In LinkedIn’s jaarlijkse preview van nieuwe functies die volgend jaar verschijnen, kondigt het bedrijf zeven functies aan die in 2023 worden uitgerold, waaronder wijzigingen in het zoeken naar werk.
Dit is wat u kunt verwachten om voor het einde van het jaar aan LinkedIn te worden toegevoegd.
1. Verbeterde videotoegankelijkheid
LinkedIn genereert automatisch ondertiteling voor video’s die naar het platform worden geüpload (momenteel alleen beschikbaar in het Engels). Je kunt ervoor kiezen om deze bijschriften toe te voegen of te bewerken voordat je de video publiceert.
Screenshot van: linkedin.com/pulse/41-big-ideas-change-our-world-2023-linkedin-news/, januari 2023.
U kunt ook de hoogcontrastmodus inschakelen in de LinkedIn-app om de videotoegankelijkheid te verbeteren voor mensen met visuele beperkingen of slechtziendheid.
2. Gestandaardiseerde werktitels voor toegankelijkheid
Als u in toegankelijkheid werkt, kunt u nu kiezen uit een lijst met gestandaardiseerde functietitels, zoals ‘toegankelijkheidsontwerper’ of ‘toegankelijkheidsingenieur’, zodat u gemakkelijker kunt worden ontdekt en kansen kunt vinden die passen bij uw vaardigheden.
3. Alt-tekstfunctionaliteit in Campagnebeheer
Met Campaign Manager kunnen adverteerders nu alt-tekst of alt-tekstbeschrijvingen aan hun advertentieafbeeldingen toevoegen. Hierdoor kunnen blinde of slechtziende gebruikers de gepresenteerde afbeeldingen begrijpen.
4. Updates voor het zoeken naar werk
Het proces van het vinden van een nieuwe baan is de afgelopen jaren enorm veranderd. Zelfs als ze niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan, zijn veel professionals geïnteresseerd in het leren over en zoeken naar nieuwe carrièremogelijkheden.
LinkedIn meldt dat mensen meer informeel op zoek zijn naar werkmogelijkheden die het beste passen bij hun waarden en interesses, zoals het verbeteren van kwalificaties, loopbaanontwikkeling en de balans tussen werk en privéleven.
Om informele werkzoekenden te helpen, test LinkedIn gepersonaliseerde vacaturecollecties die gebruikers kunnen ontdekken zonder te hoeven zoeken.
Screenshot van: linkedin.com/pulse/41-big-ideas-change-our-world-2023-linkedin-news/, januari 2023.
LinkedIn test aangepaste vacaturecollecties in de VS met een klein aantal bedrijven, hoewel het bedrijf van plan is om “snel” uit te breiden.
5. B2B-productzoekupdates
LinkedIn heeft onlangs productpagina’s gelanceerd om leden te helpen producten te ontdekken die aan hun behoeften voldoen, in contact te komen met experts in de gemeenschap en, indien geïnteresseerd, een aankoop te doen.
Screenshot van: linkedin.com/pulse/41-big-ideas-change-our-world-2023-linkedin-news/, januari 2023.
LinkedIn heeft bijna 90.000 B2B-producten en leden kunnen ze gemakkelijk vinden met de zoekfunctie op LinkedIn. LinkedIn is van plan nieuwe categoriefilters toe te voegen en de relevantie van productpagina’s te verbeteren om een meer gepersonaliseerde ervaring te creëren.
Professionals moeten vaak een lang en gecompliceerd proces doorlopen om relevante informatie te verkrijgen bij het nemen van aankoopbeslissingen voor hun bedrijf, waaronder het onderzoeken van producten en alternatieven, het vragen van feedback van klanten en het contacteren van verkoopvertegenwoordigers Productpagina’s zijn bedoeld om professionals in staat te stellen betere en beter geïnformeerde aankoopbeslissingen te nemen.
6. Programmeren van publicaties
LinkedIn biedt nu de mogelijkheid waar veel merken en professionals om hebben gevraagd: de mogelijkheid om hun berichten van tevoren in te plannen en te plannen.
Screenshot van: linkedin.com/pulse/41-big-ideas-change-our-world-2023-linkedin-news/, januari 2023.
Een “planning”-pictogram verschijnt naast de knop “Posten” wanneer u een bericht maakt. Klik op het pictogram om berichten in te plannen en selecteer vervolgens de dag en het tijdstip waarop u uw inhoud wilt delen. U heeft volledige controle over uw inhoud en kunt deze gaandeweg bewerken.
7. Inhoudsanalyse
LinkedIn begrijpt hoe cruciaal het is om toegang te hebben tot gegevens die uw publiek kunnen laten groeien en de effectiviteit van uw inhoud kunnen meten.
Om dit te bereiken, werkt LinkedIn het Creator Analytics Dashboard bij met doelgroepgegevens en best presterende inhoud. Hiermee kunt u de evolutie van uw volgers onderzoeken en meer informatie ontdekken over de demografie van uw publiek.
Screenshot van: linkedin.com/pulse/41-big-ideas-change-our-world-2023-linkedin-news/, januari 2023.
U kunt deze gegevens gebruiken om patronen te ontdekken en analyses te beheren op een manier die het beste bij u past, dankzij de nieuwe gegevensexportfunctie van het dashboard. Houd er rekening mee dat u de ontwikkelaarsmodus moet inschakelen om toegang te krijgen tot deze updates.
Bron: LinkedIn
Uitgelichte afbeelding: afbeeldingen met goed karma/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!