fbpx

Journalistiek in PR en marketing in de sport

Journalistiek in PR en marketing in de sport

Share This Post


In een wereld waar PR en contentmarketing essentieel zijn voor SEO, kan de sportindustrie iedereen op het gebied van digitale marketing iets leren.

FIFA’s Karina Barriga Albring gaat met me mee naar de SEJ Show om te praten over de wereld van sportontwikkeling en sportmarketing. Hij deelt zijn reis van traditionele journalistiek naar PR en marketing.

Bekijk hoe sport waardevolle marketinginzichten kan bieden en hoe ook marketing kan profiteren van sport.

We weten hoe gepassioneerd mensen zijn over een sport, of het nu voetbal, voetbal of basketbal is. Soms hebben mensen een irrationele gehechtheid aan deze activiteit, inclusief ikzelf. We gebruiken onze geest niet bij het verwerken van een sport. De schare fans is niet iets rationeels. Dus als je ergens zo aan gehecht bent. De emotionele band is zo sterk dat merken natuurlijk mee willen doen. Sportmarketing heeft betrekking op de immense liefde, band en relatie die we hebben voor sport. –Karina Barriga Albring, 11:44

We zullen zien dat merken aansluiten bij atleten wiens online boodschap en persona aansluiten bij de waarden die het merk wil verspreiden. –Karina Barriga Albring, 24:31

Merken hebben graag ambassadeurs die herkenbaar en echte mensen zijn. Dus als je een sporter bent die van theater houdt, ga dan naar het theater en doe mee aan lokale gemeenschapsactiviteiten. Probeer andere passies die je hebt te identificeren. Dit alles helpt je om je persoonlijkheid op te bouwen. Zorg ervoor dat mensen je herkenbaarder en sympathieker vinden, wat zich zal vertalen in merken die met je willen samenwerken. -Karina Barriga Albring, 20:30 uur

[00:00] – Over Carina.
[03:40] – Hoe het haar hielp om samen te werken met andere bedrijfstakken in de sport.
[06:57] – Waar gaat public relations over?
[10:54] – Wat is sportmarketing?
[16:12] – In hoeverre is de licentie onderdeel van sportmarketing?
[19:14] – Het belang van personal branding in sportmarketing.
[27:26] – Kansen voor atleten om hun merk op te bouwen.
[33:28] – Sportmarketingtips die kunnen worden toegepast op marketing.

Genoemde bronnen:
FIFA – https://www.fifa.com/

In de tijd waarin we leven, strijden we niet meer om een ​​publiek. We zijn niet alleen
concurreren met onze directe concurrenten, maar om de aandacht van het publiek. Je strijdt om de tijd van mensen. Dus als je de aandacht van een van je fans probeert te trekken, concurreer je met de muziek waar ze naar luisteren. Je concurreert ook met Spotify en zoveel verschillende dingen. Tegenwoordig moeten we erover nadenken als we onze strategieën en onze positionering analyseren. Het gaat niet alleen om onze directe concurrenten, het gaat erom aan wie ons publiek hun tijd en interesse besteedt. –Karina Barriga Albring, 48:29

Bij website-ontwikkeling of SEO is het altijd goed om te controleren wat uw grootste concurrent en uw kleinere concurrent aan het doen zijn. En het is altijd geweldig om een ​​”zijproject” te hebben om mee te experimenteren. Maar het kan natuurlijk zijn dat u dit niet kunt doen op uw bedrijfswebsite. Het kan echter ook nuttig zijn om een ​​zijproject te hebben en daar vervolgens een businesscase van te maken en de mogelijkheid daartoe op de website van uw bedrijf te presenteren. – Loren Baker, 47:23

De eerste is om het publiek te begrijpen. Wie probeert u te bereiken en identificeer vervolgens de beste kanalen om die doelgroep te bereiken? Bij influencers en makers van online content denken we bij PR niet alleen aan traditionele media. We denken aan iedereen met een platform om uw boodschap te verspreiden. –Karina Barriga Albring, 8:27

Abonneer u voor meer van dit soort inhoud op ons YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/user/websito

Neem contact op met Karina Viviana Barriga

Karina bouwt graag duurzame relaties op met mensen en gebruikt voetbal als haar eerste kans.

Zijn passie voor sport en ervaring in journalistiek, public relations en marketing helpen hem atleten en bedrijven zij aan zij te ontwikkelen door middel van dynamische bedrijfsmodellen.

Met een MBA gewijd aan de voetbalindustrie al onder haar riem gecombineerd met bi/multiculturele ervaring binnen de industrie, is Karina klaar om belangrijke veranderingen in dit balspel aan te brengen!

Verbind met Karina op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/karina-barriga-albring
Volg haar op Twitter: https://twitter.com/kbarrigaalbring

Neem contact op met Loren Baker, oprichter van Search Engine Journal:

Volg hem op Twitter: https://www.twitter.com/lorenbaker

Maak contact met hem op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lorenbaker





Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!