vraag voorspellen en corrigeren met zoekgegevens

Hoe SEO-experts veranderingen in de vraag voorspellen en corrigeren met zoekgegevens

Share This Post


Seizoenstrends + specifieke verticale gegevens helpen u om veranderingen in de vraag sneller te zien

Afgezien van de gebruikelijke seizoensevenementen in de tijd van het jaar of internationale feestdagen, bekend bij de e-commercesector, heeft elke branche zijn specifieke kenmerken, sommige niet zo voor de hand liggend, vooral bij het werken met B2B-belanghebbenden.

Het tonen van kennis van deze specifieke kenmerken met zoekgegevens wekt vertrouwen in uw adviesvaardigheden, waardoor u een partner wordt en niet alleen het team dat SEO-acties uitvoert.

Daarom is het belangrijk om een ​​tool te hebben die seizoensinvloeden effectief volgt, zodat u zich kunt concentreren op de volgende strategische stap.

In SEOmonitor wordt dit bereikt met automatische tags, die u laten weten wanneer uw gerichte zoekwoorden het hoogseizoen naderen of buiten het seizoen zijn, zodat u vooraf inhoud kunt plannen.

Het verhaal van Dobson gaat echter verder, het gaat erom hoe alle belangrijke gegevenspunten samenkomen.

Stap 2: Maak SEO-zoekwoordcategorieën aan en zie eenvoudig welke sectoren fluctueren

Om data voor u te laten werken, is het juiste niveau van granulariteit ook belangrijk.

Als het gaat om de eCommerce-site van Dobson, segmenteren ze hun gerichte zoekwoorden op categoriestructuur, omdat dit de gemakkelijkste manier is om te zien hoe specifieke gebieden het doen. Dit is eenvoudig en efficiënt omdat de bedrijfslogica is ingebouwd in de informatiearchitectuur van de website.

Bovendien betekent het kunnen volgen van specifieke prioriteitscategorieën en hun concurrenten in de sectie, dat hiaten sneller worden geïdentificeerd, zodat de besluitvorming sneller verloopt.

Daarom maakt Bulldog Digital Media gebruik van SEOmonitor’s rank tracker met dagelijkse ranggegevens voor desktop en mobiel als standaard, samen met een trefwoordgroeperingssysteem waarmee ze de categoriehiërarchie kunnen handhaven.

“Omdat we alle categorieën duidelijk hebben afgebakend, kunnen we snel zien welke gebieden een aanhoudende, toegenomen of afgenomen vraag zien via zoekgegevens.”

Hoe ziet dit eruit?

“Neem het voorbeeld van de categorie cocktailglas hieronder. We merkten dat de algehele zichtbaarheid was verbeterd. Het verkeer van biologisch was echter aanzienlijk afgenomen.

Wat we in feite zien, is dat de vraag aanzienlijk is gedaald, waardoor we een bitterzoete overwinning hebben behaald, want hoewel we onze klantenranglijst hebben verbeterd, hebben de gewenste effecten niet plaatsgevonden dankzij veranderingen in de vraag “.

Hoe SEO-experts onverwachte veranderingen in de vraag voorspellen en corrigeren met zoekgegevensAfbeelding door SEOmonitor en Bulldog Digital Media, november 2022

Door een tool te hebben om alle kritieke gegevens in één weergave samen te brengen, kon het team dit meenemen naar klantvergaderingen om hen snel op de hoogte te houden van marktveranderingen, terwijl het antwoorden gaf op waarom het verkeer niet was waar het verwachtte. zijn.

Stap 3: Profiteer van tags, annotaties en transparantie om snel te ontdekken wat er is gebeurd en wanneer

Dobson benadrukt het belang van voortdurend evalueren en communiceren, zowel intern als met de klant.

“Voor B2B, waar de horeca op het punt stond een volledig zomerseizoen te hebben, konden we ook de trendgegevens van alle categorieën gebruiken om te zien welke productlijnen het meest in trek zijn, en snel van strategie veranderen om ons op deze hete gebieden te concentreren om de zichtbaarheid te maximaliseren. ” uitleggen.

Het ging vanaf het begin om gestructureerd en transparant te zijn.

Gebruik annotaties voor meer efficiëntie

Om het campagnebeheerproces efficiënter te maken, adviseert hij het gebruik van annotaties.

