fbpx

Hoe u het meeste uit uw reiscampagnes haalt

Hoe u het meeste uit uw reiscampagnes haalt

Share This Post


Google heeft onlangs zijn best practices voor topprestaties verstrekt aan adverteerders in de toerisme- en reisindustrie.

De behoefte aan aanvullende ondersteuningstools buiten de detailhandel en e-commerce is groot, aangezien Google prioriteit blijft geven aan topprestaties en automatisering.

De nieuwste video-tutorial van Google biedt de belangrijkste stappen voor het opzetten van een succesvolle best presterende campagne voor hotelaccommodaties.

De aangeprezen voordelen van Performance Max voor hotels zijn vergelijkbaar met andere branches:

De mogelijkheid om gebruikers te bereiken in de voorraad van Google. Breid het merkbereik uit met extra advertentie-indelingen en kanalen. Gebruik strategische input om Google AI te sturen voor maximale prestaties.

Stap 1: bereid uw accountinstellingen voor

Voordat u begint met het maken van campagnes, is het essentieel om de instellingen van uw bedrijfsgegevens te controleren.

Navigeer naar “Tools & Instellingen” >> “Bedrijfsgegevens” en kies de feed “Hoteleigenschappen”.

Selecteer uw hoteleigenschappen in het gedeelte Google Ads-bedrijfsgegevens.Afbeelding tegoed: Google, maart 2023

Dit is waar adverteerders kiezen welke hotels ze als volgende kiezen in de Performance Max-campagne.

Gebruik voor verkopers met weinig accommodaties de “hotelkiezer” door hotels op een kaart te kiezen.

Kies uit twee methoden voor het kiezen van hotelaccommodaties in Google Ads.Afbeelding tegoed: Google, maart 2023

Als er meer dan 50 objecten worden gebruikt, zijn er drie mogelijkheden om deze toe te voegen aan de bedrijfsgegevens:

Maak een kanaal met Google Maps URL Gebruik hotels in Hotel Center-account gekoppeld aan Google Ads-account Gebruik Google API

Stap 2: Selecteer Campagne-instellingen

Nu is het tijd om de campagne Prestatiemaximum voor hotels op te zetten.

Wanneer u een nieuwe campagne maakt, selecteert u ‘Verkoop’ als uw doel en selecteert u vervolgens een conversieactie ‘Aankopen’ voor uw account.

Kies na deze selecties “Maximale prestatie”, wat de standaard hotelselectie zal zijn. Door de specifieke tripverbetering kunnen adverteerders de datafeedbron selecteren (vanaf stap 1).

Hotels hebben een standaard maximale opbrengstselectie zodra de bedrijfsgegevens zijn geüpload.Afbeelding tegoed: Google, maart 2023

Een van de meest kritieke onderdelen is het selecteren van een biedstrategie die aansluit bij de doelstellingen van uw bedrijf. Kies voor maximaliseren:

conversies (als alle conversies hetzelfde waard zijn)
Conversiewaarde (als elke conversie een andere waarde heeft, zoals andere hotels die andere tarieven aanbieden, enz.)

Google raadt aan een doel-CPA (kosten per acquisitie) of doel-ROAS (rendement op advertentie-investering) in te stellen voor de afgelopen 30 dagen, vergelijkbaar met andere campagnes in het account met vergelijkbare doelen. Dit helpt de AI van Google vanaf het begin in de goede richting te sturen.

Pas ten slotte andere opties aan, zoals uw advertentieplanning, start- en einddatum en budget.

Stap 3: Activagroepen aanpassen

Het eerste element dat u moet kiezen, is een standaardlogo dat voor elk hotel in de Performance Max-campagne kan worden gebruikt.

Elk hotel dat in de campagne wordt geselecteerd, wordt automatisch omgezet in een eigen itemgroep (vergelijkbaar met een advertentiegroep voor campagnes die niet het best presteren).

