fbpx

Kunt u sneller en slimmer werken?

Kunt u sneller en slimmer werken?

Share This Post


AI voor SEO bevindt zich op een kantelpunt waar technologie die door grote bedrijven wordt gebruikt, in toenemende mate beschikbaar is voor kleinere bedrijven.

Het groeiende gebruik van deze nieuwe technologie verandert de huidige praktijk van SEO permanent.

Maar past het wel bij uw bedrijf? Hier zijn de verrassende feiten.

Wat is AI voor SEO

AI, of kunstmatige intelligentie, maakt al deel uit van ons dagelijks leven. Iedereen die Alexa of Google Maps gebruikt, gebruikt AI-software om hun leven op de een of andere manier te verbeteren.

De populaire schrijfassistent Grammarly is AI-software die de kracht van AI illustreert om de prestaties te verbeteren.

Het neemt zulke geweldige inhoud en verbetert deze door grammatica- en spelfouten te corrigeren en repetitief woordgebruik vast te leggen.

AI voor SEO werkt op een vergelijkbare manier om de prestaties te verbeteren en, tot op zekere hoogte, SEO te democratiseren door geschaalde en geavanceerde data-analyse binnen ieders bereik te brengen.

Hoe AI kan worden gebruikt in SEO

Toonaangevende AI-platforms voor SEO automatiseren gegevensanalyse en bieden weergaven op hoog niveau die patronen en trends identificeren die anders niet zichtbaar zijn.

Mark Traphagen van SeoClarity beschrijft waarom AI SEO-automatisering essentieel is:

“Tien jaar geleden waren top-SEO’s grote Excel-jockeys, die met de hand gegevens uit verschillende bronnen en delen van de SEO-levenscyclus binnenhaalden en correleerden.

Als SEO’s dit vandaag zouden doen, zouden ze in het stof achterblijven.

Wanneer mensen kunnen verwerken: resultaten zijn gewijzigd, algoritmen zijn bijgewerkt, SERP’s zijn gewijzigd, enz.

En dan hebben we het nog niet eens over de toegang tot en de diepte van de gegevens die in dit decennium beschikbaar zijn, de snelle veranderingen in de algoritmen van zoekmachines, de verschillende rangschikkingsfactoren die voor elke zoekopdracht anders zijn, de resultaten op basis van intentie die per seizoen veranderen en de enorme complexiteit van de moderne tijd. onderneming. websites

Deze realiteiten hebben het gebruik van AI nu essentieel gemaakt voor het bedrijfsleven.”

AI in on-site optimalisatie

WordLift AI SEO-automatiseringsplatform helpt uitgevers bij het automatiseren van gestructureerde gegevens, interne koppelingen en andere factoren op de pagina.

Andrea Volpini, CEO van WordLift, merkt op:

“WordLift neemt automatisch de nieuwste versie van de schemavocabulaire op om alle mogelijke entiteitstypen te ondersteunen.

We kunnen deze gegevens hergebruiken om interne links te maken, contextkaarten op webpagina’s weer te geven en vergelijkbare inhoud aan te bevelen.

Net als Google kan een uitgever dit netwerk van entiteiten gebruiken om lezers in staat te stellen gerelateerde inhoud te ontdekken.

WordLift maakt veel SEO-workflows mogelijk terwijl de kennisgrafiek van de website wordt gebouwd.

Sommigen gebruiken de PNL van WordLift om interne links op hun belangrijke pagina’s te beheren; anderen gebruiken kennisgrafiekgegevens om de interne zoekmachine te instrueren of om een ​​taalmodel voor het genereren van inhoud te verfijnen.

Door het automatiseren van gestructureerde gegevens, het publiceren van entiteiten en het toevoegen van interne links, is het niet ongebruikelijk om een ​​substantiële organische verkeersgroei te zien voor makers van inhoud.”

AI voor SEO op schaal

AI voor SEO kan worden toegepast op een breed scala aan activiteiten die de betrokkenheid bij repetitieve taken minimaliseren en de productiviteit verbeteren.

Een gedeeltelijke lijst bevat:

Inhoud plannen. Inhoudsanalyse. Gegevens analyse. Creatie van lokale kennisgrafieken. Automatiseer de aanmaak van schema-gestructureerde gegevens. Link optimalisatie. Pagina-voor-pagina content optimalisatie. Automatisch geoptimaliseerde metabeschrijvingen. Elementen van de programmatische titel. Koppen geoptimaliseerd voor schaal.

