fbpx

Hoe SEO te verbeteren: strategieën om als eerste te proberen

Hoe SEO te verbeteren: strategieën om als eerste te proberen

Share This Post


Er zijn zoveel factoren die de SEO-prestaties beïnvloeden dat er talloze verschillende threads zijn om uit te halen.

Hoe weet u waar u uw tijd en moeite op moet richten om uw KPI’s aanzienlijk te beïnvloeden en vooruitgang te laten zien?

Hier zijn enkele tips en strategieën om eerst prioriteiten te stellen.

Structureer uw SEO-strategie

Elk project dat u in uw SEO-strategie opneemt, moet een duidelijk resultaat hebben.

Er is een handig raamwerk dat ik graag “PIE” noem, wat staat voor Protect, Enhance and Extend:

Beschermen

Als u op zoek bent naar snelle resultaten, is uw eerste instinct misschien om meteen achter aanvullende bezoeken aan te gaan.

Het is echter essentieel om ervoor te zorgen dat u voorzorgsmaatregelen neemt om de prestaties van uw site te beschermen.

Dit houdt ook in dat u ervoor moet zorgen dat de technische basis van uw site solide is en dat u weet welke zoekwoorden en pagina’s veel organisch verkeer naar uw site leiden.

verbeteren

Er zullen vrijwel zeker zoekwoorden zijn waarvoor uw site al relevante inhoud heeft, maar deze pagina’s staan ​​nog niet op een positie die verkeer genereert.

Voordat u investeert in het maken van nieuwe inhoud, kunt u door deze pagina’s te optimaliseren om hoger te scoren, die zoekinteresse vastleggen en meer paginaweergaven genereren, vaak met veel minder inspanning.

uitbreiden

Het versterken van uw site-inhoud om meer siteverkeer te genereren, is de laatste fase die uw strategie moet bestrijken.

Dit omvat het identificeren van de zoekopdrachten waarvoor uw site zou kunnen scoren met nieuwe inhoud en het creëren van inhoud die is geoptimaliseerd voor die termen.

Strategieën om uw SEO-prestaties te beschermen

Audit de technische gezondheid van uw website

Het negeren van de technische gezondheid van uw site is als het bouwen van een huis op een slechte fundering.

Het maakt niet uit hoe indrukwekkend je het maakt; alles kan elk moment instorten.

Bij het beschermen van de huidige prestaties van uw site, moet de eerste overweging zijn om uw technische status te controleren en ervoor te zorgen dat deze de huidige en toekomstige richtlijnen en adviezen voor rangschikkingssignalen van Google weerspiegelt.

Op het moment van schrijven zijn de huidige prioriteiten mobielvriendelijkheid van uw inhoud en elementaire webvitaliteit, het waarborgen van de indexeerbaarheid van uw belangrijke inhoud en het verwijderen van omleidingsketens.

U moet er ook voor zorgen dat u de technische gezondheid van uw site in de loop van de tijd blijft controleren om eventuele problemen op te sporen voordat deze uw zoekprestaties of gebruikerservaring beïnvloeden.

Zoek in het ideale geval naar trackers die u kunnen waarschuwen voor problemen zodra deze zich voordoen.

Begrijp uw meest waardevolle inhoud

Als het gaat om het behouden van de SEO-waarde van uw site, moet u de belangrijkste termen en pagina’s identificeren die verkeer naar uw site leiden.

Deze gegevens zijn beschikbaar via Google Search Console en helpen u bij het volgen van verkeersveranderingen.

Door groepen zoekwoorden te maken en hun posities in de ranglijst te volgen, kunt u ook de redenen voor verkeersfluctuaties vaststellen (bijv. verandering in interesse of positie) en ervoor zorgen dat u kunt ingrijpen als de prestaties van een van uw belangrijkste termen afnemen.

Paginasegmenten kunnen u helpen de prestaties van deze belangrijke pagina’s te verbeteren, onafhankelijk van uw algehele rapportage.

Strategieën om uw SEO-prestaties te verbeteren

Als je het hebt over verbeterpunten, wil je zoeken naar kansen waar al content bestaat, maar die beter zou kunnen presteren.

Identificeer zoekwoordrangschikkingen met ruimte voor verbetering

Bij het identificeren van zoekwoorden met een hoog potentieel om voor te optimaliseren, zijn er twee belangrijke factoren waarmee u rekening moet houden:

De maandelijks zoekvolume van de voorwaarden. De huidige rangschikking van uw inhoud.

