fbpx

Instagram plaatst nu advertenties in je profielfeed

Instagram plaatst nu advertenties in je profielfeed

Share This Post


In een reeks updates voor Instagram-advertenties toont de app advertenties op meer plaatsen, waaronder openbare profielen en het tabblad Ontdekken.

Aanvullende updates omvatten augmented reality (AR)-advertenties en advertenties van meerdere adverteerders.

Ten slotte biedt Instagram adverteerders een selectie van gratis te gebruiken muziek om te gebruiken met Reels-advertenties.

Hier zijn alle details over de laatste updates voor Instagram-advertenties.

Instagram-advertenties op profielen en feed

Instagram test advertenties op gebruikersprofielen, hoewel alleen geselecteerde makers inkomsten zullen zien.

Advertenties worden weergegeven in de profielfeeds van openbare Instagram-accounts voor gebruikers ouder dan 18 jaar.

het profiel voer verwijst naar de verticale scrollervaring die wordt ingeschakeld wanneer iemand op een miniatuur op het profiel van een gebruiker tikt. Het verwijst niet naar het profiel grillendie reclamevrij blijft.

Instagram experimenteert met de mogelijkheid om inkomsten uit profieladvertenties te delen met makers, hoewel het erop lijkt dat deze optie niet algemeen beschikbaar is.

In een advertentie zegt Instagram:

“Als onderdeel van deze test zullen we experimenteren met een mogelijkheid om inkomsten te genereren waarmee in aanmerking komende makers extra inkomsten kunnen verdienen met advertenties die worden weergegeven in hun profielfeeds, te beginnen met geselecteerde Amerikaanse makers.”

Er is op dit moment geen verdere informatie beschikbaar over geschiktheidscriteria of inkomensdeling.

Een ander nieuw oppervlak waarop Instagram advertenties invoegt, is de Explore-feed, het hoofdraster waarop u terechtkomt wanneer u het tabblad Zoeken selecteert.

Bekijk in het onderstaande voorbeeld hoe de nieuwe Explore-advertenties eruit zullen zien:

Instagram plaatst nu advertenties in je profielfeedScreenshot van: business.instagram.com/blog/new-instagram-ads-help-businesses, oktober 2022.

Advertenties voor meerdere adverteerders

De nieuwe indeling voor meerdere adverteerders van Instagram betekent dat advertenties naast advertenties van andere adverteerders worden weergegeven.

Dit omvat, in sommige gevallen, advertenties van verwante of complementaire bedrijven. Een advertentie voor een trouwjurk kan bijvoorbeeld worden weergegeven naast een advertentie voor een bruidstaart.

AI en machine learning bepalen automatisch de advertentiegroepering.

Voor adverteerders die hun advertenties liever niet in een carrousel met andere bedrijven laten verschijnen, biedt Instagram de mogelijkheid om zich af te melden voor advertenties van meerdere adverteerders.

AR-aankondigingen

Instagram lanceert een open bèta van AR-advertenties in Stories en primaire kanalen.

Via de AR-ervaring, mogelijk gemaakt door Spark AR, kunnen merken mensen aanmoedigen om via hun omgeving met het effect om te gaan.

Hieronder staat een voorbeeld:

Instagram plaatst nu advertenties in je profielfeedScreenshot van: business.instagram.com/blog/new-instagram-ads-help-businesses, oktober 2022.

Gratis te gebruiken muziekadvertenties voor rollen

Instagram stelt adverteerders in staat om een ​​selectie royaltyvrije muziek te gebruiken in Reels-advertenties.

Gratis muziek van hoge kwaliteit uit de Meta Sound Collection-bibliotheek kan nu worden toegevoegd aan carrouseladvertenties in Reels.

Adverteerders kunnen nummers handmatig selecteren of Instagram automatisch de beste muziek voor een advertentie laten kiezen op basis van de inhoud ervan.

bron: Instagram

Uitgelichte afbeelding: AmbrosiniV/Shutterstock





Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!