fbpx

Jouw gids om snel volgers te krijgen

Jouw gids om snel volgers te krijgen

Share This Post


Dansuitdagingen, tienercrooners, grappen en snel entertainment.

Dit is waar je aan denkt als je TikTok noemt.

Dus waarom is het belangrijk om TikTok zakelijk te leren gebruiken?

Waarom maakt het uit hoeveel TikTok-volgers je hebt en waarom wil je meer TikTok-volgers?

Ten eerste biedt het een nieuwe manier om een ​​brede doelgroep te bereiken.

Maar als voordelen zoals een grotere naamsbekendheid, hogere zoekresultaten, meer verkeer naar uw website en grotere klantbetrokkenheid klinken als uw key performance indicators (KPI’s), dan begrijpt u waarom u uw TikTok-volgers moet laten groeien.

In deze handige gids leest u hoe u gratis en betaald meer TikTok-volgers krijgt.

Hoe je organische TikTok-volgers sneller kunt laten groeien

TikTok is een actueel digitaal marketingkanaal.

Wat TikTok zo’n verslavende app voor je doelgroep maakt, is de zeer gepersonaliseerde “For You”-feed. Dit wordt strikt bepaald door hun algoritme.

Dus de uitdaging om volgers op TikTok te bouwen, is hoe u uw inhoud voor uw doelgroep op hun For You-pagina (FYP) kunt krijgen.

Hier zijn de basisprincipes over hoe u uw TikTok-volgers kunt laten groeien en met het algoritme kunt werken, niet ertegen.

Wees eerst duidelijk over wie je publiek is

Het definiëren van je doelgroep is van toepassing op alles wat met digitale marketing te maken heeft, dus ik zal er niet te veel op ingaan.

Er wordt gezegd dat niet alle TikTok-gebruikers jouw nichepubliek zijn.

Het creëren van inhoud omwille van het groeien van volgers kan resulteren in een piek in ijdelheidsstatistieken in plaats van statistieken die de naald verplaatsen.

Onderzoek wat je doelgroep doet op TikTok, en dan kun je TikTok-video’s maken die hen uniek en specifiek aanspreken.

Upgrade je TikTok-account naar een TikTok Pro-account

Het is misschien de moeite waard om je TikTok-account te upgraden naar Tiktok Pro-account als je serieus meer TikTok-volgers wilt krijgen.

Naast het toevoegen van een link naar hun TikTok-profiel, stellen zakelijke accounts merken in staat om de prestaties van hun video’s te volgen om meer volgers te krijgen.

Profiteer van TikTok-trends

TikTok kent veel trends, waarvan liedjes en muziek meestal het hart vormen.

Dit komt omdat platenlabels vaak met TikTok werken om de nummers van hun artiesten op de app te zetten, omdat het kan helpen hun verkoop te verhogen en de kans te vergroten dat het nummer de hitlijsten bereikt.

Het is vrij eenvoudig om een ​​populair nummer in je video te gebruiken; TikTok zal het aanbevelen!

Het gebruik van trending-nummers in uw inhoud is een goede strategie om uw TikTok-volgers te vergroten, omdat het uw kansen vergroot dat uw inhoud wordt weergegeven (of doorzocht) door nieuwe gebruikers.

Leid je TikTok-volgers op

We vinden dat de beste TikTok-inhoud voor bedrijven en particulieren meestal een mix is ​​van educatie en entertainment.

Het verpakken van uw waarde en producten in intelligent geproduceerde inhoud is een geweldige manier om uw publiek te informeren en voor te lichten over hoe u hun leven een beetje gemakkelijker kunt maken.

Gebruik de juiste hashtags, op de juiste manier

TikTok werkt niet alleen met platenlabels, het werkt ook vaak samen met andere soorten bedrijven.

Gebruik hashtags en geluid als basis.

Door gebruik te maken van relevante trends en hashtags, heeft uw inhoud een grotere kans om naar het FYP van uw doelgroep te worden verplaatst.

Verken huidige hashtags in de app of met deze hashtag-generatortool.

Of, wanneer je ondertiteling voor je video maakt, druk je gewoon op # om relevante TikTok-tagsuggesties weer te geven. Gebruik deze.

Om meer volgers te krijgen, wordt het tijd

Zoals bij de meeste andere sociale-mediaplatforms, moet u weten wanneer het een goed moment is om uw inhoud te plaatsen.

Probeer te posten wanneer meer van je ideale kijkers op TikTok zijn om snel weergaven te krijgen, wat meestal resulteert in meer TikTok-volgers.

Probeer ‘s morgens vroeg (dagelijks woon-werkverkeer), lunchtijd (werkpauzes) en ‘s avonds (bankwerkverkeer), aangezien dit meestal is wanneer TikTok-gebruikers op hun telefoon zitten.

In principe upload je video’s wanneer je doelgroep online is.

Verlichting is belangrijk

Afgezien van een goede videokwaliteit waar TikTok-gebruikers van kunnen genieten, moet het platform weten dat je video’s veilig zijn voor alle kijkers.

Gebruik daarom goede verlichting in je video’s.

Maak en doe mee aan TikTok-uitdagingen

TikTok-uitdagingen zijn een erg populair formaat in de app en vormen vaak een groot deel van de trending content op een bepaald moment.

Als je je TikTok-volgers organisch wilt laten groeien, overweeg dan om deel te nemen aan TikTok-uitdagingen waaraan je doelgroep deelneemt.

