In een markt waar de kosten per klik (CPC) jaar op jaar tot wel 16% stijgen, moet u zich concentreren op hefbomen die u kunt beheren om de accountefficiëntie te verbeteren.
Bestemmingspagina’s zijn een eenvoudige strategie om uw conversieratio te verhogen en uw kosten per actie (CPA) te verlagen.
Maar hoe kunt u op grote schaal hyperlokale, gepersonaliseerde, hoog-converterende bestemmingspagina’s maken?
Vandaag laat ik u zien hoe u de prestaties van uw account kunt maximaliseren met deze eenvoudig te implementeren bestemmingspagina-strategie.
Je zal in staat zijn:
Maak met weinig moeite onbeperkte variaties van uw bestemmingspagina’s – bespaart tientallen uren van uw tijd en die van uw ontwikkelaar.
Pas de inhoud van de pagina aan overeenkomen met uw gebruikersintentie.
Hoge conversiepercentages behouden campagne-CPA’s te verlagen.
Door deze strategie te gebruiken, heb ik 25% hogere conversiepercentages behaald in merkloze termen voor thuisservices, software-as-a-service (SaaS) en business-to-business (B2B)-servicebedrijven.
Waarom bestemmingspagina’s op uw website gebruiken?
Bestemmingspagina’s ontsluiten het potentieel van uw account door gebruik te maken van op conversie gerichte inhoud en ontwerp.
Gebruikers naar uw startpagina sturen is waarschijnlijk een slechte beslissing.
Omdat?
Meer wrijving. Als u meerdere aanbiedingen heeft, dwingt u gebruikers om op uw website te zoeken en te navigeren om te vinden wat ze nodig hebben. Meer wrijving = hoger bouncepercentage.
Komt niet overeen met gebruikersintentie. Afhankelijk van de verkeersbron zal de intentie van een gebruiker anders zijn. Iemand die bijvoorbeeld al alles weet wat ze nodig hebben om een aankoopbeslissing te nemen versus verkeer van niet-merkgebonden zoekwoorden via betaald zoeken, die nog nooit van uw merk heeft gehoord.
Niet geoptimaliseerd voor conversie. Startpagina’s zijn geweldig om mensen informatie te geven over wat u doet, hoe u het doet en uw unieke verkoopvoorstel. Ze zijn echter meestal niet zo gericht op verkoop of conversies als een bestemmingspagina.
Met bestemmingspagina’s kunt u de ervaring van elke gebruiker aanpassen op basis van waar ze naar op zoek zijn en waar ze zich in hun winkeltraject bevinden.
De strategie
We gebruiken de functie Dynamic Text Replacement (DTR) van Unbounce om een enkele op conversie gerichte bestemmingspagina te maken en vervolgens onbeperkte aangepaste variaties te maken.
Hierdoor kunnen we de locatie + service toevoegen waarnaar mensen op zoek zijn.
Dit kan op grote schaal worden gedaan, omdat u alleen parameters hoeft toe te voegen aan de URL van uw bestemmingspagina om personalisatie toe te voegen.
De bestemmingspagina bouwen
Het eerste dat u hoeft te doen, is een account maken en u aanmelden voor het “Optimize” -plan op Unbounce.
Je hebt dit plan nodig omdat het je DTR-functionaliteit geeft.
Vervolgens moet u uw bestemmingspagina maken en instellen in Unbounce; dit is uniek voor uw situatie. Het ontwerpen van op conversie gerichte bestemmingspagina’s is een vaardigheid.
Als u nog nooit een bestemmingspagina heeft gemaakt, kunt u wat inspiratie opdoen over hoe u het beste kunt omgaan met wat u op uw bestemmingspagina zou moeten hebben.
Om deze handleiding te vereenvoudigen, zal ik het voorbeeld van een nepbedrijf gebruiken.
Hieronder ziet u een voorbeeld van een koptekst van een bestemmingspagina die ik heb gemaakt voor Big Joe’s 24/7 Plumbing (een bedrijf dat speciaal voor dit voorbeeld is gemaakt).
