fbpx

In 6 eenvoudige stappen een blogpost plannen

Een blogpost plannen in 6 eenvoudige stappen

Share This Post


Met meer dan een miljard websites op het World Wide Web is het niet moeilijk te begrijpen dat het moeilijk is om op te vallen.

Daarom moet de beste inhoud op internet goed geschreven, goed onderzocht en ronduit aantrekkelijk zijn om te lezen, ongeacht het onderwerp.

En dit is niet altijd – of zelden – een gemakkelijke taak. Maar door deze ontmoedigende taak op te splitsen in eenvoudigere stappen, wordt de taak veel beter beheersbaar.

Het creëren van inhoud, niet alleen blogs, moet altijd beginnen met plannen. En dat is vaak het verschil tussen middelmatige inhoud en geweldige inhoud.

Om dat plan uit te stippelen, gebruikt u deze zes stappen om succesvol content te creëren en zorgt u ervoor dat wat u en uw merk publiceren, gemakkelijk kan worden gevonden en verwerkt door de juiste mensen op het juiste moment.

Lezers zullen niet alleen die inhoud en het merk erachter respecteren, maar ze zullen die inhoud opzoeken en een hoog aanzien voor het merk hebben.

Het aanbieden van iets van waarde (inhoud van hoge kwaliteit) aan de mensen die het belangrijkst zijn voor uw bedrijf (klanten) is een no-brainer en een winnende langetermijnstrategie die extreme dividenden uitbetaalt.

Dit is ook de natuurlijke manier om via uw entiteit (een merk, een persoon, enz.) autoriteit op te bouwen voor lezers en zoekmachines zoals Google.

1. Ken het merk dat u vertegenwoordigt

Dit kan nooit genoeg benadrukt worden.

Te vaak vergeten schrijvers bij het schrijven namens een merk of bedrijf de algehele stem en toon van dat merk (of houden ze er nooit rekening mee).

Dit is een cruciaal onderdeel voor succes in termen van consistentie, stijl en boodschap.

U wilt ervoor zorgen dat dit alles past binnen de algemene merkrichtlijnen en uw algemene merkimago.

Grotere, meer gevestigde merken hebben vaak richtlijnen die de stem en toon van het merk moeten bevatten.

Maar zelfs als er geen officiële merkrichtlijnen beschikbaar zijn, zijn er nog steeds veel manieren om een ​​merk, zijn stem en toon en zijn algemene boodschap beter te begrijpen met doelen voor ogen.

Lees oude merkblogs

Een goed uitgangspunt zou zijn om terug te kijken en de oudste bloginhoud te lezen die door het merk is gepubliceerd.

Afhankelijk van hoe lang het merk al goed ontwikkelde inhoud van hoge kwaliteit heeft gemaakt, kunt u een goed begrip krijgen van de algemene stijl en de gebruikte merkstem.

Werk eraan om het opnieuw te creëren met jouw inzichtelijke draai.

Voer een inhoudsaudit uit (of een kortere, aangepaste versie daarvan)

Wanneer u in staat bent om uw algehele contentstrategie uit te voeren of consistent content voor hetzelfde merk te schrijven, is het waarschijnlijk de moeite waard om een ​​schrijver of contentstrateeg de tijd te geven om een ​​micro-contentaudit uit te voeren.

Dit zal u helpen het beste idee te krijgen van niet alleen de algehele stijl en stem van de inhoud, maar ook van uw merkdoelen en te identificeren wat goed werkt op het gebied van verkeer, betrokkenheid en prestaties (en wat niet).

Dit zal ook helpen bij het ontwikkelen van ideeën voor blogonderwerpen en het identificeren van hiaten in de inhoud.

Kijk naar de concurrenten

Een andere manier om het merk dat een schrijver vertegenwoordigt beter te begrijpen, en wat het niet zou moeten zijn, is door naar enkele van de grootste concurrenten van het merk te kijken.

Concurrenten zullen waarschijnlijk hun eigen kwaliteitsinhoud publiceren, maar inhoud die wordt geproduceerd namens een concurrerend merk zoals het merk dat u vertegenwoordigt, moet uniek zijn voor dat merk.