Het aantal klikken dat een resultaat ontvangt, neemt snel af naarmate het verder weggaat van de eerste pagina van Google of een andere zoekmachine.

Het doel van geoptimaliseerde inhoud zou moeten zijn om in de top tien van resultaten te staan, aangezien alles buiten de top tien resulteert in verwaarloosbaar verkeer.

Als uw inhoud tussen 11 en 20 staat voor zoekwoorden met een hoog volume, kan een beetje goed onderzochte optimalisatie uw positie verhogen naar een positie waar het veel meer bezoekers naar uw site kan trekken.

De beste manier om de meest effectieve optimalisaties te begrijpen, is door te kijken naar de inhoud waarop Google al scoort: kijken naar overeenkomsten in de breedte of specificiteit van inhoud, metadata, lengte van inhoud, complexiteit, enz.

Breng vervolgens aanpassingen aan uw inhoud aan om deze af te stemmen op deze pagina’s.

Het toevoegen van contextuele interne links van andere belangrijke pagina’s op uw site kan ook helpen om Google’s begrip van uw pagina te versterken, vooral als u ankertekst kiest die verband houdt met de termen die u target.

Gebruik het schema voor mogelijkheden voor rijke resultaten

Naast het zoeken naar mogelijkheden om in de standaard top tien resultaten te komen, zijn er vaak echte voordelen verbonden aan het hebben van uitgebreide resultaten op de resultatenpagina’s.

Kijk naar de soorten resultaten die op de resultatenpagina’s staan ​​voor de termen waarop u zich richt, vooral die van uw directe concurrenten, en pas uw inhoudsstructuur aan zodat deze meer compatibel en geschikt is voor die resultaten.

Strategieën om uw SEO-prestaties te verbeteren

Het uitbreiden van uw prestaties omvat meestal het creëren van nieuwe inhoud, wat betekent dat dit gebied van uw strategie waarschijnlijk een van de meest arbeidsintensieve is.

U moet zoekwoorden identificeren waarvoor uw site geen “geschraapte” inhoud heeft (pagina’s die perfect zijn afgestemd op de termen waarnaar gebruikers zoeken).

Identificeer trefwoorden voor inhoudsversterking

Het identificeren van zoekwoordmogelijkheden voor nieuwe inhoud is veel ingewikkelder dan het vinden van zoekwoorden om te beschermen of zoekwoorden waarvoor u uw rankings kunt verbeteren.

Dat komt omdat ze door hun aard niet worden gevonden in de zoekwoordgegevens van uw site. Dus waar moet je je zoektocht beginnen?

Inhoud in kaart brengen: Er zijn verschillende manieren om uw inhoud te segmenteren: op categorie, type gebruiker of persona, fase van de klantreis, enz. Kruisverwijzingen naar deze segmenten kunnen lacunes in de manier waarop u gebruikers helpt aan het licht brengen, waardoor u begeleiding krijgt bij het begin van uw onderzoek naar zoekwoorden en onderwerpen. .
Analyse van de concurrentie: Door de websites van concurrenten te onderzoeken en te begrijpen waar ze staan, kunt u bepalen waar u kansen misloopt om voor dezelfde gebruikers te verschijnen. Als uw onderzoekstool het toelaat, kunt u door deze termen toe te voegen om de meest waardevolle pagina’s van uw concurrenten weer te geven gelijkwaardige pagina’s maken die meerdere termen kunnen targeten.

Maak nieuwe inhoud voor SEO

Door nieuwe inhoud voor SEO te maken, kunt u uw onderzoek naar inhoud van concurrenten gebruiken om uw pagina aan te passen met alle structuur en pagina-elementen die nodig zijn om goed te scoren.

Aan de andere kant kan het langer duren voordat nieuwe inhoud wordt ontdekt en in de resultaten wordt opgenomen.

Het is van vitaal belang ervoor te zorgen dat het goed in uw site is geïntegreerd door middel van interne links, evenals rekening te houden met seizoensinvloeden en interessetrends en ervoor te zorgen dat er met voldoende tijd nieuwe inhoud wordt gemaakt.

Bij het bouwen van nieuwe pagina’s zijn vaak andere teams betrokken, dus het is waardevol om een ​​rapportageproces op te zetten om ervoor te zorgen dat uw SEO-onderzoek duidelijk wordt vastgelegd en verwerkt in nieuwe inhoud.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: fizkes/Shutterstock



Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!