fbpx

Hoe stel je een bedrijf voor om te investeren in betaalde investeringen in plaats van in SEO?

Hoe stel je een bedrijf voor om te investeren in betaalde investeringen in plaats van in SEO?

Share This Post


De Do SEO-vraag van vandaag komt van Dean, die vraagt:

SEO is de buzz, maar veel bedrijven begrijpen de verschuiving naar ROI niet.

We ondersteunen betaalde media als een snellere actiestrategie. Met dat in gedachten, hoe stel je een bedrijf voor om te investeren in betaalde SEO?

SEO en PPC sluiten elkaar zelden uit.

Studie na studie heeft zelfs aangetoond dat wanneer ze samen worden gebruikt, organische en betaalde zoekresultaten betere resultaten opleveren dan elk kanaal afzonderlijk.

Het is duidelijk dat deze statistiek sterk varieert, afhankelijk van de branche van elk bedrijf, het aanbieden van strategieën en doelen.

Er is geen “typisch” als het gaat om zoekprestaties.

Maar er zijn goede praktijken.

En al vele jaren is het de beste praktijk geweest om organische en betaalde zoekcampagnes tegelijkertijd uit te voeren.

Zoeken is geen “nulsomspel”.

SEO en PPC moeten met elkaar praten

De meeste problemen die zich voordoen wanneer PPC- en SEO-campagnes gelijktijdig worden uitgevoerd, kunnen worden vermeden door simpelweg communicatielijnen tussen de SEO- en PPC-teams te openen.

Als u een bedrijf bent met verschillende bureaus die uw betaalde en organische programma’s uitvoeren, kunt u er het beste voor zorgen dat die bureaus met elkaar overweg kunnen.

Als een of beide bureaus die u gebruikt overlappende services hebben met de andere, kunt u wat branie en “territoriummarkering” verwachten.

Bedrijven kunnen dit voorkomen door per bureau duidelijke grenzen te stellen en zich daaraan te houden.

Dit betekent dat geen van beide instanties de ander als een bedreiging mag zien.

Je wilt dat deze groepen samenwerken, niet tegen elkaar. Het ergste wat je kunt doen, is ze tegen elkaar opzetten.

Dit geldt ook voor interne teams.

Als uw PPC- en SEO-collega’s niet regelmatig gaan zitten praten, is de kans groot dat u kansen misloopt.

Hoe zit het met kannibalisatie?

Kannibalisatie treedt op wanneer uw PPC- en SEO-campagnes dezelfde bezoekers trekken.

Het is duidelijk dat u niet wilt betalen voor een bezoeker wanneer deze via “gratis” organische zoekopdrachten op uw site terechtkomt.

Kannibalisatie is echt.

Maar het verspilt niet zoveel geld als de meeste mensen denken, en het kan vaak worden vermeden als de SEO- en PPC-teams met elkaar communiceren.

De meest aanstootgevende zoekwoorden voor kannibalisatie zijn meestal merkzoekwoorden.

In de meeste gevallen zullen uw bezoekers uw site vinden wanneer ze naar uw merk zoeken en hoeft u niet te betalen om daar te komen.

Maar betaald zoeken met een merk converteert beter dan wat dan ook.

PPC-professionals weten dit.

Merktermen zorgen ervoor dat PPC-campagnes er goed uitzien.

Ik moedig iedereen aan om naar uw PPC-programmagegevens te kijken met en zonder merktermen.

Er is een sterk argument voor het gebruik van merktermen in betaald zoeken. Met betaald zoeken kunt u uw bericht beheren op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s).

Bieden op een merkterm om een ​​speciale aanbieding aan te bieden of een uniek verkoopvoorstel onder de aandacht te brengen, kan het rendement op uw investering (ROI) aanzienlijk verhogen.

Maar er zijn gevallen waarin namens u bieden geen extra verkeer genereert en u gewoon geld kost in gekannibaliseerd klikken.

Het punt is: je moet je analyse doen met het hele plaatje in gedachten.

Ten slotte

Uw organische en betaalde zoekcampagnes zijn van invloed op uw klikfrequentie in de SERP’s.

Uw organische en betaalde zoekgebruikers moeten met elkaar praten en bereid zijn dingen uit te proberen om te zien wat echt werkt voor uw bedrijf.

Het is absoluut geen goed idee om SEO voor PPC af te schaffen of vice versa.

Zowel SEO als PPC hebben hun plaats.

Vaak werkt deze site samen.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeeldingen: Sammby/Shutterstock



Source link

More To Explore

Moet het congres Big Tech-platforms onderzoeken?
Marketing Nieuwtjes

Moet het congres Big Tech-platforms onderzoeken?

Deze week houdt de House Energy and Commerce Committee een volledige commissiehoorzitting met TikTok-CEO Shou Chew om te bespreken hoe het platform omgaat met gebruikersgegevens,

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!