fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

"Het hangt ervan af" hoeft niet het antwoord te zijn als je de juiste vragen stelt; Dagoverzicht van donderdag

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.

Goedemorgen, Marketeers, ben je niet moe van het horen van "het hangt ervan af?"

Na het modereren van zoveel Overtime Q&A-sessies voor SMX , heb ik gemerkt dat veel professionals hun vragen ongeveer als volgt formuleren: relevante achtergrondinformatie, doel: "Wat moet ik doen?"

"Het hangt ervan af" is het voorwoord dat ik het vaakst hoor van onze deskundige sprekers. Dat komt omdat ze, hoewel ze over meer strategische kennis beschikken die u ten goede zou kunnen komen, niet helemaal bekend zijn met uw situatie (en dat komt door de korte aard van vraag- en antwoordsessies – Twitter-gesprekken zijn ook vrijwel hetzelfde).

In plaats van je collega's een paar ideeën te laten spuwen (waarvan je een fractie zult afwijzen omdat je geen uitgebreid overzicht van je hachelijke situatie kon geven), stel ik voor dat we heroverwegen hoe we om hulp vragen: Vraag naar welke overwegingen je waarmee u rekening moet houden bij het plannen van uw strategie. Dit zal u helpen kritischer na te denken over de algemene doelstellingen van uw bedrijf, hoe marketing daarin past en de rol die u als zoekprofessional speelt om alles samen te laten werken.

George Nguyen,
Editor

Uitgelichte afbeeldingen in de carrousel met Topverhalen worden niet geladen vanwege een bug

Op Twitter verschenen gisterochtend talloze meldingen van afbeeldingen die niet werden geladen in de Google Top Stories-carrousel. We hebben het probleem kunnen repliceren (hierboven weergegeven) en de carrousel toont lege of wazige uitgelichte afbeeldingen, maar sommige van de rapporten die we hebben gezien, bevatten screenshots van de carrousel waarin een of twee van de afbeeldingen met succes zijn geladen. Google heeft bevestigd dat het een bug is en werkt aan een oplossing, maar heeft geen tijdlijn gegeven.

Waarom het ons iets kan schelen. Een wazige uitgelichte afbeelding kan een negatieve invloed hebben op uw klikfrequentie, dus zorg ervoor dat u aantekeningen maakt in uw rapporten om deze eigenaardigheid weer te geven. In zoekresultaten waarin slechts een of twee afbeeldingen zijn geladen, ontvangt het verhaal (of de verhalen) die niet correct zijn geladen, mogelijk minder klikken. En aangezien de carrousel Topverhalen voor sommige uitgevers een belangrijke bron van zichtbaarheid en verkeer is, kan dit ook van invloed zijn op advertentie-inkomsten en andere marketingmogelijkheden die afhankelijk zijn van het krijgen van een gebruiker op uw site als de bug gedurende een langere periode onopgelost blijft. Gelukkig werkt Google er al aan – we blijven updates leveren zodra ze binnenkomen.

Lees hier meer.

Nieuwe manieren om te verschijnen wanneer mensen zoeken op YouTube

Afbeelding: YouTube.

YouTube heeft deze week twee grote wijzigingen aangebracht in de manier waarop zoeken werkt op het videoplatform:

  1. Tijdstempels komen naar videovoorbeelden: voorheen alleen op desktop, als je met je muis over een video beweegt, zou het een kort voorbeeldfragment van de video afspelen. Deze preview-mogelijkheid wordt nu uitgerold naar mobiel. Bovendien hebben video's met tijdstempels nu hoofdstukken beschikbaar in het zoekvoorbeeld.
  2. Ondertitels automatisch vertalen: samen met nieuwe voorbeeldopties zal YouTube beginnen met het vertalen van Engelse ondertitels naar meerdere talen (en dit uiteindelijk ook uitrollen naar ondertitels in andere talen).

Waarom het ons iets kan schelen. Als je wilt dat je video's opvallen in YouTube-zoekopdrachten, is het toevoegen van tijdstempels nu van cruciaal belang. De nieuwe vertaaloptie geeft je video's de kans om te verschijnen voor een nog groter wereldwijd publiek dan voorheen.

Lees hier meer.

