fbpx

Hoe u meer verkeer kunt krijgen door zoekwoordkannibalen op te lossen

Hoe u meer verkeer kunt krijgen door zoekwoordkannibalen op te lossen

Share This Post


Dit bericht is gesponsord door DinoRANK. De meningen in dit artikel zijn die van de sponsor.

Google is een geweldige bron van gekwalificeerd en terugkerend verkeer voor uw bedrijf, dat is een feit.

Veel mensen zeggen dat de sleutel tot SEO-succes is om jezelf te vestigen als een gezaghebbende bron voor alle zoekwoorden in je branche, zelfs niche-zoekwoorden.

Helaas, uw concurrentie doet hetzelfde. In sommige gevallen concurreer je zelfs met jezelf.

Iedereen maakt dezelfde content om hoog in Google te scoren. Daarom moet je jezelf onderscheiden.

Uw concurrentie gebruikt mogelijk dezelfde niche-zoekwoorden als u, maar optimaliseren ze de SEO van hun domein door gekannibaliseerde inhoud en kannibalisatie van zoekwoorden op te schonen?

Dat zijn ze misschien niet; dus dit is een geweldige manier om uw website naar de top van Google te duwen.

Hoe kannibalen te verwijderen en hoger te scoren dan je concurrentie

1. Wat is zoekwoordkannibalisatie in SEO?2. Hoe kannibalisatie op uw website te vinden3. Wat is de beste manier om kannibalisatie op te lossen?4. Hoe u de inhoud die u aan het kannibaliseren bent, kunt optimaliseren of de-optimaliseren

Wat is zoekwoordkannibalisatie in SEO?

Zoals u weet, kunnen soms twee of meer URL’s van hetzelfde domein worden gerangschikt voor hetzelfde zoekwoord of dezelfde groep zoekwoorden.

Wanneer dit gebeurt, weet Google niet welk stuk inhoud moet worden weergegeven op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s).

Wanneer deze URL’s strijden om dezelfde zoektermen, dit heet SEO-kannibalisatie.

Hoe je kannibalisatie opschoont, kan je ranking direct verhogen

Wanneer jij en je concurrentie op dezelfde zoekwoorden scoren, maar je positie in de SERP’s lager is, heb je mogelijk een kannibalisatieprobleem.

Als je content wordt gekannibaliseerd, moet je niet alleen vechten tegen je concurrenten voor een toppositie, maar ook tegen je eigen pagina’s.

Er is genoeg concurrentie zonder het in huis te hebben, toch?

Kannibalisatie is een nadelige factor wanneer URL’s met elkaar concurreren. Ze kunnen zelfs uw domeinautoriteit schaden als er te veel zijn, vooral als je hebt Google niet verteld dat er een duidelijk verschil is tussen twee vergelijkbare stukken inhoud.

Zoals u kunt zien, hebben kannibalisaties een negatieve invloed op de SEO van uw domein.

Om het probleem van kannibalisatie op te lossen, moeten we eerst weten hoe we ze kunnen vinden.

Hoe kannibalisatie op uw website te vinden

Er zijn verschillende manieren om kannibalisatie op uw domein te vinden:

De handmatige manier De gemakkelijke manier

Hoe gekannibaliseerde zoekwoorden met de hand te vinden

Er zijn twee manieren om inhoud en kannibalisatie van zoekwoorden te lokaliseren zonder hulpmiddelen te gebruiken:

Gebruik een ranktracker of Google Search Console om te zien waar uw pagina’s staan ​​in de zoekresultaten, evenals de zoekwoorden waarop ze staan; zoek vervolgens naar overeenkomende URL’s voor dezelfde zoekwoorden.
Controleer de inhoud van uw site handmatig om te zien of er meerdere pagina’s zijn die hetzelfde onderwerp behandelen of dezelfde zoekwoorden bevatten. Ga dan naar Google en zoek naar dat trefwoord waarvan je vermoedt dat je het kannibaliseert en kijk of je het echt doet of niet; dit kan u ook helpen voorkomen dat dit gebeurt.

Hoe kannibalisatie van zoekwoorden met één klik te herkennen

Met DinoRANK kun je gewoon op een knop klikken en direct al je gekannibaliseerde inhoud zien.

Het enige dat u hoeft te doen, is een project in de tool maken en dit synchroniseren met uw Google Analytics-account en Google Search Console. DinoRANK doet de rest.

Hoe u meer verkeer kunt krijgen door zoekwoordkannibalen snel en effectief op te lossenScreenshot van DinoRANK.com, januari 2023

Zie nu welke inhoud op uw website wordt gekannibaliseerd →

Welke beslissing moet u nemen nu u alle kannibalen heeft gevonden die uw website beïnvloeden?

Wat is de beste manier om kannibalisatie op te lossen?

Als je eenmaal kannibalisaties op je website hebt gevonden, kun je het doen volg deze stappen om het probleem op te lossen:

Voeg twee URL’s samen of voeg ze samen tot één. Maak een omleiding naar 301. Breng een focuswijziging aan in een van de twee inhoud en deoptimaliseer of optimaliseer het kannibaliserende woord. Plaats een canonieke tag in een van de twee URL’s. Verwijder een van de twee inhoud als u denkt dat het dunne inhoud of dubbele inhoud is.

Hoe kies je de beste methode?

Welke analyse moet je doen bij kannibalisatie om de meest optimale actie te ondernemen?

Stel dat u 2 URL’s van hetzelfde domein heeft die voor hetzelfde zoekwoord worden gerangschikt; 1 URL staat op positie 5 en de andere URL staat op positie 7 in de SERP’s.

