fbpx

Hoe u uw inhoud analyseert en een winnende strategie opbouwt in 2023

Hoe u uw inhoud analyseert en een winnende strategie opbouwt in 2023

Share This Post


Als het gaat om contentmarketing, is het vinden van schrijvers en het produceren van content eenvoudig.

Maar het creëren van hoogwaardige inhoud die de KPI’s van uw bedrijf bereikt? Nou, dat is iets heel anders.

Stel dat u succesvol wilt zijn als digitale marketeer. In dit geval is de sleutel het vaststellen van een effectieve contentstrategie als basis.

De juiste contentstrategie kan u helpen beter te presteren dan uw concurrentie en uw doelen te bereiken.

Op 16 november heb ik een webinar gemodereerd met Sabrina Hipps, VP Customer Success, en Jeremy Rivera, Director of Content Analytics bij CopyPress.

Hipps en Rivera leverden essentiële inhoudsinzichten, praktische kennis en praktische technieken die volledig in overeenstemming zijn met het Google-beleid en zeer relevant zijn voor recente nuttige inhoud en kernalgoritme-updates.

Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.

belangrijkste punten

Inventariseer onbevreesd uw bestaande inhoud en bekijk het vermogen om een ​​bevredigend antwoord te geven aan zoekmachines. Bij grotere bedrijven met gevestigde contentvolumes is het handig om dit per categorie te doen. Identificeer onderwerpen die kansen bieden. Brainstorm over pijnpunten en problemen die moeten worden opgelost. Vraag uw experts wat er moet worden gebruikt om een ​​lijst met nieuwe artikelen te maken. Maak gebruik van SEO-gegevens voor People Also Ask (PAA), aanbevolen fragmenten en relevante zoekwoordgroepen. Dit kan worden gebruikt om nieuwe artikelen te voeden of bestaande inhoud te beoordelen. Gebruik uw tool voor inhoudsanalyse om diepere inzichten te krijgen.

[Start analyzing your content & win] Direct toegang tot het webinar →

Hoe u een winnende contentstrategie opbouwt

Het creëren van winnende inhoud omvat:

Inhoud identificeren die voor u werkt. Kwantificeer de kwaliteit van uw huidige inhoud. Bepaal of uw inhoud gezaghebbend en relevant is. Identificatie van de inhoudelijke onderwerpen van de winnende concurrenten. Organiseer een contentstrategie om bestaande content te controleren/opschonen. Prioriteer en plan nieuwe, hoogwaardige, gezaghebbende inhoud op basis van bevindingen.

Terwijl je je voorbereidt op het komende jaar met je algemene contentstrategieën, wil je beginnen met doelen.

Dus laten we erin duiken!

Stap 1: Verzamel uw eigen rankinggegevens

Begin met het uitvoeren van een gap-analyse van uw eigen inhoud.

Het uitvoeren van een praktische gap-analyse die u echte informatie geeft, vereist verschillende gegevensbronnen.

Begin dus met het verzamelen van gegevens van:

Google-analyses. Zoekconsole. Uw externe SEO-gegevenstool.

Gebruik de resultaten van deze gegevens voor stap 2.

[Get detailed instructions] Direct toegang tot het webinar →

Stap 2: Kwalificeer uw inhoud en rankinggegevens

Als u uw strategieën verder wilt uitbreiden dan alleen gegevens, moet u naar twee verschillende aspecten van uw bedrijfsresultaten kijken:

Uw waardevolle inhoud. Gedeelten van uw site waar mensen het vaakst naartoe navigeren.
Hoe u uw inhoud analyseert en een winnende strategie opbouwt in 2023CopyPress, november 2022

Deze cijfers kunnen helpen bij het bepalen van uw strategieën, maar u moet eerst de volgende stap zetten.

Stap 3: Kwantificeer de kwaliteit van uw inhoud

Neem even de tijd om uw inhoud kritisch te lezen.

In plaats van er meer te maken met dezelfde technieken die je pijn kunnen doen, zoals muren van tekst, moet je nadenken over de vragen waarnaar mensen zoeken en de antwoorden die ze willen.

Om inhoud van hogere kwaliteit te maken, stop je en stel je de vraag die je probeert te beantwoorden, en heb je die effectief beantwoord?

De bedoeling van deze vraag zal uw inhoud informeren.

[Learn how swapping walls of text for search intent can boost your content quality] Direct toegang tot het webinar →

Stap 4: Identificeer concurrenten

Vervolgens is het tijd om te zien waar uw concurrenten voor scoren en u niet.

Is er iets in wat je schrijft dat niet past?

Begin met te kijken naar je drie soorten concurrenten:

Directe concurrenten. Indirecte concurrenten. Zoek concurrenten.

Als u eenmaal weet wie uw concurrenten zijn, is het tijd om een ​​zoekwoord-gap-analyse uit te voeren.

[Get the keyword gap analysis process steps, now] Direct toegang tot het webinar →

Stap 5: Groepeer uw zoekwoorden in onderwerpen

Focus op zoekzichtbaarheid door middel van een analyse van de kloof tussen zoekwoorden van concurrenten.

Maak een lijst van de woorden en woordgroepen waarop meerdere concurrerende sites momenteel scoren en waarvoor uw site ondermaats presteert.

Merk op dat gap-analyse iets anders is dan concurrentieanalyse.

[Watch this step in action] Direct toegang tot het webinar →

Stap 6: Identificeer de koppelingskloof tussen u en uw concurrenten

Begin met het vergelijken van concurrerende domeinen, zoals hieronder weergegeven.

Hoe u uw inhoud analyseert en een winnende strategie opbouwt in 2023CopyPress, november 2022

U wilt zien hoeveel verwijzende domeinen u heeft in vergelijking met uw belangrijkste concurrenten.

Dit kan u helpen het budget achter uw concurrenten te begrijpen. Als u een klein team bent dat probeert te strijden om enkele van deze termen en zinsdelen, moet u weten hoeveel werk u moet doen om links naar deze artikelen te maken.

Stap 7: Vul aan met menselijke kennis

Nu voltooit u uw onderzoek door de gegevens in kaart te brengen met uw daadwerkelijke doelgroep.

Wanneer u de pijnpunten van mensen identificeert, kunt u inhoud maken die de problemen van uw publiek verlicht.

Deze touch vind je ook terug Deskundigen in het veld het is waardevol bij het creëren van veel nuttigere inhoud.

Stap 8: Rechtvaardig uw campagne met SEO ROI

Schat het potentiële investeringsrendement van een campagne in door uw potentiële ROI te berekenen.

[Discover how to calculate ROI] Direct toegang tot het webinar →

Zorg ervoor dat u over conversiegegevens beschikt, want u neemt de zoekwoorden die u heeft gevonden en bekijkt hun zoekvolume voor deze stap.

Hoe u uw inhoud analyseert en een winnende strategie opbouwt in 2023CopyPress, november 2022

[Slides] Hoe u uw inhoud analyseert en een winnende strategie opbouwt in 2023

Hier is de presentatie:

Doe mee met ons volgende webinar!

Is zoeken op sociale media het nieuwe Google? Hoe u organisch verkeer kunt vergroten in 2023

Neem deel aan ons komende webinar met Rachel Schardt, SEO Success Manager bij Conductor, en leer hoe u het komende jaar het meeste uit sociale media kunt halen.

Beeldcredits

Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!