Het draait allemaal om transparantie

Rood alarm. “Op welke rode vlaggen moeten bedrijven letten bij het kiezen van een SEO-bureau?” vroeg Kim Doughty, en SEO Twitter reageert. Het is de moeite waard om te controleren of uw eigen bureau niet per ongeluk bedrijven uitschakelt met zijn berichten. Carolyn Lyden, onze eigen Director of Search Content, adviseert bedrijven zich te onthouden van bureaus die garanties geven (“Uw site zal binnen X dagen op deze zoekwoorden worden gerangschikt!”), bureaus die u geen beheerderstoegang geven tot uw eigen analyses en bureaus die gebruik kleine lettertjes om eigenaar te worden van uw online eigendommen/vermeldingen.

Label 'Betaald door' op politieke advertenties. Google plaatst nu 'Betaald door'-labels op sommige politieke advertenties. Met deze transparantiefunctie kunnen gebruikers meer te weten komen over wie voor de advertentie betaalt en kunnen ze zelfs details zien, zoals hoeveel de adverteerder heeft uitgegeven. Tip van de hoed voor Valentin Pletzer om dit te delen.

Wat als de geheime saus geen geheim was? "Als Google je een gedetailleerd overzicht geeft van hoe hun algoritme precies werkt om websites te rangschikken, denk je dan niet dat de #SEO-industrie een saaie industrie zou worden om in te werken?" vroeg Mark Preston. De reacties variëren van "SEO zou saai worden" tot diepere inzichten over hoe bedrijven hun nadruk kunnen verschuiven van betaald naar organisch.

De rechtbank van Sydney beveelt een geminachte patiënt om $ 450.000 te betalen voor onrechtvaardige negatieve recensies en inhoud die de reputatie van een chirurg heeft geschaad

Zoals degenen die een lokaal bedrijf runnen misschien al weten, hoeven negatieve beoordelingen niet eens van klanten te komen – ze kunnen afkomstig zijn van mensen die gewoon hebben geprobeerd om met uw bedrijf in contact te komen. Dat is wat er gebeurde met Dr. Warwick Nettle, een chirurg uit Sydney die een patiënt afwees na overleg met haar voormalige chirurg, die hem waarschuwde haar te opereren.

"Een federale rechter op woensdag zei dat het effect van de valse berichten 'extreme' schade toebracht aan zowel de emotionele en mentale toestand van de chirurg als zijn eerdere 'onberispelijke' reputatie', publiceerde The Guardian . "Zijn Google-beoordeling van vijf sterren zakte naar 3,5 sterren nadat de eerste twee berichten waren gepubliceerd."

De rechtbank legde Catherine Cruse, de geminachte patiënt, een boete op van $ 450.000. Helaas voor Dr. Nettle lijkt Cruse te zijn verdwenen – ze diende geen verdediging in en verscheen niet op hoorzittingen, ondanks haar vruchtbare online lastercampagne die acht maanden duurde en verschillende vormen van inhoud, waaronder recensies en lasterlijke berichten op online reputatiesites .

De omvang van het online misbruik hier is verstrekkend: “Een sindsdien verwijderd bericht op een derde website bevatte afbeeldingen die ten onrechte beweerden het resultaat te zijn van mislukte operaties door Nettle. De post bevatte ook headshots van de chirurg met de woorden 'de duivel zelf', 'inhumane medische zorg', 'machtsmisbruik' en 'dwangmatige leugenaar' erop,' luidt het verhaal.

In de zoekindustrie bespreken we de kosten van neprecensies (en andere inhoud die een soortgelijk doel dient) als schadelijk voor zowel bedrijven als consumenten, wat de schade bagatelliseert omdat het als een abstractie overkomt. In dit geval heeft een rechtbank in Sydney de schade gekwantificeerd, en hoewel Dr. Nettle het misschien moeilijk heeft om te krijgen wat hij verschuldigd is, kan dit worden gezien als een soort precedent voor soortgelijke gevallen. Het benadrukt ook het fundamentele probleem met online reputatiesites die mensen en bedrijven afpersen om negatieve inhoud over hen te verwijderen.


Over de auteur

George Nguyen is een redacteur voor Search Engine Land, die zich bezighoudt met organisch zoeken, podcasting en e-commerce. Zijn achtergrond is journalistiek en contentmarketing. Voordat hij de industrie betrad, werkte hij als radio-persoonlijkheid, schrijver, podcast-host en leraar op een openbare school.

More To Explore