Gebruik Stitch om met andere TikTok-makers te werken

Eind 2020 introduceerde TikTok een nieuwe functie genaamd Stitch, en het is een geweldige manier om je volgers snel te laten groeien.

Het idee achter stitching is om een ​​paar seconden van de video van iemand anders te gebruiken als onderdeel van je eigen video om te informeren, toe te voegen aan het gesprek of uit te breiden over een onderwerp.

Omdat Stitches nog relatief nieuw is, geeft TikTok de voorkeur aan punten in de FYP boven gewone video’s.

Dus werk samen met andere TikTok-makers en ga aan de slag!

Promoot je video’s om meer volgers te krijgen

Marketing is meer dan alleen TikTok.

Ik weet dat je dit weet, maar het is slechts een herinnering om een ​​multi-channel, full-funnel digitale marketingstrategie te hebben die ook andere sociale-mediaplatforms omvat.

Je gebruikt al andere social media platforms van je merk, zoals YouTube, Instagram, Facebook, LinkedIn, etc. om specifieke doelgroepen te bereiken met unieke berichten.

Nu kunt u deze platforms gebruiken om uw TikTok-video’s te delen.

Promoot op deze manier je TikTok-video’s op je andere sociale platforms.

Hiermee laat je je doelgroep weten dat het merk een actief TikTok-profiel heeft en krijg je dus meer volgers.

Gebruik door gebruikers gegenereerde inhoud

Na verloop van tijd begin je een behoorlijke verzameling door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) op TikTok te verzamelen.

Dit kan helpen het merkvertrouwen te vergroten, de betrokkenheid van gebruikers te vergroten, het bereik te vergroten en meer volgers te krijgen.

Om uw UGC te vergroten, waarom zou u niet uw eigen uitdaging starten, een wedstrijd organiseren of uw eigen hashtag-trend starten?

Gebruik de groeitools van TikTok

Je hoeft niet alle administratie zelf af te handelen als het gaat om het verzorgen van gratis TikTok-volgers.

Overweeg om contact te maken met uw doelgroep met behulp van TikTok-groeitools van derden.

Deze tools automatiseren de dagelijkse taken om meer volgers op TikTok te krijgen.

Bijvoorbeeld het volgen en ontvolgen van andere gebruikers, het leuk vinden en reageren op berichten en alle andere taken die nodig zijn om uw account te laten groeien.

Ga in gesprek met uw gebruikers

Een trefzekere manier voor TikTok-makers om volgers te krijgen, is door te communiceren met hun huidige volgers op TikTok.

Like, reageer en reageer op reacties.

Dit alles werkt om relaties op te bouwen met volgers en andere makers van inhoud.

Betaalde strategieën om het aantal views en volgers op TikTok . te vergroten

Moeite om gratis volgers te krijgen?

Met TikTok-advertenties, of het nu gaat om ingebouwde plug-ins of in-stream, kun je een breder publiek bereiken, meer TikTok-volgers krijgen en de interactieve betrokkenheid vergroten.

Hier leest u hoe u het algoritme kunt verslaan en uw TikTok-volgers en -weergaven kunt laten groeien met betaalde media.

TikTok-advertenties gebruiken

Gebruik TikTok Ads Manager om toegang te krijgen tot een hele planeet vol TikTok-gebruikers.

Om dit te doen, moet je een TikTok-adverteerdersaccount maken.

U beschikt over verschillende hulpprogramma’s voor advertentiebeheer, waaronder targeting, aangepaste doelgroepen, het maken van advertenties en inzichtrapportage om de advertentieresultaten te maximaliseren.

U kunt advertentie-opties kiezen zoals in-feed advertenties, TopView, Brand Takeover, Brand Hashtag Challenges en Branded Effect, allemaal afhankelijk van uw budget en doelgroep.

Promoot je video’s

U kunt promotie gebruiken om uw publiek te bereiken, websiteverkeer te vergroten en een aanhang op te bouwen met uw organische TikTok-video’s.

Het is vermeldenswaard dat de enige video’s die je kunt promoten, video’s zijn die originele geluiden of geluiden gebruiken die geschikt zijn voor commercieel gebruik.

Voeg een sterke CTA toe

Zoals met alle digitale marketing, krijg je het beste resultaat als je mensen vertelt wat ze vervolgens moeten doen.

Of het nu gaat om een ​​volg, aankoop, aanmelding of opmerking, uw resultaten zijn afhankelijk van het gebruik van effectieve call-to-actions (CTA’s) in uw campagnes.

Afsluitende gedachten

De beste manier om je volgers op TikTok te laten groeien, voor zowel merken als individuen, is om eerst te weten met wie je in contact wilt komen.

Dit geldt voor alle social media platforms.

Om vervolgens meer volgers op je TikTok-profiel te krijgen, maak je video’s die resoneren met je ideale publiek en profiteer je van trends zoals trending muziek, uitdagingen en hashtags op het platform.

Er zijn geen snelkoppelingen als het gaat om organisch verschijnen op FYP om meer volgers te krijgen, dus doe je huiswerk, doe het werk en geniet van de resultaten.

Als organisch echter te traag voor je is, kun je je TikTok-account upgraden naar een Pro TikTok-account en weergaven kopen met behulp van TikTok’s eigen advertentieservices.

Zoals bij alle campagnes op uw sociale-mediaplatforms, vergeet niet om een ​​sterke CTA op te nemen om van uw kijkers loyale volgers te maken.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Roman Samborskyi/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!