fbpx

Is Author Authority een Google Ranking Factor?

Is Author Authority een Google Ranking Factor?

Share This Post


Stel je voor dat je een klein medisch probleem hebt. Elke keer dat je eet, klikt je kaak misschien achter je kiezen. Het is niet pijnlijk, maar wel onaangenaam.

Om een ​​oplossing voor dit lastige probleem te vinden, wendt u zich tot die universele kennisbank, het internet.

Als u de resultaten van de zoekmachine bekijkt, welke bron denkt u dat betrouwbaarder is: de pagina die is geschreven door een oor-, neus- en keelarts met tien jaar medische ervaring of die is geschreven door een man die een blog beheert vanuit Minecraft?

Het is een voor de hand liggende keuze. Dit betekent niet dat de Minecraft blogger-pagina niet over de juiste informatie beschikt. Toch is het onwaarschijnlijk dat hij meer weet over wat je scheelt dan een gezondheidswerker met een medische graad, vijf jaar residency-training en tien jaar praktijkervaring.

Het is gewoon een feit: geloofwaardigheid is belangrijk. En dat is nog nooit zo waar geweest als vandaag, nu desinformatie wijdverbreid is op internet.

En hoewel de meeste auteurs proberen behulpzaam te zijn, is er veel informatie op internet die ronduit schadelijk kan zijn. Het maakt niet uit of deze verkeerde informatie het gevolg is van kwaadwilligheid of onwetendheid: onjuiste of verkeerde inhoud kan veel schade aanrichten.

Dit is de reden waarom auteursautoriteit, of auteurrang, wordt beschouwd in het proces van zoekmachineoptimalisatie. Laten we eens kijken hoe.

[Recommended Read:] Google-rangschikkingsfactoren: feit of fictie

De claim: Auteursautoriteit beïnvloedt paginarangschikking

Bij het bepalen van de algehele kwaliteit van een webpagina en hoe deze reageert op een zoekopdracht, legt Google de nadruk op EAT. Dit is ervaring, autoriteit en vertrouwen.

Maar omvat dit ook het EAT van de auteur? Maakt het uit of het artikel is geschreven door een echte expert in plaats van door een pas afgestudeerde journalist?

Auteursrecht is een begrip dat al jaren bestaat. En de rol die het speelt in het rangschikken van sites is al lang een debat tussen SEO-experts en digitale marketeers.

Laten we dat van dichterbij bekijken.

Het bewijs: Author Authority en SERP Ranking

Google heeft nooit aangegeven dat de auteur van een artikel direct van invloed is op rankings. Maar dat betekent niet dat je het kunt negeren.

Er zijn aanwijzingen dat de zoekmachinegigant geïnteresseerd is in het identificeren van auteurs.

In 2005, wat een eeuwigheid is in SEO-termen, diende Google een patent in voor Agent Rank. Ontworpen om inhoud van lage kwaliteit te verwijderen, kon de zoekmachine digitale handtekeningen gebruiken om artikelen op reputatie te rangschikken.

In 2011 bevestigde Google ondersteuning voor auteurschapsmarkering met rel=”author”. De goedkeuring van dit label verliep echter traag. Uit een onderzoek uit 2014 bleek dat slechts 30% van de auteurs deze tag gebruikte en Google heeft deze in hetzelfde jaar officieel verwijderd.

Op een 2016 SMX-conferentie zei Google Webmaster-trendanalist Gary Illyes dat het bedrijf geen auteurschap gebruikt, maar systemen heeft om te herkennen wie inhoud heeft gemaakt. Het lijkt te verwijzen naar de rol die auteurs spelen in Google’s Knowledge Graph.

Als u niet bekend bent met de Knowledge Graph, het is een enorme database van feiten en entiteiten (dat wil zeggen, dingen of concepten die uniek, uniek, goed gedefinieerd en te onderscheiden zijn). Auteurs zijn entiteiten die officieel worden erkend door Google, hoewel niet alle makers van inhoud bekend zijn bij de zoekmachine.

De reputatie van een auteur is belangrijk, maar pas op dat u ‘reputatie’ niet verwart met ‘expertise’ en ‘autoriteit’.

Google gebruikt expertise en autoriteit om de betrouwbaarheid van een bepaald onderwerp te beoordelen. Reputatie daarentegen is een meer subjectieve beoordeling op basis van hoe lezers de auteur zien.

Reputatie wordt bepaald volgens de richtlijnen voor evaluatoren van zoekkwaliteit – een reeks leidende principes die worden gebruikt om menselijke evaluatoren op te leiden die de kwaliteit van zoekmachines evalueren en soms voorgestelde wijzigingen in het zoeken naar algoritmen controleren

Een van deze richtlijnen stelt dat een lage beoordeling door de maker van inhoud voldoende is om het stuk een lage kwaliteitsbeoordeling te geven. Google is echter transparant geweest dat deze door mensen gegenereerde beoordelingen nooit worden gebruikt om de zoekresultaten te beïnvloeden.

In maart 2020 heeft Google een patent ingediend voor Author Vectors, waarmee het kan identificeren wie niet-getagde inhoud heeft gemaakt. Het doet dit door het beoordelen van schrijfstijlen en ervaringsniveaus en interesse in verschillende onderwerpen.

Hoewel de zoekmachine-gigant niet heeft bekendgemaakt hoe of waarom ze dit programma gebruiken om de zoekresultaten te bepalen, is het duidelijk geweest door de toevoeging van auteur-URL’s aan het schema-artikel aan te bevelen.

Het specificeert niet waar deze URL naar moet verwijzen, maar het wordt meestal gebruikt om lezers naar een social media-profiel of bio-pagina te sturen.

[Learn More:] De complete gids voor Google-rangschikkingsfactoren

Het oordeel: de impact van auteursautoriteit op rankings is onduidelijk

Is Author Authority een Google Ranking Factor?

Er is veel heen en weer gegaan over de rol van auteursautoriteit in de zoekresultaten van Google; helaas geen duidelijk antwoord.

Maar zelfs als het geen directe invloed heeft op uw organische positie, is het toch slim om de QA-richtlijnen van Google te volgen.

Gebruikers geven om de reputatie en relevantie van de auteur van een stuk. En dat alleen al is reden genoeg om de best mogelijke auteurs op te zoeken en in elk artikel te identificeren.

Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Rangschikkingsfactoren: feit of fictie?  Laten we een paar mythen ontkrachten! [Ebook]



Source link

More To Explore

Bing AI voicechat komt naar de desktop
Marketing Nieuwtjes

Bing AI voicechat komt naar de desktop

Bing heeft een update aangekondigd voor Bing AI Chat die voicechat-mogelijkheden toevoegt aan de gebruikersinterface voor zoeken op desktops. Spraakinteractie is tweerichtingsverkeer en beschikbaar in

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!