fbpx

Hoe te begrijpen of een PPC-test een mislukking is

Hoe u kunt voorkomen dat grote merken uw voorwaarden verhogen

Share This Post


Tijdens de feestdagen is er extra aandacht voor de ondeugende en leuke lijst.

Succesvolle campagnes krijgen toegang tot extra bronnen, terwijl mislukte initiatieven omslaan of verdwijnen.

De vraag van deze maand raakt de kern van het optimaliseren en opschalen van digitale marketing. Garland d’Orlando vraagt:

“Op welk punt beschouw je een testcampagne als mislukt? bijvoorbeeld $ 5.000 uitgegeven aan gegevens en weinig rendement op de uitgaven.

In dit bericht gaan we dieper in op het begrijpen van succes-/mislukkingssignalen en bekijken we ook hoe u deze voor uw merk kunt instellen.

Deze vraag nodigt uit tot veel variabelen, dus we zullen ons best doen om de meest voorkomende te behandelen.

Redelijke testopstelling

Voordat u met een digitale marketingtest begint, is het erg belangrijk om maatstaven voor succes en mislukking vast te stellen.

De belangrijkste fundamentele stap is om te bevestigen wat de absolute kennis is (dwz u vertrouwt uw conversietracking, of uw formulieren werken, of uw verkoopteam sterk is, enz.).

Als deze basisprincipes niet correct zijn ingesteld, maakt de prestatie van de variabelen die u test niet uit.

Daarom is het van cruciaal belang dat u minimaal een maand of twee de tijd heeft om uw account in te stellen.

Naast het elimineren van leerperiodes, zorgt u ervoor dat uw prestaties echt succes weerspiegelen.

Het is ook essentieel dat de tests slechts één variabele tegelijk testen.

Als je van plan bent om alles tegelijk te testen, zal het moeilijk zijn om definitieve conclusies te trekken over de vraag of de variabelen een positieve of een negatieve impact hadden op de campagnes.

Ten slotte is het belangrijk op te merken dat alle digitale advertentienetwerken verschillende leerperioden en regels hebben om effectief met het algoritme te communiceren.

Google vereist bijvoorbeeld minimaal vijf dagen, terwijl Facebook (Meta-advertenties) een conversiedrempel vereist.

Definitie van successen en mislukkingen

Als je eenmaal je basisvoorwaarden hebt vastgesteld, kun je beginnen vast te stellen hoe succes en mislukking eruit zien.

Als u een verbeterde conversieratio (CRO) test, zal uw test zich waarschijnlijk richten op de volgende hefbomen:

Bestemmingspagina’s: Inspireren ze meer, minder of evenveel betrokken gebruikers?
Aankondigingen: Hebben ze een gezonde klikfrequentie (CTR) in verhouding tot de conversieratio?
Targeting opties: Doelgroep vertegenwoordigt betere, slechtere of hetzelfde percentage conversies i waarde?

De ROAS-test (Return on Advertising Investment) zal zich richten op de volgende opties:

Veiling prijs: Leiden de veilingen waaraan de campagne deelneemt tot een betere, slechtere of dezelfde ROI?
Gebruikersreis: Wordt de gebruiker geleid op een manier die zich leent voor een hogere, lagere of dezelfde conversiewaarde?
creatief: Helpt creativiteit om klanten beter, slechter of hetzelfde te prekwalificeren als voorheen?

Het uitproberen van een nieuw kanaal vereist iets andere overwegingen:

Gemak van onderhoud: Kun je redelijkerwijs een campagne maken en onderhouden in het nieuwe kanaal, of zijn er totaal andere middelen nodig?
Commerciële waarde: Heeft dit kanaal een hoge concentratie van uw beste klanten of is het nieuw terrein?
begroting: Heb je genoeg budget toegewezen voor de zender?
Doel: Zit je doelgroep op dit kanaal?

U wilt elk initiatief minstens 60 dagen de tijd geven om het te bewijzen; als er echter duidelijke tekenen van falen zijn, wilt u zich aanpassen.

Duidelijke tekenen van mislukking

Het volgende moet worden opgevat als duidelijke tekenen van een mislukte account.

Campagnes kunnen na meer dan vijf dagen niet meer worden besteed. Accountconversies vertalen zich niet in kwalitatieve leads/verkopen. Uitgavenpieken zijn veel hoger dan het normale uitgaventempo. De geteste variabelen geven slechtere resultaten dan de controle.

Laatste bijdragen

Het is gemakkelijk om het gevoel te hebben dat elke uitgave die geen inkomsten genereert, een verspilling is, maar dat is het nooit als je iets leert.

Zorg ervoor dat uw belangrijkste gegevenspunten zijn vastgesteld en respecteer de oorspronkelijke succes-/mislukkingssignalen.

Heeft u een vraag over PPC? Stuur me via dit formulier of tweet me @navahf met de hashtag #AskPPC. Zie je volgende maand!

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!