fbpx

Hoe u uw gemiddelde kosten per klik kunt verlagen

Share This Post


Gemiddelde kosten per klik (CPC) is een van de belangrijkste ideeën voor iedereen: hoe lager de CPC, hoe meer klikken u in uw budget kunt passen.

Er zijn verschillende vragen gesteld over het verlagen van de gemiddelde CPC’s. De Ask An SEO van vandaag komt van twee lezers, Muhammad en Raghvendra, die de volgende twee vragen stellen:

1. Hoe kunnen we onze zoekwoord-CPC verlagen? Het zoekwoord wordt geactiveerd bij $ 15, maar ik heb een laag maandbudget. Kunt u mij helpen hoe ik de CPC kan beheren?

2. Hoe kunnen we de gemiddelde CPC van elk zoekwoord verlagen? De CPC van het “instituut voor interieurontwerp” is bijvoorbeeld Rs. 71, maar ik heb een gemiddelde CPC van Rs.102. in mijn zoekcampagne.

In dit bericht worden strategieën besproken om de gemiddelde CPC’s te verlagen en deze te evalueren.

Gemiddelde CPC’s verlagen

Het is belangrijk om te onthouden dat een veiling de gemiddelde CPC bepaalt.

De prijs die u betaalt is een direct gevolg van wat u en uw concurrenten willen bieden.

De meest directe manier om het bieden te beheren is met handmatig bieden. Als u dit doet, mist u echter de 60+ signalen die bij de automatische biedingen horen.

Overweeg in plaats daarvan te kiezen voor verschillende zoekwoordvarianten. Dit kan betekenen dat u moet bieden op ‘advocaat’ versus ‘advocaat’. Het kan ook betekenen dat u op spelfouten moet bieden.

Een typische budgetverhoging is het bieden op dezelfde concepten in meerdere campagnes of advertentiegroepen. Voordat u op een idee biedt, moet u ervoor zorgen dat u met dat idee niet deelneemt aan dezelfde veilingen.

Als u bijvoorbeeld biedt op het zoekwoord ‘hondenuitlater bij mij in de buurt’ in een campagne die Boston target en een andere campagne die New York target, verhoogt u uw veilingprijs niet.

Bieden voor dit exacte zoekwoordconcept met locatietargeting zou resulteren in duplicaten. Dubbele zoekwoorden verhogen de gemiddelde CPC.

Waarom zijn sommige gemiddelde CPC’s zo hoog?

Sommige branches zullen hogere gemiddelde CPC’s hebben vanwege de aangeboden services. Locatie en kosten van levensonderhoud kunnen ook CPC’s beïnvloeden.

Het is essentieel om realistische verwachtingen te stellen voor de gemiddelde CPC.

Te laag en je hebt niet genoeg budget om een ​​redelijke ROI (return on investment) uit je marketing te halen. Te hoog en u laat uw campagnes zelfgenoegzaam worden.

Naarmate meer en meer accounts overgaan op automatisch bieden, is het essentieel om op tijd te bouwen voor nieuwe campagnes om hun zoekwoordkampioen te vinden.

Soms is het logisch om voor duurdere zoekwoorden te gaan omdat deze een hogere waarde vertegenwoordigen.

Het is bijvoorbeeld zinvol om te investeren als u weet dat uw beste klanten op een bepaalde manier zoeken en de neiging hebben om op een bepaald moment transacties uit te voeren.

Aan de andere kant kunnen goedkope klikken omwille van goedkope klikken uw budget verstoppen en ervoor zorgen dat u geen brandstof meer heeft voor die leads.

Combineer efficiëntie met pragmatisme en uw account zal goed presteren.

Laatste bijdragen

De grootste bijdrage aan CPC-verhogingen is concurrentie.

Zorg ervoor dat u niet per ongeluk tegen uzelf biedt en stel redelijke verwachtingen voor de concurrentiekracht/waarde van uw zoekwoordconcepten.

Heeft u een vraag over PPC? Stuur me via dit formulier of tweet me @navahf met de hashtag #AskPPC. Zie je volgende maand!

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal



Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!