Dit is een van de belangrijkste manieren waarop merken kunnen en moeten opvallen. Doe er je voordeel mee.

Dit is ook een no-brainer als je een inhoudelijke rol gaat spelen binnen een bedrijf of branche waar je misschien niet zo bekend mee bent.

U wilt het merk dat u vertegenwoordigt en de boodschap ervan begrijpen.

Maar het zal u ook helpen de belangrijkste concurrenten van het merk te begrijpen, hoe ze werken om zich te onderscheiden van hun concurrentie, en manieren om ze te overwinnen om potentiële klanten te onderwijzen en te informeren.

2. Begrijp je publiek

Het begrijpen van het publiek waarvoor u schrijft, gaat hand in hand met het kennen van het merk dat u vertegenwoordigt.

Je kunt je publiek niet begrijpen zonder te weten voor welk merk je schrijft.

U kunt geen kwaliteitsinhoud publiceren zonder deze kritieke variabelen volledig te begrijpen.

De bovengenoemde middelen om beide beter te begrijpen, zullen de algehele contentstrategie en -uitvoering van een merk helpen.

Vergeet niet om onderwerpen te gebruiken die uw publiek interesseren en woordenschat die logisch is voor uw publiek.

3. Vind onderwerpen om over te schrijven

Voor velen kan dit een van de moeilijkste stappen in het planningsproces zijn. Maar het zou niet zo moeten zijn.

Als schrijver die een merk vertegenwoordigt, een merk dat een autoriteit is op specifieke onderwerpen en industrieën, zal er altijd waardevolle informatie zijn om huidige en potentiële klanten te bieden.

Bekijk de veelgestelde vragen (FAQ’s) van veel websites; ze zijn opgebouwd rond onderwerpen/vragen die in de loop van de tijd vaak herhaaldelijk worden gesteld door diegenen die geïnteresseerd zijn in het merk en zijn activiteiten. Deze antwoorden worden duizenden keren per dag via zoekmachines doorzocht.

Door mensen (de juiste mensen) antwoorden op hun vragen te geven, bouw je altijd vertrouwen op in een merk en de schrijvers die het vertegenwoordigen.

Competitieve analyse

Afgezien van de FAQ-oefening om inhoudsideeën te verkennen, moeten schrijvers ook vertrouwen op concurrentieanalyse om meer goede onderwerpen te ontwikkelen om over te schrijven.

Sommige merken zullen goed werk leveren door veel verschillende onderwerpen binnen hun branche te behandelen. Daarentegen zullen andere merken er beter in slagen om alleen specifieke gebieden binnen die branche te bestrijken waarin ze zich kunnen specialiseren of meer ervaring hebben.

Gebruik al dit onderzoek om hoogwaardige blogonderwerpen te maken op basis van de overvloed of het gebrek aan kwaliteitsinhoud over specifieke onderwerpen.

Identificeer de hiaten in de inhoud van concurrenten als aandachtsgebieden, win marktaandeel van de concurrentie en blink uit op gebieden die andere merken niet hebben.

Evenzo helpt een merkanalyse u te identificeren waar uw merk ontbreekt.

Zoekwoord onderzoek

Het uitvoeren van zoekwoordonderzoek rond onderwerpen en ideeën helpt schrijvers bij het ontwikkelen van zoekwoorddoelen, maar helpt ook blogposts vorm te geven in termen van:

Behandelde onderwerpen Vragen om te beantwoorden. Dieper onderwerp essentials hebben verschillende lagen en subonderwerpen.

In de afgelopen 10 tot 15 jaar zijn er veel hulpprogramma’s voor zoekwoordonderzoek op de markt gekomen om contentstrategen te helpen bij het ontdekken van onderwerpen.

Naast traditionele tools zoals Google Keyword Planner (voorheen bekend als de Keyword Tool), Ubersuggest, Google Analytics en de traditionele Google Autocomplete, nieuwe en verbeterde platforms zoals Semrush’s Keyword Magic Tool, Moz’s Keyword Explorer en MarketMuse, om maar een weinigen, ze hebben ook een behoorlijke impact gehad op de inhoudswereld.