AI bij het maken van inhoud

Contentcreatie bestaat uit meerdere subjectieve keuzes. Wat een schrijver denkt dat relevant is voor een onderwerp, kan verschillen van wat gebruikers denken dat het is.

Een schrijver kan aannemen dat een onderwerp over onderwerp X gaat. De zoekmachine kan vaststellen dat gebruikers de voorkeur geven aan inhoud over X, Y en Z. Bijgevolg kan de inhoud slechte zoekprestaties ervaren.

AI-contenttools helpen contentontwikkelaars om nauwere relaties op te bouwen tussen content en datgene waarnaar gebruikers op zoek zijn, door een objectief profiel te geven van waar een bepaald stuk content over gaat.

AI-tools stellen zoekmarketeers in staat om met inhoud te werken op een manier die lichtjaren vooruit ligt op de decennia-oude praktijk van het eerst identificeren van veelgebruikte zoekwoorden en vervolgens het creëren van inhoud eromheen.

AI bij contentoptimalisatie

Zoekmachines begrijpen zoekopdrachten en zoekinhoud beter door te identificeren wat gebruikers bedoelen en waar webpagina’s over gaan.

De AI-contenttools van tegenwoordig doen hetzelfde voor SEO vanuit de hele contentontwikkelingsworkflow.

Er is ook meer.

In 2018 ontwikkelde Google wat zij de Topic Layer noemden, die u helpt uw ​​inhoud te begrijpen en hoe onderwerpen en subonderwerpen zich tot elkaar verhouden.

Google beschreef het als volgt:

“Dus hebben we onze bestaande kennisgrafiek genomen, die de verbanden tussen mensen, plaatsen, dingen en feiten over hen begrijpt, en een nieuwe laag toegevoegd, de Topic Layer genaamd, ontworpen om een ​​diepgaand begrip te krijgen van een onderwerpruimte en hoe interesses zich ontwikkelen over naarmate de vertrouwdheid en ervaring groeien.

De onderwerplaag wordt opgebouwd door alle inhoud op internet voor een bepaald onderwerp te analyseren en honderden en duizenden subonderwerpen te ontwikkelen.

Voor deze subonderwerpen kunnen we de meest relevante artikelen en video’s identificeren, die waarvan bewezen is dat ze eeuwigdurend en voortdurend nuttig zijn, evenals nieuwe inhoud over het onderwerp.

Vervolgens kijken we naar patronen om te begrijpen hoe deze subonderwerpen zich tot elkaar verhouden, zodat we op intelligentere wijze het type inhoud naar boven kunnen halen dat je vervolgens wilt onderzoeken.”

AI-contenttools helpen zoekmarketeers hun activiteiten af ​​te stemmen op de realiteit van hoe zoekmachines werken.

AI op zoek naar trefwoorden

Daarnaast introduceren ze efficiëntie in de contentworkflow door het hele proces te laten schalen, waardoor de tijd tussen het onderzoeken en online publiceren van content wordt verkort.

Mark Traphagen van seoClarity benadrukte dat AI-tools de saaie delen van SEO voor hun rekening nemen.

Mark legde uit:

“SeoClarity is lang geleden overgestapt van een gegevensleverancier naar het gebruik van kunstmatige intelligentie in elk onderdeel van de SEO-levenscyclus om klanten snel van gegevens naar inzicht en uitvoering te brengen.

Gebruiken:

AI bij het dieper graven in inzichten en aanbevelingen uit verschillende gegevensbronnen (ranglijsten -> SERP-kansen -> technische problemen)

AI om zo nauwkeurig mogelijke gegevens te leveren over de zoekvraag, de moeilijkheidsgraad van zoekwoorden en de intentie van het onderwerp, allemaal in real-time visualisaties en trends

AI in contentoptimalisatie en -analyse

AI-ondersteunde automatisering in onmiddellijke SEO-uitvoering maakt verandering op schaal mogelijk.

