fbpx

Hoeveel moet PPC-beheer kosten?

Hoeveel moet PPC-beheer kosten?

Share This Post


Na een pauze van drie maanden zijn we terug!

Er waren veel zeer goede vragen, maar deze van Phil of Trumbull sprong eruit:

“Wat is het gemiddelde bedrag dat bedrijven gebruiken om een ​​PPC-campagne uit te voeren?”

Kosten voor accountbeheer lopen sterk uiteen; Het is begrijpelijk dat u een basislijn wilt hebben over hoeveel u moet betalen voor PPC-bureaus/consultants.

Dat gezegd hebbende, er zijn een aantal verschillende factoren die de kosten beïnvloeden:

Wat is het ervaringsniveau van de verkoper? Hoeveel vraagt ​​u de leverancier om creatieve/technische taken uit te voeren? Is dit één kanaal of meerdere? Betaalt u ervoor dat ze strategen/deel van uw team zijn?

Dit alles heeft invloed op de kosten van een paar, en er is geen goed of fout antwoord op hoe “duur” of “goedkoop” u zou moeten gaan.

Waar het om gaat, is dat u redelijke verwachtingen stelt aan uw leverancier en de campagnes die zij voor u zullen maken/beheren.

Hoe worden PPC-marketeers doorgaans betaald?

Het inschakelen van een PPC-leverancier (of het nu voor Google, Microsoft, LinkedIn, Facebook, TikTok of andere kanalen is) betekent dat u geen tijd hebt om het technische werk te doen of strategische planning aan die kanalen toe te wijzen.

Bij het afwegen van de kosten van een verkoper is het belangrijk om te overwegen hoeveel het u zou kosten om hetzelfde werk te doen (dwz hoeveel uur deze taken zouden kosten x uw uurloon).

Een bureau of verkoper inhuren is vaak veel goedkoper, maar niet altijd.

Vast tarief + percentage van de kosten

De meest voorkomende beheervergoedingen zijn een vast bedrag plus een percentage van de beheerde uitgaven of slechts een percentage van de uitgaven. Soms verandert het percentage afhankelijk van de investering; andere keren lost het zichzelf op.

Bureaus zoeken meestal uit welke overhead ze moeten dekken en zorgen ervoor dat de beheervergoeding dat deel dekt, zodat de variabele pure winst kan zijn.

Vaste beheerkosten variëren doorgaans van $ 500 tot $ 2.500, waarbij het variabele deel doorgaans in de duizenden dollars loopt.

De percentages zullen tussen de 5 en 13% liggen.

Vast bedrag

Sommige verkopers geven er de voorkeur aan om meer “stabiliteit” te bieden met een vaste beheervergoeding. Soms omvatten ze de kosten van advertentie-uitgaven en soms splitsen ze de uitgaven op in beheerkosten.

Doorgaans ziet u dat deze vaste tarieven variëren tussen $ 2.500 en $ 10.000 per maand. De kosten gaan omhoog of omlaag, afhankelijk van hoeveel uw provider buiten accountbeheer moet doen.

Vragen die de kosten kunnen verhogen, zijn onder meer:

Ontwerp van advertenties en landingspagina’s. Technische instellingen voor het bijhouden van conversies. Beperking van bereikkruip.

Op basis van prestaties

Ten slotte zullen sommige bureaus en marketeers een pay-per-lead (op prestaties gebaseerde) structuur opzetten.

Hoewel dit misschien het meest voordelig lijkt, betekent het ook dat de verkoper eigenaar wordt van het account.

Als u weet dat u PPC nooit in huis wilt hebben, kan dit een redelijke weg zijn. Anders bent u beter gediend met een account waarvan u de eigenaar kunt zijn (en werk namens u kunt zien).

Weet welk type PPC-provider voor u geschikt is

Hoewel financiële investeringen er absoluut deel van uitmaken, zijn er veel factoren die van invloed zijn op het type leverancier dat u kiest.

Als uw budget minder dan $ 2.500 per maand is, moet u waarschijnlijk softwareoplossingen zoeken of uw campagnes beheren.

Dat wil niet zeggen dat marketeers geen zin hebben; het is echter waarschijnlijk dat u de acceptabele overhead overschrijdt door een leverancier aan de kosten toe te voegen.

Wanneer uitgaven onderhevig zijn aan veel volatiliteit (vooral seizoensuitgaven), kan een vast tarief zinvoller zijn.

Accounts met een stabieler bestedingstraject zullen profiteren van de vaak verlaagde tarieven die worden geboden door het bestedingspercentage.

Naar een duurdere leverancier gaan, betekent meestal dat u in een strateeg investeert (wat betekent dat u niet verantwoordelijk zou moeten zijn om de verkoper te vertellen wat hij moet doen).

Kiezen voor een goedkopere leverancier betekent meestal dat u directer moet zijn over de strategie die u wilt dat de leverancier uitvoert.

Laatste bijdragen

Er is geen “vaste” vergoeding voor het beheer van PPC; net als strategische keuzes hangt het af van het niveau van ondersteuning en ervaring.

Heeft u een vraag over PPC? Stuur me via dit formulier of tweet me @navahf met de hashtag #AskPPC. Zie je volgende maand!

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!