fbpx

Hoe u kunt voorkomen dat grote merken uw voorwaarden verhogen

Hoe u kunt voorkomen dat grote merken uw voorwaarden verhogen

Share This Post


Niets is frustrerender dan dat uw beste voorwaarden worden gekaapt door concurrenten.

Vooral de feestdagen zijn hier vatbaar voor, omdat merken strijden om marktaandeel.

De vraag van deze maand komt vooral hard aan tijdens de feestdagen. Rakesh uit Virudhunagar vraagt:

“Ik heb een vraag over hetzelfde zoekwoord dat de grotere merken en ik gebruiken. Als merchandisebedrijf gebruik ik een generiek zoekwoord ‘Cadeau voor haar’. Terwijl de feestdagen voorbij komen, zie ik de CPC stijgen (Doel-ROAS – BS) voor deze zoekwoorden.

Als het op veilinggegevens aankomt, zijn het niet mijn concurrenten die mij verslaan, maar Etsy en Amazon. Mijn CPC is met 200% gestegen – WoW. Wat is de beste manier om hiermee om te gaan? Handmatige aanbiedingen? of zou een andere biedstrategie werken?”

We pakken dit aan vanuit een Google Ads-perspectief, maar veel van deze strategieën zijn ook van toepassing op Microsoft Ads.

Tip 1: Gebruik zoekwoordvarianten

De gemakkelijkste manier om dure veilingen te vermijden, is door verschillende zoekwoorden te gebruiken.

Spelfouten en synoniemen geven toegang tot dezelfde zoektermen. Als de grote merken de veilingprijzen van de meest voorkomende varianten verhogen, overweeg dan om voor de minder gebruikelijke varianten te gaan.

Als de dure term bijvoorbeeld ‘gegeven door het geschenk’ was, zou je het volgende kunnen overwegen:

Cadeaus voor haar/hem. Cadeaus voor haar/hem. Cadeau voor haar/hem. Cadeau voor haar/hem. Cadeaus voor hem/haar.

Probeer één zoektype tegelijk waarbij u het oorspronkelijke zoekwoord heeft.

Pauzeer tijdens het testen het oorspronkelijke zoekwoord.

Door het te pauzeren, kunt u uw gegevens behouden en ernaar teruggaan als de nieuwe variant niet werkt.

Tip 2: Pas uw biedstrategie aan

Geautomatiseerd en intelligent bieden heeft veel voordelen.

Dat gezegd hebbende, is het heel eenvoudig om uw kosten per klik (CPC) te verhogen op basis van uw bieddoel.

Op conversies gebaseerde biedstrategieën zijn het meest vatbaar voor pieken omdat conversies zoveel gewicht in de schaal leggen.

Het gebruik van een biedstrategie die uw bod beperkt, is de eenvoudigste manier om ervoor te zorgen dat uw budget niet uit de hand loopt.

Dat gezegd hebbende, als uw bodlimiet te laag is, kunt u het volume verlagen.

Zolang uw bodlimiet 10% of minder van uw dagbudget is, zou u genoeg klikken per dag moeten kunnen genereren om verkopen te genereren (zolang uw bied- en budgetverhoudingen zijn afgestemd op uw branche).

Tip 3: Gebruik doelgroepuitsluitingen/-doelen

Het publiek wordt vaak over het hoofd gezien in de veilingprijsdiscussie.

Hoewel de waarheid is dat doelgroepen zijn ingebouwd in Slim bieden, kunnen ze ook worden gebruikt om Slim bieden uit te sluiten of specifiek te targeten.

Overweeg om native doelgroepen zoals markt en affiniteit te gebruiken om mensen uit te sluiten die niet geschikt zijn voor uw producten/services.

U kunt ook aangepaste doelgroepen gebruiken, zoals klanttargeting en websitebezoekers, om uw budget te richten op potentiële klanten of om te besparen op mensen die u al kennen.

laatste maaltijd

Grote merken zullen altijd een variabele zijn in veilingprijzen.

U hoeft echter niet in een biedingsoorlog terecht te komen.

Door goedkopere varianten na te streven, biedingen te beperken en doelgroepen te gebruiken om uw budget te focussen, kunt u goedkopere veilingen openen om uw rendement op investering (ROI) te verbeteren.

Heeft u een vraag over PPC? Stuur me via dit formulier of tweet me @navahf met de hashtag #AskPPC. Zie je volgende maand!

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!