Een holistische, multi-channel benadering van zoekmarketing is absoluut noodzakelijk in de hedendaagse digitale marketingruimte.
U kunt de digitale schapruimte maximaliseren door silo’s tussen teams te elimineren en synergieën te vinden in hoe organisch en betaald zoeken kunnen samenwerken.
Op 10 mei heb ik een webinar gemodereerd met Wayne Cichanski, VP Search and Site Experience bij iQuanti, en Erin Wilson, VP Marketing bij HomeEquity Bank.
Cichanski en Wilson lieten zien hoe je inzichten en data van betaalde en organische kanalen kunt combineren om een samenhangende zoekstrategie te creëren die de online zichtbaarheid verbetert.
Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
Stap 1: Leer de kracht van het integreren van uw organische en betaalde zoekstrategie
SEO en SEM hebben verschillende rollen, plaatsen en voordelen.
Maar deze verschillen helpen inzicht te geven in de hiaten in de andere school van marketinggedachten.
Als zodanig kunnen deze twee kanalen heel goed samenwerken mits een samenhangende strategie die beide gunstige aspecten integreert.
Dus hoe kunt u de gegevens begrijpen die elk proces levert?
Hoe kunt u de kracht van deze twee kanalen benutten zonder de bandbreedte te vergroten?
Eén manier is om te beginnen met het maximaliseren van uw digitale schapruimte.
[What is digital shelf space?] Ontdek het: krijg direct toegang tot het on-demand webinar →
Begin met het maximaliseren van uw digitale schapruimte
Tussen betaalde resultaten, organische resultaten, vragen mensen ook (PAA), verhalen, lokale kaartpakketten, de AnswerBox, videocarrousels en meer, zijn er veel gebieden waar u het hoogste marktaandeel van een SERP kunt hebben.
Screenshot van iQuanti, mei 2023
Daarom moet u bij het nadenken over een samenhangende strategie de volgende stappen overwegen:
Bekijk uw totale digitale schapruimte. Weet welke zoekwoorden wat triggeren. Bouw activa om te verwerven.
[Discover how to do each step] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Na het volgen van deze stappen kun je nu beginnen met het combineren van strategieën.
Combineer verschillende tactieken
Richt u vervolgens op het synchroniseren van uw onderzoek en algemene berichtgeving over organische sitepagina’s, betaalde zoekadvertenties, sociale media, display, e-mail en thought leadership.
U kunt dit doen door:
Het overbrengen van de boodschap door de conversietrechter. Dual rankings gebruiken om het vertoningspercentage te vergroten. Verhoogd halo-effect rijden betaald naar organisch. Veranderende biedstrategieën voor de branded en unbranded mid-funnel in vergelijking met de bottom-trechter. Ontdek en bouw raakvlakken tussen betaald en organisch.
[Dive deeper] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Stap 2: Begrijp de rollen van uw marketingkanalen
Door de rollen en verwachtingen van elk kanaal te begrijpen, kunnen ze een maximale bijdrage leveren.
Maar voordat u begint, moet u begrijpen dat klantgerichtheid van vitaal belang is. Houd altijd rekening met de behoeften, voorkeuren en gedragingen van uw klant.
Maak vervolgens gebruik van elk kanaal voor verschillende stadia en behoeften van gebruikersgedrag.
Screenshot van iQuanti, mei 2023
Als u de gedefinieerde rol van elk kanaal kent, weet u wat u kunt verwachten en kunt u meten in elke overeenkomstige fase.
[Learn how HomeEquity Bank leverages each channel] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Stap 3: Bied een verbonden zoekprogramma aan
Om rollen en verwachtingen voor maximale bijdrage te begrijpen, begin je SERP-posities en reismijlpalen gezamenlijk aan te vallen door:
meting zij samen
Identificatie belangrijkste thema’s tijdens de reis.
ontwikkeling bevoorradingsstrategieën.
[Learn what each step entails] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Verhoog het aantal conversies met betaalde merk- en merkloze zoekopdrachten
respect Merk zoekenfocus op het maximaliseren van conversie en het verminderen van lekkage door een secundaire positie in te nemen van een neutrale testlocatie om concurrenten uit te schakelen.
Met andere woorden, u kunt concurrenten van de top naar beneden duwen door een vermelding met hoge zichtbaarheid te hebben.
In een Zoekopdracht zonder merknaam, is het een goede benadering om intenties te segmenteren op conversiepotentieel. Dit kwadrant legt dit beter uit:
[Find out how HomeEquity Bank gains 20% additional conversions through partnerships, increasing search presence and click volume] Direct toegang tot het on-demand webinar →
[Slides] In 3 stappen naar een winnende holistische zoekstrategie
Hier is de presentatie:
Afbeeldingscredits:
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!