In dit geval moet u:

Controleer de inhoud van de twee pagina’s om te zien of ze hetzelfde onderwerp behandelen of dezelfde zoekwoorden bevatten. Als dat zo is, concurreren ze waarschijnlijk met elkaar en veroorzaken ze kannibalisatie.
Review pagina autoriteit van elke pagina, gemeten aan de hand van het aantal inkomende links, linkkwaliteit, sitestructuur, enz. De pagina met meer autoriteit presteert waarschijnlijk beter in de zoekresultaten.
Controleer het verkeer die elke pagina ontvangt om te zien welke de meeste hits ontvangt en om te analyseren welke URL het beste reageert op de zoekintentie van deze of gene zoekwoorden.
Controleer de conversieratio’s van elke pagina om te zien welke tot meer verkoop- of conversieacties leidt.

Zodra de analyse is voltooid, heb je genoeg elementen om te herkennen welke actie je moet ondernemen bij elke kannibalisatie.

Nog steeds niet zeker?

Maak je geen zorgen. DinoRANK zal u, indien van toepassing, aanbevelingen laten zien over hoe verder te gaan.

Hoe u meer verkeer kunt krijgen door zoekwoordkannibalen snel en effectief op te lossenScreenshot van DinoRANK.com, januari 2023

Doorgaans wordt de inhoud geconsolideerd in een van de twee gekannibaliseerde URL’s (de URL met meer autoriteit of meer verkeer) en moet de weggegooide URL een 301-omleiding worden.

De impact van deze reparatie is meestal positief in een zeer groot aantal gevallen.

Hoewel als beide delen van de inhoud hun doel dienen (de ene URL behoort bijvoorbeeld tot de productkaart en de andere tot een blogpost), een betere optie zou zijn om de inhoud te optimaliseren of te de-optimaliseren, of ervoor te kiezen een tag te implementeren canoniek door een van de URL’s om zoekmachines te vertellen wat de hoofdpagina is.

Het is in ieder geval belangrijk om continu de prestaties van de pagina’s te monitoren en indien nodig bij te sturen om kannibalisatie in de toekomst te voorkomen; met DinoRANK heb je het onder controle.

Hoe u de inhoud die u aan het kannibaliseren bent, kunt optimaliseren of de-optimaliseren

Zoekmachines gebruiken algoritmen om de relevantie van een webpagina voor een bepaalde zoekopdracht te bepalen, en een van de manieren waarop ze dit doen is door de trefwoorden te identificeren die het vaakst op een pagina voorkomen, ten opzichte van de trefwoorden die op andere vergelijkbare pagina’s voorkomen.

Voordat u een van de twee stukken inhoud optimaliseert of de-optimaliseert, is het belangrijk om alle zoekwoorden te kennen voor elke URL die wordt gekannibaliseerd.

Dan zul je moeten analyseer de semantische inhoud met TF*IDF-analyse.

Daarom kunt u door een URL te analyseren waarvan u de inhoud wilt optimaliseren/promoteren voor een specifiek zoekwoord met TF*IDF begrijpen welke zoekwoorden relevant zijn voor die inhoud.

Hoe u meer verkeer kunt krijgen door zoekwoordkannibalen snel en effectief op te lossenScreenshot van DinoRANK.com, januari 2023

Het uitbreiden en semantisch optimaliseren van inhoud die al goed scoort, kannibaliserend of niet, is een van de beste manieren om meer relevantie te krijgen voor die termen die slechts vertoningen of een paar klikken hebben ontvangen. Dit komt omdat u die inhoud nu een grotere semantische rijkdom geeft.

Met DinoRANK kunt u TF*IDF-analyse gebruiken op reeds gepubliceerde URL’s om te zien hoe u deze kunt optimaliseren.

U kunt deze functie ook gebruiken wanneer u nieuwe inhoud wilt maken op basis van een trefwoord of een groep trefwoorden waarvoor u wilt rangschikken.

Hoe u meer verkeer kunt krijgen door zoekwoordkannibalen snel en effectief op te lossenScreenshot van DinoRANK.com, januari 2023

DinoRANK organiseert de informatie visueel en scheidt het diagram in drie filterlagen: één trefwoord, twee trefwoorden en drie trefwoorden.

Hoe u meer verkeer kunt krijgen door zoekwoordkannibalen snel en effectief op te lossenScreenshot van DinoRANK.com, januari 2023

Naast de aanbevelingen kunt u dit ook doen bekijk snel de headerstructuur die wordt gebruikt door uw meest directe concurrenten in de Top 10 van Google.

In een mum van tijd ontdek je kansen en contentideeën met een optimale kopstructuur, inclusief de gerelateerde semantische trefwoorden die nodig zijn om te rangschikken.

Als u die semantische inhoudsuitbreiding bovendien aanvult met een interne link naar die geoptimaliseerde URL, en dit doet met ankertekst van het hoofdzoekwoord of exacte semantische zoekwoorden, versterkt u de autoriteit en het typische karakter van die URL die u wilt promoten.

Met interne links krijgt u meer semantische context en versterkt u de autoriteit van deze reeds geoptimaliseerde pagina, dankzij de TF*IDF semantische prominentie-analyse.

Als u deze functies wilt gebruiken om op een eenvoudige maar effectieve manier aan de SEO van uw projecten te werken, kunt u DinoRANK proberen.

Alle SEO die uw website nodig heeft, is te vinden op DinoRANK.



Source link

More To Explore

Moet het congres Big Tech-platforms onderzoeken?
Marketing Nieuwtjes

Moet het congres Big Tech-platforms onderzoeken?

Deze week houdt de House Energy and Commerce Committee een volledige commissiehoorzitting met TikTok-CEO Shou Chew om te bespreken hoe het platform omgaat met gebruikersgegevens,

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!