fbpx

Is het beter om naar een nieuwe subpagina of een pop-uppagina te gaan?

Share This Post


De Do SEO-vraag van vandaag komt van Daniela in het VK, die vraagt:

Wat is beter voor SEO?

Ik wil meer informatie geven over een bepaald aspect van mijn bedrijf. Wanneer een bezoeker op “lees meer” klikt, is het dan beter om de bezoeker naar een nieuwe subpagina te leiden? Of is een pop-uppagina (binnen de huidige pagina) ook goed?

Als SEO-professionals weten we dat navigatie een website kan maken of breken.

Helaas lijkt het erop dat veel ontwerpers graag navigatie maken die een site breekt, vanuit verschillende perspectieven.

Laten we het hebben over enkele best practices voor navigatie en dan naar die vraag gaan.

Navigatie is meer dan links

Uw navigatie is meer dan de links waarop uw bezoeker klikt om van pagina naar pagina te reizen.

Begrijpen hoe bezoekers uw inhoud consumeren, is van het grootste belang voor het creëren van succesvolle sitenavigatie.

Bij het opzetten van een website is het belangrijkste om te onthouden hoe bezoekers door de door u verstrekte informatie worden geleid.

Ja, bezoekers zijn self-guided.

Moderne websites zijn “kies je eigen avontuur”-spellen. Er is geen manier om een ​​specifiek lineair pad door een website te dicteren zonder bezoekers in wezen over het hoofd te slaan met een rechte lijn door uw aankooptrechter.

En geloof me, dit pakt niet altijd goed uit voor de website-eigenaar.

De sleutel tot het creëren van een succesvolle website-navigatiestructuur is te anticiperen op het pad dat een potentiële bezoeker zou nemen om de gewenste actie te voltooien.

Maar als de bezoeker van het gewenste pad afwijkt, is het de taak van de webmaster om hen alternatieve methoden te bieden om door de site te navigeren, en een manier om weer op het goede spoor te komen als ze van de trechter afdwalen.

Paginering als navigatie

De manier waarop uw site is gebouwd, is een belangrijk onderdeel van de navigatie van uw site.

Paginering is, in zijn eenvoudigste bewoordingen, hoe een pagina is ingedeeld. U kunt diavoorstellingen, afbeeldingsgalerijen, productvermeldingen, artikeltags en vele andere elementen op één pagina hebben.

Begrijpen dat verschillende mensen dezelfde informatie op verschillende manieren consumeren, is van het grootste belang voor het creëren van functionele paginering.

In academische onderzoekspapers vindt u alle afbeeldingen en alle afbeeldingen die in detail in de tekst worden uitgelegd.

Hetzelfde principe werkt in paginering.

Beschrijf je afbeeldingen. Beschrijf uw grafiek.

Google houdt van woorden.

En ondanks wat sommige ontwerpers denken, houden veel mensen ook van woorden.

Ik ben een van hen. Als mijn vrouw en ik op zoek zijn naar een vakantiewoning, lees je de beschrijving van het pand terwijl ze direct naar de foto’s gaat.

Sommige mensen zijn visueel en sommige zijn verbaal.

Zoekers zijn meer verbaal dan visueel.

Natuurlijk is het creëren van intimiderende tekstmuren niet aantrekkelijk voor de meeste bezoekers.

Dit is waar uw ontwerper binnenkomt.

Ontwerpers worstelen vaak met grote hoeveelheden tekst op een pagina, maar als ze die tekst op een visueel aantrekkelijke manier kunnen opsplitsen, wint iedereen.

Subpagina of pop-ups?

Dus terug naar de vraag: Daniela vroeg of ze subpagina’s of pop-uppagina’s in haar navigatie moest gebruiken.

Het antwoord is, zoals altijd: het hangt ervan af.

In de meeste gevallen is een eenvoudige link waarmee de nieuwe inhoud op een nieuwe pagina in hetzelfde browsertabblad wordt gestart, prima. Dit is de standaard navigatie.

Als de informatie echter iets is dat u wilt dat de consument ziet nadat ze de site hebben verlaten, kan het gebruik van een pop-up effectief zijn.

In veel gevallen is een pop-up tegen de regels als u een betaalde zoekopdracht op de pagina uitvoert.

Maar pop-ups in hetzelfde browservenster kunnen uiterst effectief zijn als u informatie heeft die de consument zou moeten zien, zoals een e-mailregistratie.

Zonder uw site te kennen en uw analyses te zien, is het onmogelijk om precies te weten wat u moet doen, maar in de meeste gevallen is standaardnavigatie niet voor niets standaard.

Het werkt.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: tovovan/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!