Andere propriëtaire tools die duurder zijn maar nog steeds erg krachtig, zoals Conductor en BrightEdge, bieden nog meer contentideeën en hoogwaardige zoekwoordtargeting om de strategie vorm te geven, onder andere contentmarketingtools.

Zorg dat het interessant is

Bovenal, en het klinkt misschien eenvoudig, maar wordt vaak over het hoofd gezien, zorg ervoor dat de inhoud die u plant interessant is voor het publiek waarvoor het wordt geschreven.

Als je een merk en een branche kent en een blogonderwerp persoonlijk niet interessant, nuttig of leerzaam vindt, zal je publiek dat waarschijnlijk ook niet doen.

Hij schrijft over interessante onderwerpen terwijl hij deskundige meningen, commentaar en inzichten geeft.

Het publiek zal je belonen door het merk, de inhoud en de boodschappen te vertrouwen.

4. Doe je onderzoek

Grondig onderzoek van geloofwaardige bronnen is de belangrijkste pijler van kwaliteitsinhoud.

Lezers zullen deskundige meningen en analyses zoeken op basis van uitgevoerd onderzoek.

Hierdoor kunnen schrijvers en merken opvallen: levensechte ervaring en een diepere uitleg van soms complexe situaties.

Maar dergelijk onderzoek is van het grootste belang voor het creëren van gezaghebbende inhoud die een langdurige impact zal hebben.

Zoals met alle gepubliceerde inhoud, dient u alle feiten te controleren en te verifiëren en de eigendomskennis correct toe te schrijven aan de oorspronkelijke uitgever.

Dit kan worden gedaan door middel van uitgaande links, in overeenstemming met best practices voor SEO.

5. Bedenk een sterke en aantrekkelijke titel

Het schrijven van koppen is een kunst, zeker in het internettijdperk.

Nu, meer dan ooit, consumeren mensen enorme hoeveelheden informatie van overal.

Headlines moeten geweldig zijn om op te vallen.

Anders wordt de inhoud waarschijnlijk nooit gezien.

Er zijn verschillende benaderingen die moeten worden gevolgd bij het ontwikkelen van een slimme en boeiende titel die de aandacht van lezers trekt.

Alle houders moeten:

Rechtstreeks verwijzen naar de inhoud die ze vertegenwoordigen. Wees goed geschreven. Wees niet te lang.

Enkele succesvolle manieren om goede koppen te creëren, zijn onder meer het gebruik van formules en tools voor het genereren van koppen en andere innovatieve manieren om ervoor te zorgen dat lezers worden verleid door de inhoud die op hen is gericht.

6. Overweeg visuele inhoud

Rich media zullen een blogpost altijd helpen in termen van klikfrequentie en de algemene waarschijnlijkheid dat iemand meer wordt verleid om door te klikken en meer te leren.

Dit helpt ook als het schrijven van koppen niet jouw sterkste kant is; goede beelden trekken meestal lezers aan en het is voor het oog gemakkelijker om beelden te begrijpen en vast te houden dan geschreven woorden.

Ontdek wat het beste werkt voor uw inhoud en uw publiek.

Volgende stappen na het voorbereiden van de blogpost

Nu begint het echte werk! Hieronder volgen de stappen die u moet nemen om uw idee om te zetten in succesvolle inhoud!

Schrijf het op! Optimaliseer alles. Kopieer het en kopieer het opnieuw. Laat het dan door iemand anders kopiëren. publiceer het Zorg ervoor dat uw post zichtbare social share-knoppen en geldige rich media-voorbeelden heeft. QA de live blogpost zelf. Laat een partner de blogpost modereren.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: puhhha/Shutterstock



Source link

More To Explore

Bing AI voicechat komt naar de desktop
Marketing Nieuwtjes

Bing AI voicechat komt naar de desktop

Bing heeft een update aangekondigd voor Bing AI Chat die voicechat-mogelijkheden toevoegt aan de gebruikersinterface voor zoeken op desktops. Spraakinteractie is tweerichtingsverkeer en beschikbaar in

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!