In een recente interne e-mail van LinkedIn-CEO Ryan Roslansky werden ingrijpende veranderingen aangekondigd, waardoor honderden rollen werden geschrapt.
De aanpassingen, die naar verwachting van invloed zullen zijn op de wereldwijde bedrijfsorganisatie en strategie van China, worden hieronder samengevat:
In totaal zullen 716 arbeidsplaatsen worden getroffen door de herstructureringsinspanningen. LinkedIn heroriƫnteert zijn Global Business Organization (GBO) om groei en flexibiliteit te verbeteren. Het bedrijf is van plan de manier van werken opnieuw af te stemmen en teams nauwer te integreren om klanten beter te kunnen ondersteunen. Er zal meer gebruik worden gemaakt van leveranciers om opkomende en groeiende markten effectiever te bedienen. Om de besluitvorming te stroomlijnen, worden managementlagen teruggebracht en verantwoordelijkheden uitgebreid. Naar verwachting zullen vanaf 15 mei meer dan 250 nieuwe functies worden geopend in specifieke bedrijfssegmenten, new business en accountmanagementteams. LinkedIn zal zijn focus in China verleggen om bedrijven die actief zijn in China te helpen bij het werven, vermarkten en trainen in het buitenland. De lokale sollicitatie van LinkedIn in China, InCareer, wordt op 9 augustus 2023 uitgefaseerd. Deze veranderingen maken deel uit van de inspanningen van het bedrijf om zich aan te passen aan veranderingen in klantgedrag en een tragere omzetgroei, waarmee een nieuwe richting wordt uitgezet voor platformgroei en -ontwikkeling. in fiscaal jaar 24 en daarna.
De redenen achter de veranderingen
Roslansky kondigde deze veranderingen aan als onderdeel van een poging om LinkedIn door een snel veranderend landschap te loodsen.
De beslissing om te herstructureren is een reactie op veranderingen in klantgedrag en een tragere omzetgroei.
Roslansky verklaarde dat het bedrijf zijn strategie moet aanpassen om concurrerend en effectief te blijven in een veranderende markt.
Een verandering van focus
De volgende groeifase voor de wereldwijde zakelijke organisatie van LinkedIn is gericht op drie thema’s:
Reorganiseren hoe het werk wordt gedaan. Wees flexibeler Stem teams af op groei
LinkedIn is van plan teams nauwer te integreren om klanten beter te ondersteunen, het gebruik van leveranciers uit te breiden om opkomende en groeiende markten te bedienen, en managementrollen te verminderen om sneller beslissingen te kunnen nemen.
Naast deze wijzigingen zullen vanaf mei meer dan 250 nieuwe functies worden geopend in specifieke operationele segmenten, new business en accountmanagementteams.
Wijzigingen in de China-strategie van LinkedIn
Roslansky onthulde een verandering in de China-strategie van LinkedIn. De focus zal nu liggen op het helpen van bedrijven die actief zijn in China om in het buitenland te werven, op de markt te brengen en op te leiden.
Dit omvat het behoud van de Talent-, Marketing- en Learning-activiteiten en het uitfaseren van InCareer, de lokale sollicitatie van LinkedIn in China, tegen 9 augustus 2023.
Ondersteuning voor getroffen medewerkers
LinkedIn zet zich in om volledige ondersteuning te bieden aan degenen die door deze veranderingen worden getroffen.
Amerikaanse werknemers die in aanmerking komen voor voordelen, ontvangen een ontslagvergoeding, doorlopende ziektekostenverzekering en loopbaanbegeleiding. Voordelen voor werknemers buiten de VS zullen in overeenstemming zijn met de lokale arbeidswetten en -praktijken van elk land.
Er zal ook een intern mobiliteitsproces zijn om te helpen bij het vinden van nieuwe rollen voor getroffen teamleden als er geschikte vaardigheden zijn.
LinkedIn’s visie op de toekomst
Nu LinkedIn zijn derde decennium in het bedrijfsleven ingaat, maakt het zich op voor wat de meest ingrijpende periode in zijn geschiedenis zou kunnen zijn.
Naarmate AI veranderingen in de wereldeconomie en de arbeidsmarkt versnelt, wordt de rol van LinkedIn bij het helpen van leden en klanten bij het navigeren door deze veranderingen om toegang te krijgen tot economische kansen belangrijker.
Het bedrijf verwacht dat de macro-economische omgeving uitdagend zal blijven, maar is bereid zich aan te passen, de kosten te beheersen en tegelijkertijd te investeren in strategische groeigebieden.
Uitgelichte afbeelding: Ascannio/Shutterstock
bron: LinkedIn

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!