fbpx

John Mueller van Google deelt tips voor het vereenvoudigen van de sitestructuur

John Mueller van Google deelt tips voor het vereenvoudigen van de sitestructuur

Share This Post


Voordat u wijzigingen aanbrengt in uw websitestructuur, moet u rekening houden met de impact die dit kan hebben op de zoekrangschikking en de gebruikerservaring.

Google-zoekadvocaat John Mueller deelde onlangs waardevol advies over dit onderwerp in een Reddit-thread.

Met hun aanbevelingen kunt u leren hoe u de structuur van uw website kunt vereenvoudigen zonder de SEO te beïnvloeden.

Lees verder om meer te weten te komen over de tips van Mueller en hoe ze u kunnen helpen uw doelen voor websitevereenvoudiging te bereiken.

Submappen verwijderen: goed of slecht idee?

Een Reddit-gebruiker vroeg of hij zijn sitestructuur kon stroomlijnen door de submappen /fr en /de te verwijderen.

In plaats daarvan zouden ze al het Europese verkeer naar de subdirectory /eu leiden.

Ze vragen of dit een goed of slecht idee is en zoeken naar informatie over de impact ervan op SEO en rankings.

Mueller’s aanbeveling

Mueller raadt af om de subdirectories te verwijderen en alles naar /eu te veranderen, omdat het veel werk is en niets oplevert.

In plaats daarvan stelt het voor om “/” (en-us) naar een “/us”-map te verplaatsen, waardoor de onderdelen nauwkeuriger kunnen worden gescheiden. Dus “/” is geheel Amerikaans, “/fr/*” is geheel Frans, enzovoort.

Hij raadt ook aan om hreflang toe te voegen aan alle pagina’s, niet alleen secties, op pagina’s die het meest in de war raken door bezoekers uit de verkeerde landen.

“Mijn aanbeveling zou zijn om /de & /fr niet te wijzigen in /eu/de of /eu/fr. Dit levert geen SEO-voordeel op en het verplaatsen van sites zoals deze is veel werk. In ieder geval, je zou kunnen overwegen om “/” (en-us) naar een “/us” map te verplaatsen. Op die manier heb je een duidelijkere scheiding van delen (“/us/” is allemaal Amerikaans, “/fr/*” is allemaal Frans etc.) Het zou het een beetje makkelijker maken om de secties te volgen en de secties gemakkelijker te begrijpen voor zoekmachines (vergeleken met het verplaatsen van /fr naar /eu/fr waardoor de secties nog moeilijker te begrijpen zouden zijn).

Ook wordt hreflang per pagina gedaan, dus je zou het op alle pagina’s doen. U noemde het als secties en u doet het misschien al correct, dus dit is alleen om het af te ronden. Als je dit niet op alle pagina’s doet, wil ik graag de statistieken van de meest verwarrende pagina’s (bezoekers uit verkeerde landen) controleren en ze daar in ieder geval toevoegen. Dit is waarschijnlijk grotendeels je startpagina, dus als je het daar gewoon doet, krijg je waarschijnlijk al veel van de waarde van hreflang.”

Het belang van X-Default

Mueller benadrukt het belang van x-default, vooral bij geo-IP-omleidingen.

Zijn advies is om ervoor te zorgen dat de root-homepage doorverwijst naar de juiste versie en dat deze is opgegeven als x-default voor de homepage-set.

Als u dit niet doet, kan het voor Google lijken dat de hoofdstartpagina een aparte pagina is van de andere.

Door de root-homepage in te stellen op x-default, wordt dit probleem vermeden en kan Google dit als de standaardinstelling voor specifieke landen zien.

“En… als u een van deze dingen doet en “/” (alleen root-homepage) automatisch omleidt naar de juiste versie, moet u ervoor zorgen dat dit is opgegeven als x-default voor de set startpagina’s. Als u dit niet doet, kan het lijkt voor Google dat “/” een andere pagina is dan de andere.

(bewerken om alleen dat laatste deel uit te werken… – dit is specifiek als je /us voor de VS hebt en geo-IP-omleidingen uitvoert, wat ik over het algemeen niet aanraad)

Als voor Amerikaanse gebruikers “/” (alleen deze pagina) omleidt naar “/us”, EN u hreflang heeft via /us, /fr met x-default toegewezen aan /us, wat kan gebeuren is dat Google “/” ziet als omdat het een Engelse pagina is, herkent /us, /fr ook als afzonderlijke pagina’s en toont vervolgens “/” en “/(een van de andere” in zoekresultaten. U kunt -it vermijden door “/” in te stellen op x-). standaard (zelfs als het omleidt). Google zal dan standaard “/” gebruiken als “/us” voor de VS, “/fr” voor Frankrijk.

Dit betekent ook dat u “/eu” niet als x-default kunt hebben (er kan er maar één zijn #hooglander #xstandaard), maar u kunt dit nog steeds gebruiken door het op te geven als hreflang voor een aantal van uw gemeenschappelijke landen (u kunt meerdere landen per URL opgeven). Dus je zou eindigen met “/” = x-default, “/us” voor VS, “/fr” voor Frankrijk, “/eu” voor een aantal landen, en omleiden van “/” naar de beste versie

Dit is allemaal alleen voor de startpagina, ik zou dit niet doen voor een van de andere pagina’s op de site omdat het erg complex en moeilijk te beheren is, en omdat de startpagina waarschijnlijk de pagina is die de meeste zoekvertoningen krijgt “.

Meer informatie over geografische omleidingen

Wat geo-redirects betreft, adviseert Mueller om deze alleen op de hoofdpagina van de website te gebruiken en niet op een van de andere pagina’s.

Dit vereenvoudigt het proces voor gebruikers die de domeinnaam typen om de beste overeenkomst met hun locatie te vinden en stelt hen in staat om gemakkelijk in een ander land te klikken om toegang te krijgen tot die versie van de website.

Er zijn alternatieven voor geografische omleidingen, zoals het dynamisch wijzigen van de taal van de startpagina, maar deze aanpak kan de website ingewikkelder maken.

Een andere optie is om een ​​landenkiezer op de startpagina te gebruiken, maar dit kan de bruikbaarheid negatief beïnvloeden, vooral als er veel landen zijn om uit te kiezen.

Op te sommen

Als je de structuur van je website wilt vereenvoudigen, verander je best geen submappen.

In dit geval wilde een website-eigenaar /de en /fr veranderen in /eu/de of /eu/fr.

In plaats daarvan zei Mueller dat ze zouden moeten overwegen om “/*” (en-us) naar een “/us”-map te verplaatsen, hreflang aan alle pagina’s toe te voegen en de hoofdstartpagina op te geven als x-default voor de startpaginaset.

Omdat?

Dit helpt verwarring bij zoekmachines te voorkomen en maakt het voor hen gemakkelijker om de verschillende onderdelen van de website te begrijpen.

Uitgelichte afbeelding: GoodStudio/Shutterstock

bron: Reddit



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!