Componenten van de activagroep

Elke groep activa bestaat uit het volgende:

Website URL Afbeeldingen Logo’s Video’s Tekstkoppen Tekstbeschrijvingen Oproep tot actie (CTA)
Selecteer zorgvuldig een verscheidenheid aan activa binnen elke activapool.Afbeelding tegoed: Google, maart 2023

Google AI kopieert automatisch de bronnen van de gekozen website. Adverteerders moeten echter al het geselecteerde beoordelen. Adverteerders kunnen ook beslissen over de gebruikte combinaties.

Google beweert dat als er geen videobronnen beschikbaar zijn, ze er automatisch een maken op basis van andere gekozen beeldbronnen.

Het is essentieel om automatisch geselecteerde items te controleren, omdat er altijd ruimte is voor fouten, vooral als een website verouderd is. Controleer zeker het volgende:

Grammatica in koppen en beschrijvingen Afbeeldingen en video’s zijn up-to-date en van hoge kwaliteit Logo’s worden correct bijgesneden CTA’s zijn afgestemd op de doelstellingen van de website

Gebruik publieksaanwijzingen

Adverteerders kunnen ook hun items maken en uploaden voor meer controle. Hoewel het een iets meer handmatig proces kan zijn, is het het beste voor marketeers die meer campagnecontrole willen.

Een ander cruciaal element om toe te voegen aan uw pre-lanceringscampagne is signalen horen. Begin met het toevoegen van uw eigen of beschikbare klantgegevens om Google AI te helpen meer gebruikers te vinden die eerder geneigd zijn om meteen te boeken.

Aanvullende doelgroepsignalen die we aanraden toe te voegen, zijn de ‘In Market’-segmenten van Google. Net als bij bedrijfseigen gegevens, sturen deze signalen Google AI naar meer gebruikers aan de onderkant van de trechter die klaar zijn om actie te ondernemen.

Creëer zinvolle doelgroepsignalen voor best presterende campagnes.Afbeelding tegoed: Google, maart 2023

Ten slotte voegt u vóór de lancering extra items (voorheen ‘extensies’) toe, zoals sitelinks, highlights en call-to-actions, om uw advertentie meer op de voorgrond te plaatsen.

Zodra deze elementen zijn gemaakt en beoordeeld, is de campagne klaar voor gebruik!

Stap 4: Optimaliseer de campagneprestaties

Google raadt aan om de eerste prestaties van uw campagne enkele weken na de lancering te evalueren. Dit wordt aanbevolen omdat het Google in staat stelt om mogelijke vertragingen of conversievertragingen te testen, optimaliseren en in rekening te brengen wanneer klanten meer tijd nodig hebben om te boeken.

Controleer regelmatig het volgende wanneer u uw best presterende campagne voor hotels optimaliseert:

Zoek naar afwijzingen van advertenties of items die van invloed kunnen zijn op de prestaties Prestaties van individuele items om de signalen van creatieve doelgroepen te verbeteren en ervoor te zorgen dat de meest relevante advertenties aan de meest relevante gebruikers worden getoond

Google levert accommodatiespecifieke rapporten aan adverteerders om een ​​indicatie te geven van de vraag van reizigers op verschillende locaties. Dit is waardevolle informatie voor marketeers, omdat het kan helpen bij het beïnvloeden van andere campagnes die niet optimaal presteren en waar prioriteiten moeten worden verschoven.

Naast accommodatiespecifieke rapportage ondersteunt het de mogelijkheid om te segmenteren op “interesse”-dimensies in het tabblad “Hotel” aan de linkerkant van de interface.

Zoek naar accommodatiespecifieke rapporten op het tabblad Hotels van Google Ads.Afbeelding tegoed: Google, maart 2023

Performance Max for Hotels gebruikt dezelfde merkveiligheidsinstellingen op accountniveau, te vinden onder ‘Geschiktheid van inhoud’ in de navigatie ‘Tools en instellingen’.

Samenvatting

Naarmate Performance Max volwassener wordt, neemt ook de ondersteuning van andere sectoren buiten de detailhandel en e-commerce toe.

Deze stapsgewijze handleiding voor het opzetten van een best presterende campagne voor hotels kan optimalisatieproblemen helpen verlichten door alle noodzakelijke initiële invoer te controleren.



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!