Zou het niet handig zijn om, voordat u uw volgende marketingcampagne lanceert, te anticiperen hoeveel verkeer en inkomsten u zult genereren?
Waarom zou u immers een product of dienst promoten zonder eerst het marktpotentieel ervan te begrijpen?
De mogelijkheid om uw ROI in te schatten is essentieel voor het nemen van slimme beslissingen voor uw bedrijf, of het nu gaat om het bepalen van de toewijzing van uw marketingbudget of het selecteren van de beste SEO-zoekwoorden voor uw merk.
Op 15 februari heb ik een webinar gemodereerd met Sabrina Hipps, VP Partner Development, en Jeremy Rivera, Director of Content Analytics bij CopyPress.
Rivera en Hipps hebben gedemonstreerd hoe u de uitkomst van uw volgende campagne kunt voorspellen met behulp van een eenvoudige wiskundige formule die specifieke zoekwoorden analyseert en uw SEO-resultaten voorspelt.
Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
Maar eerst, waarom is het rendement op investering (ROI) belangrijk?
Waarom nadenken over ROI?
U moet nadenken over ROI voor:
te rechtvaardigen uw interne budget.
verbeteren uw bureau/freelance veld.
hefboom SEO-gegevens als business intelligence.
Copypress, februari 2023
[Learn how to calculate ROI] Direct toegang tot het webinar →
5 stappen om uw SEO-potentieel te voorspellen
Zo kunt u de ROI van uw volgende SEO-campagne bepalen:
Stap 1: Bepaal uw ‘zoekwoord’-universum.
Praat met mensen voor waardevolle zoekwoordinzichten!
Neem contact op met uw klantenserviceteam– Bekijk ondersteuningstickets en kijk wat nieuwe gebruikers niet begrijpen over uw product. Welke problemen proberen ze op te lossen?
Luister naar verkoopgesprekken: Welke winnende pitches en afsluitende tactieken maken van prospects klanten?
Maak contact met huidige/oude klanten: Gebruik enquêtes en vervolggesprekken om te ontdekken welke uitdagingen uw product/dienst voor hen heeft opgelost.
[Discover three ways to gather and combine your keyword data] Direct toegang tot het webinar →
Stap 2: Krijg verkeersvolumes
Zodra u uw zoekwoorden heeft, kunt u uw potentiële verkeer inschatten.
Houd rekening met gegevensbeperkingen, attributie en organische klikken bij het kwalificeren van uw gegevens.
[Learn how to estimate keyword traffic volume] Direct toegang tot het webinar →
Stap 3: Definieer wat een conversie voor jou is
Zodra u een schatting heeft van uw potentiële zoekvolume, zoekwoorden en verkeersschatting, definieert u wat een conversie voor u betekent.
Dit kan verschillen tussen e-commercesites en sites voor het genereren van leads.
[Learn the difference] Direct toegang tot het webinar →
Stap 4: Bepaal hoe goed uw verkopers zijn
Niet elke prospect wordt klant. Daarom is het cruciaal om rekening te houden met uw verkooppercentage bij het voorspellen van de ROI.
U moet ook rekening houden met factoren zoals het beschikbare inkomen of de levenslange waarde.
Volg deze stappen om uw SEO ROI te voorspellen:
Verzamel uw lijst met zoekwoorden. Krijg zoekvolumes. Vermenigvuldig met organische CTR = potentieel verkeer. Zoek de conversieratio. Verkeer vermenigvuldigen = conversies. Vind de kans om te sluiten Vermenigvuldig met conversies = potentiële verkoop. Vind inkomsten per verkoop. Vermenigvuldig omzet met omzet.
[See this formula in action] Direct toegang tot het webinar →
Stap 5: Maak uw prognose redelijk
Om uw voorspelling redelijk te maken, moet u uw prestaties kennen door middel van inhoudsanalyse, onaangeboorde zoekwoorden en concurrentieanalyse op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s).
De toekomst ligt in jouw handen. Als u weet dat er potentieel verkeersvolume en rankings en conversies en inkomsten zijn, kunt u een businesscase maken.
[Slides] Hoe u uw SEO-succes kunt voorspellen: een formule in 5 stappen om u te helpen winnen
Hier is een kopie van de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
Vraag en antwoord met Martin Splitt van Google: semantische HTML, zoeken en Google Search Console
Neem deel aan deze speciale ontmoeting met Google’s eigen Martin Splitt, die zijn mening, gedachten en inzichten zal delen over een verscheidenheid aan technische SEO-onderwerpen, waaronder Semantic HTML, Google Search Console, Indexing, Client en Server. renderen en meer.
Beeldcredits
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!