fbpx

Hoe u meer budget krijgt om nieuwe marketingkanalen te testen

Share This Post


Hoe bepalen marketeers het potentiële risico versus de potentiële beloning van het experimenteren met nieuwe marketingkanalen en -tactieken?

Belangrijker nog, hoe kun je leiderschap overtuigen om te investeren in nieuwe technologie?

Het presenteert en volgt de beproefde strategieën en casestudies van honderden andere kleine en middelgrote ondernemingen (MKB’s).

CallRail ondervroeg 601 MKB-marketeers om erachter te komen met welke uitdagingen marketeers worden geconfronteerd bij het zoeken naar meer budget voor nieuwe marketingkanalen en -tactieken.

In dit artikel delen we enkele waardevolle inzichten van MKB-marketeers voor het investeren in nieuwe kanaalmarketingexperimenten.

Lees verder om de hoogtepunten van dit rapport te bekijken of download het volledige rapport hier.

MKB’s zijn klaar om hun marketing naar het volgende niveau en kanaal te tillen

De meeste MKB-marketeers zijn bereid te experimenteren om de concurrentie bij te houden of voor te blijven.

Als u niet klaar bent om te experimenteren, kan uw bedrijf achterblijven.

98% van de respondenten is het ermee eens dat het de moeite waard is om via nieuwe kanalen contact te maken met het publiek.

88% van de MKB-marketeers is het ermee eens dat opkomende trends de moeite waard zijn om te volgen. 86% is van mening dat ervaringsgerichte marketingcampagnes de moeite waard zijn.

Dit is logisch, aangezien sociale netwerken zoals TikTok in slechts een paar jaar van lancering tot een miljard gebruikers kunnen gaan. Voor kleine en middelgrote ondernemingen die zich richten op tieners en jonge volwassenen, is het een marketingtrend die veel bedrijven heeft geholpen om merkbekendheid op te bouwen.

Waarom zijn de marketingafdelingen van het MKB zo bereid om te experimenteren met nieuwe kanalen en tactieken? 66% van de MKB-marketeers gelooft dat het heel gemakkelijk is om te concurreren met andere MKB-bedrijven op sociale media.

Wat nog indrukwekkender is, is dat 61% van de MKB-marketeers het heel gemakkelijk vindt om te concurreren met grotere merken op sociale media. Hoewel grote merken misschien grotere budgetten hebben, zijn ze niet altijd zo wendbaar als kmo’s.

MKB’ers die risico’s nemen worden beloond

Kmo’s willen niet alleen risico’s nemen, maar nemen ze met winstgevende resultaten.

91% van de ondervraagde marketeers heeft een nieuw kanaal geprobeerd en 80% heeft de afgelopen 12 maanden een experimentele marketingcampagne gevoerd.

Kanalen die het hoogste investeringsrendement (ROI) voor MKB’s hebben opgeleverd, zijn onder meer:

TV YouTube. Instagram. Facebook. Twitteren. Tik Tok

Naast een omzetstijging heeft 96% van de MKB-marketeers door hun inspanningen een toename van klanten gezien. 86% heeft ook een toename van volgers gezien, wat uiteindelijk kan leiden tot meer inkomsten voor uw KMO.

De valkuilen van verstandig MKB

Hoe zit het met marketeers die voorzichtig zijn bij het kiezen van kanalen en campagnes om klanten te bereiken?

65% gelooft dat hun bedrijf omzet zou verliezen aan de concurrentie omdat het geen effectieve marketingstrategie heeft. Concurrenten met de juiste strategieën kunnen hun doelklanten effectiever bereiken.

53% is van mening dat hun bedrijf omzet zou verliezen aan concurrenten omdat het geen merkaanwezigheid heeft in de nieuwe kanalen. Dit kan met name het geval zijn als een nieuw sociaal platform erg populair is bij uw demografische doelgroep.

Deze marketeers vermeden nieuwe kanalen en experimentele marketingcampagnes vanwege onrealistische verwachtingen (70%), complexe algoritmen voor sociale media (78%) en lage bandbreedte van het personeel (69%).

MKB’s combineren bewezen tactieken en nieuwe kanalen

Hoewel MKB-bedrijven meer investeren in gesponsorde content en influencer-marketing dan in radio- of out-of-home-reclame, investeren de meesten nog steeds in bewezen marketingstrategieën.



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!