“Binnen de analyses van de klant hadden we annotaties toegevoegd aan belangrijke gebeurtenissen, waardoor we gemakkelijk snelle patronen aan de gebeurtenissen konden koppelen.”

Hoe SEO-experts onverwachte veranderingen in de vraag voorspellen en corrigeren met zoekgegevensAfbeelding door SEOmonitor en Bulldog Digital Media, november 2022

Overweeg om de annotatiefunctie in alle tools in uw SEO-stack te verbeteren, omdat:

Weet precies wat er is gebeurd en wanneer. Rapporteer over SEO-prestaties versus externe krachten die het doel beïnvloeden. Leg de logica en de markt uit aan uw klanten en wees proactief over eventuele noodzakelijke koerscorrecties.

Bonusstap voor SEO-bureaus: beheer voortdurend de verwachtingen van uw klant

Bij elke verandering in vraag en daling van het verkeer hield Bulldog Digital Media de klant op de hoogte.

“Hoewel de klant zich zorgen maakte over een daling van het verkeer, betekende het gebruik van de gegevens en tools in onze handen dat we proactief konden zijn in het verstrekken van waardevolle inzichten voor hun bedrijf. In 2020 was bijvoorbeeld een grote groei voor het bedrijf de verkoop van bubbelbaden, vanwege het weer, maar ook omdat mensen wisten dat ze veel meer tijd thuis zouden doorbrengen. Voor het voorjaar van 2021 wilden we nauwlettend in de gaten houden of we een vergelijkbare toename verwachten en, zo niet, snel verkeers- en datatrends op elkaar afstemmen om te zien of we misten ergens anders.”

Met dit niveau van flexibiliteit en transparantie kan het SEO-team worden vertrouwd om het bedrijf in de juiste context te runnen.

Maar dat betekent ook dat je bij elke stap eerlijk en geïnformeerd moet zijn. Ook als er ineenstortingen optreden en de SEO-campagne lijkt te haperen.

“Feedback was positief van de klant, die in staat was om snel te associëren wat er gebeurde, maar ook intern door te geven om de klant te helpen wendbaar te zijn bij de volgende stappen en de verwachtingen snel op elkaar af te stemmen.”

Er zijn veel niveaus die moeten worden afgestemd om een ​​SEO-campagne op schema te houden, dus constante rapportage, overcommunicatie en snelle interventies zijn de sleutel om ervoor te zorgen dat elke partij uw deel doet

Voor sommige klanten biedt Bulldog Digital Media zelfs alleen-lezen toegang tot hun SEO-tool om te helpen bij interne rapportage en afstemming.

SEOmonitor kan u helpen om veranderingen in de SEO-vraag eenvoudig te detecteren en op te lossen

Omdat veranderingen in de vraag in snellere loops plaatsvinden, vooral bij het werken met belanghebbenden op het gebied van e-commerce, is alleen kijken naar zoekvolumes niet voldoende.

Door jaar-op-jaar zoektrends te gebruiken, seizoensinvloeden nauwlettend in de gaten te houden en te begrijpen hoe de markt verandert, kunt u de juiste beslissingen nemen en uw SEO-inspanningen voortdurend aanpassen.

Zoals Bulldog Digital Media uitlegde, gaat het natuurlijk ook om het kennen van het bedrijf van de klant, hun sterke punten en hoe de concurrentie eruitziet voor elke product- of servicecategorie.

En met het juiste niveau van granulariteit om te weten wanneer het een prestatieprobleem is en wanneer het een marktprobleem is.

Met al het bovenstaande in gedachten hebben we bij SEOmonitor een rankingtracker ontwikkeld die SEO-professionals helpt te schalen. Krijgen:

Dagelijkse rankings voor desktop en mobiel inbegrepen in dezelfde prijs. Alle concurrenten worden bijgehouden, dus u hoeft alleen degenen te kiezen die u interesseren. Drie niveaus van trefwoordgroepering om complexe campagnes eenvoudig te beheren. Onbeperkt aantal gebruikers, dus u kunt zowel uw team als uw klanten uitnodigen voor het platform.

Dit zijn slechts enkele van de functies die klanten helpen zich te concentreren op de groei van hun bedrijf.

Ga met ons mee op onze reis om meer transparantie en vertrouwen op te bouwen in en voor de SEO-industrie.



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!