Wilt u uw contentmarketing- en SEO-teams uitbreiden in 2023?
Drie van de vier werkgevers melden dat ze moeite hebben om het talent te vinden dat ze nodig hebben, maar maak je geen zorgen: we kunnen je helpen de gekwalificeerde kandidaten te vinden waarnaar je op zoek bent.
Dus hoe kunt u uw wervingsstrategie heroverwegen om top SEO- en marketingtalent aan te trekken, aan te nemen en te behouden?
In dit door kandidaten gestuurde landschap is het van cruciaal belang ervoor te zorgen dat u de voordelen biedt die de digitale marketeers van vandaag het meest waarderen.
Op 2 november heb ik een webinar gemodereerd met Shannon Vize, Head of Content Strategy bij Conductor, en Tara Fitzgerald, Director of Total Rewards bij Conductor.
Vize en Fitzgerald lieten zien hoe u uw digitale marketingteam het komende jaar succesvol kunt maken door middel van een winnende wervings- en retentiestrategie.
Hier een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de hele presentatie.
Kernpunten voor personeelsmanagers
Hoge vraag + kandidaat-gestuurde markt = competitief landschap met talent in controle van het wervingsgesprek. Zorg ervoor dat uw bedrijf en vacatures aantrekkelijk zijn voor uw publiek. Geef prioriteit aan de voordelen die kandidaten het meest waarderen: inclusieve/diverse bedrijfscultuur, balans tussen werk en privéleven, loopbaanontwikkeling, flexibiliteit en competitieve beloning. Overweeg een volledig off-site werkomgeving voor de meeste on-demand rollen.
Zoek naar deze topvaardigheden voor het werven van inhoud en SEO
Soms kan het moeilijk zijn om te bepalen of kandidaten over de juiste vaardigheden beschikken bij het inhuren van een contentmarketeer of SEO-specialist.
Een manier om meer gekwalificeerde sollicitanten voor uw vacatures aan te trekken, is door dieper in te gaan op de specifieke kenmerken van de functie.
De meest voorkomende SEO-vaardigheden zijn:
Google-analyse. Zoekwoord onderzoek. communicatie Data Studio (Configuratieschermen). Inhoud strategie.
De meest voorkomende vaardigheden voor contentmarketeers zijn:
Campagne/marketingstrategie. Sociale media. communicatie Klantervaring/UX. Redactioneel.
Bestuurder, november 2022
Als u net begint met het opbouwen van uw content- en SEO-team, leun dan op uw interne personeels- of wervingsbureau.
[Find out what questions to ask when hiring and how to avoid a bad hire] Direct toegang tot het webinar →
Naarmate meer bedrijfsleiders SEO erkennen als een essentieel kanaal dat verkeer van hoge kwaliteit en veel conversies genereert, zullen meer bedrijven deze specialisten inhuren naarmate we 2023 ingaan.
Er is een aanzienlijke toename in het zoeken naar hybride en externe banen, wat het belang van flexibiliteit op de werkplek en werkomgevingen onderstreept.
Gemiddelde contentmarketing- en SEO-salarissen voor 2023
De onderstaande gegevens tonen nationale gemiddelden, maar salarissen variëren op basis van de functiebeschrijving, de branche waarin uw bedrijf zich bevindt en de grootte of omzet van uw huidige organisatie.
Bestuurder, november 2022
Gemiddelde looncompensatiebenchmarks voor 2023
Vroeg: 0-3 jaar* Midden: 4-9 jaar” Laat: meer dan 10 jaar*
* Gemiddeld
Locatie speelt ook een cruciale rol bij de vergoeding.
[Know the hotspots for premium compensation] Direct toegang tot het webinar →
Retentiestrategieën voor organisaties
De werkomgeving is van cruciaal belang en bedrijfsleiders moeten beoordelen welke impact hun organisatieplannen kunnen hebben op retentiepercentages en hoeveel het zal kosten om belangrijk talent te vervangen.
Ontdek wie jouw talent het meest waardeert.
Dit zijn de belangrijkste redenen waarom mensen ervoor kiezen om bij hun huidige organisatie te werken:
Goede werk/privé balans. Leer- en ontwikkelingsmogelijkheden. Een hoog salaris of grote financiële voordelen.
U kunt navigeren door iets nieuws te implementeren met de cultuur en demografische fit van uw team in gedachten als u weet wat zij het meest waarderen.
[Learn what people are searching for] Direct toegang tot het webinar →
[Slides] Hoe u toptalent voor SEO en contentmarketing in 2023 inhuurt?
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
Een winnende MarTech-stack bouwen in 2023
Sluit je aan bij iQuanti’s Vishal Maru, VP Digital Solutions en Shaubhik Ray, Senior Director of Digital Analytics, evenals Josh Wolf, Director of Partner Solutions Consulting bij Tealium, terwijl ze de implicaties, voor- en nadelen van de belangrijkste MarTech-platforms bespreken.
Afbeeldingscredits
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!