De toekomst van AI in SEO is niet dat AI “SEO voor ons doet”, maar eerder dat AI de meest tijdrovende taken overneemt, waardoor SEO’s worden vrijgemaakt om managers te zijn die de best geïnformeerde acties op schaal implementeren met ongekende snelheden

Een belangrijke waarde van het gebruik van AI voor SEO is het verhogen van de productiviteit en efficiëntie en het vergroten van de inhoudelijke expertise, autoriteit en relevantie.

Jeff Coyle van Market Muse schetst de voordelen van AI als een rechtvaardiging voor hoeveel er wordt begroot voor inhoud en welke waarde het toevoegt aan het eindresultaat.

Jeff merkte op:

“Wanneer een groter deel van de contentstrategie waarvoor u budgetteert, succesvol wordt, wordt het meteen duidelijk dat het gebruik van AI om de behoeften aan contentbudgetten te voorspellen en de efficiëntie te verhogen van het grootste belang is, waarin kan worden geïnvesteerd voor een contentorganisatie.

Voor operaties heeft human resource-efficiëntie de hoogste prioriteit. Waar laat je mensen handmatige taken uitvoeren voor onderzoek, planning, prioritering, briefing, schrijven, redigeren, productie en optimalisatie? Hoeveel tijd wordt er verspild en hoeveel feedback- of rework-loops zijn er?

Gegevensgestuurde, voorspellende en verdedigbare contentcreatie- en optimalisatieplannen die afzonderlijke bronnen van waarheid bieden in de vorm van inhoudsoverzichten en projectplannen vormen de basis van een team dat zich richt op het gebruik van technologie om de efficiëntie van human resources te verbeteren.

Voor optimalisatie zijn de cruciale voordelen van het gebruik van AI voor contentanalyse: kiezen welke content moet worden bijgewerkt, begrijpen hoe deze moet worden bijgewerkt en of deze moet worden gebruikt bij creatie, hergebruik en transformatie.

Weten of een pagina van hoge kwaliteit is, expertise toont, de juiste doelgroep aanspreekt en correct in de site integreert, geeft een team de beste kans op succes.”

Nadelen en ethische overwegingen

Het plaatsen van volledig door AI gecreëerde content kan een negatief resultaat hebben omdat Google expliciet automatisch gegenereerde content verbiedt.

De spamrichtlijnen van Google waarschuwen dat het plaatsen van automatisch gegenereerde inhoud kan leiden tot handmatige actie, waardoor de inhoud uit de zoekresultaten van Google wordt verwijderd.

De richtlijnen leggen uit:

“Om te worden weergegeven in de zoekresultaten van Google (webpagina’s, afbeeldingen, video’s, nieuwsinhoud of ander materiaal dat Google op internet vindt), mag de inhoud niet in strijd zijn met Google’s algemene Google Zoeken of het spambeleid dat hier wordt vermeld.

…Automatisch gegenereerde (of “automatisch gegenereerde”) inhoud is inhoud die programmatisch is gegenereerd zonder iets origineels te produceren of voldoende waarde toe te voegen; in plaats daarvan is het gegenereerd met als primair doel zoekrangschikkingen te manipuleren en niet om gebruikers te helpen.”

Er is geen verbod of wet tegen het plaatsen van automatisch gegenereerde inhoud. Google stelt zelfs manieren voor om dit soort inhoud uit te sluiten van de Google-zoekmachine als u ervoor kiest om dit soort inhoud te gebruiken.

Maar het gebruik van automatisch gegenereerde inhoud is niet haalbaar als het doel is om goed te scoren in Google Zoeken.

Kan Google door AI gegenereerde inhoud identificeren?

Ja, Google en andere zoekmachines kunnen waarschijnlijk volledig door AI gegenereerde inhoud identificeren.

Inhoud bevat woordgebruikspatronen die uniek zijn voor zowel menselijke als door AI gegenereerde inhoud. Statistische analyse onthult welke inhoud door AI wordt gemaakt.

De toekomst van tools is nu

Er zijn veel op AI gebaseerde tools beschikbaar die geschikt zijn voor verschillende gebruikersniveaus.

Niet elk bedrijf hoeft zijn SEO te schalen voor honderdduizenden producten.

Maar zelfs een klein tot middelgroot online bedrijf kan profiteren van de efficiënte en gestroomlijnde workflow die een door AI aangedreven contenttool biedt.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Master1305



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!