Afbeelding gemaakt door de auteur, september 2022
Nadat u uw op conversie gerichte bestemmingspagina heeft gebouwd, is het tijd om uw dynamische alt-tekst in te stellen. Vervolgens kunnen we de kopie van de bestemmingspagina aanpassen op basis van wat de gebruiker zoekt.
Laten we zeggen dat Big Joe’s 24/7 sanitair actief is in Berkeley, Oakland, Pleasanton, San Jose en Walnut Creek.
We kunnen nu de paginatekst wijzigen van “San Francisco” in “Oakland” als ze zoeken [emergency plumber Oakland].
Markeer eerst de locatie (of elke tekst die u wilt wijzigen) en ga vervolgens naar Eigenschappen > Actie > Dynamische tekst in het rechtermenu.
Afbeelding gemaakt door de auteur, september 2022
Vervolgens wordt u het menu getoond om de tekst te configureren die u dynamisch wilt.
Screenshot door de auteur, september 2022
Hier stel ik de url-parameter in op ‘locatie’ en stel ik de stijl in op hoofdletters zodat deze overeenkomt met de lay-out van de bestemmingspagina.
Nu hoeven we alleen nog maar de locatie op de bestemmingspagina te wijzigen en de URL-parameter in te stellen op location=oakland.
De volledige URL is bijvoorbeeld https://bigjoes247plumbling.com/lp?location=oakland
Afbeelding gemaakt door de auteur, september 2022
Om nu zoveel variaties op de bestemmingspagina te maken als u wilt, hoeft u alleen maar uw URL’s te maken.
U kunt deze sjabloon gebruiken (zorg ervoor dat u een kopie maakt!) om op grote schaal zoveel URL’s te bouwen als u nodig heeft.
Het enige dat u hoeft te doen, is de locaties importeren die u wilt targeten in de kolom Locatie.
Ik haal ze meestal uit online mappen; Als u bijvoorbeeld alle buitenwijken van San Francisco wilt targeten, kunt u een lijst vinden met een snelle Google-zoekopdracht.
U hoeft het alleen zo op te maken dat elke afzonderlijke buitenwijk op een nieuwe rij in de kolom Locatie staat.
Nu kunt u honderden of duizenden variaties op bestemmingspagina’s maken.
Screenshot door de auteur, september 2022
Bestemmingspagina’s implementeren in uw PPC-campagnes
Nu u uw dynamische tekst-bestemmingspagina-URL’s heeft, is het tijd om uw campagnes te maken.
Aangezien Google een regel heeft van één URL per advertentiegroep, moeten we de plaatsingen scheiden in afzonderlijke advertentiegroepen.
Hier kunt u een enkele advertentiegroep voor zoekwoorden (SKAG) gebruiken, waarbij elke advertentiegroep een eigen plaatsing heeft.
Het zal er als volgt uitzien:
U hoeft alleen uw responsieve zoekadvertenties (RSA) aan uw advertentiegroepen toe te voegen, zodat wanneer de gebruiker naar een specifieke locatie zoekt, deze naar de juiste variant op de bestemmingspagina wordt gestuurd.
Een stap verder gaan
Deze strategie is niet beperkt tot het aanpassen van de locatie van uw bestemmingspagina.
U kunt meerdere DTR’s gebruiken om uw pagina beter te personaliseren voor gebruikerszoekopdrachten.
U kunt de locatie + het probleem waar de gebruiker naar op zoek is, combineren.
Bijvoorbeeld als iemand zoekt naar “verstopte riolering loodgieter aangenaam”.
Afbeelding gemaakt door de auteur, september 2022
Uw enige beperking is dat er voldoende zoekvolume moet zijn om verkeer naar de pagina te krijgen.
Het afronden
U hebt nu de mogelijkheid om hyperspecifieke bestemmingspagina’s te maken die worden aangepast op basis van de zoekopdracht van een gebruiker.
Het voordeel van het gebruik van deze tool om dit te doen, is dat in plaats van dat een ontwikkelaar aparte pagina’s moet maken voor elke locatie, service of combinatie van beide, u een enkele pagina kunt maken en deze kunt aanpassen met URL-parameters.
Deze strategie kan worden toegepast op elke branche of campagne, niet alleen op lokale servicecampagnes.
Meer middelen:
Uitgelichte afbeelding: Chaosamran_Studio/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!