fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

BETAALBARE

Zoekmachine optimalisatie in Antwerpen BOEK NU

Wil je investeren in SEO, maar je hebt geen idee wat je te wachten staat? Maak je geen zorgen, boek een afspraak in, en dan geven we jou meer uitleg!

BOEK EEN AFSPRAAK

ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE IN ANTWERPEN

    Zoekmachine optimalisatie in ANTWERPEN

    Wat onze andere klanten Te zeggen hebben

    zoekmachine optimalisatie in limburg

    Brent is een Analytische en Begaafde denker die probleem oplossend denkt en te werk gaat. Je hoeft er niets aan uit te leggen en zijn hand vast te houden. Hij begrijft snel wat hij moet doen en zorgt dat het gebeurd: Vertaald van Linkedin

    Steven Kang

    -

    Texas - US

    Wat kan je verwachten met een SEO BUREAU IN ANTWERPEN

    Ik ga zeer strikt te werk, voor mij is iedere pagina anders en data is koning. Ik hou niet van pseudoscience, dus met mij weet je waar aan begint.  Hier is wat je kan verwachten:

    WIJ PLAATSEN DE PUZZELSTUKJES OP HUN PLEK

    seo optimalisatie in ANTWERPEN

    Een goed SEO bureau in Antwerpen weet perfect waar ze naar moeten kijken. Dit is belangrijk want SEO is eigenlijk een grote puzzel, en zonder data ben je gewoon maar wat dingen tegen een muur aan het gooien. Vervolgens verlies je veel geld aan een bedrijf dat je de wereld beloofd, en verlies je geld. Een goed SEO bureau??? Geeft je waar voor je geld!

    Wat is Lokale SEO?

    product of dienst voor een zoekopdracht die locatiegebonden is. Google (en andere zoekmachines) gebruikt de locatie van een gebruiker op basis van het IP-adres (voor desktop) en geolokalisatie (voor mobiel) om te bepalen welke resultaten de gebruiker moet laten zien. Dus wanneer iemand een lokale zoekopdracht uitvoert voor een tandarts, autowasserette of slotenmaker, zal de zoekmachine lokale bedrijven tonen die relevant zijn voor hun locatie.

    Lokale zoekresultaten op Google

    Een lokaal zoekresultaat combineert twee belangrijke onderdelen (of mogelijkheden) voor een lokaal bedrijf:

    Organische zoekresultaten – De website

    Lokaal pakket – Google My Business (GMB)

    Gebruikers kunnen ook zoeken naar resultaten op een andere locatie door het toevoegen van een local area qualifier, zoals “Loodgieter in Antwerpen“. Andere posities (mogelijkheden) zijn onder andere Ads, Images, Map Box, en natuurlijk gebruikers die specifiek zoeken in Local Finder en Maps.

    seo bureau in limburg
    De praktijk van Lokale SEO omvat het optimaliseren van de website van het bedrijf voor lokale zoekopdrachten, evenals het optimaliseren van de bedrijfspagina van Google My Business. Uitzonderingen Er zijn enkele uitzonderingen op het feit dat Google een lokaal bedrijf terugstuurt naar een lokale vraag; in deze gevallen probeert Google de bedoeling van de gebruiker te bepalen in plaats van de locatie van de gebruiker. Dit is vooral het geval voor “Hotels in …” zoekresultaten, waar Google meestal alleen reserveringswebsite’s in de organische zoekresultaten terugstuurt. Google stelde vast dat een gebruiker een keuze wilde maken uit meerdere hotels binnen het gezochte gebied in plaats van de gebruiker te voorzien van slechts tien hotels binnen het zoekresultaat. Locatiegebonden resultaten voor hotels zijn in juli 2018 naar opzet overgegaan. In juli 2019 is Google opnieuw overgestapt van lokale resultaten naar intentie voor de zoekopdracht Airport Transfers” in het Verenigd Koninkrijk. Alle lokale bedrijven werden uit de zoekresultaten verwijderd ten gunste van de boekingsaanbieders. Om lokale aanbieders te zien, moet een gebruiker nu een locatie opgeven, zoals “Airport Transfers in …”. Google kan en zal hun zoekopdrachten wijzigen. Google toont echter nog steeds lokale bedrijven binnen het MapPack en Local Pack dat is verfijnd naar de locatie van de gebruiker en de zoekopdracht. Uw lokale SEO-strategie moet worden aangepast aan uw locatie en de bedoeling van de klant.

    Lokale zoekresultaten

    Een lokale zoekstrategie kan meerdere aspecten omvatten om de zakelijke zichtbaarheid te vergroten. Dit kan onder andere zijn:

    1. Betaalde advertenties – Boven het lokale pakket
    2. GMB – Het lokale pakket
    3. Biologisch – Onder het Lokaal Pakket

    Als lokale SEO-er concentreer ik me op het bieden van organische zichtbaarheid (niet-betaald). Er is echter altijd een tijd en plaats voor het gebruik van betaalde advertenties; dit zou zijn wanneer u begint aan uw lokale SEO-reis en niet verschijnt binnen het lokale pakket of het organische zoekresultaat.

    Het kan ook zijn dat uw concurrenten op bepaalde tijdstippen van de dag advertenties plaatsen en uw organische zichtbaarheid naar beneden duwen op de pagina; u wilt misschien ook tijdens die uren aanwezig blijven.

    Google My Business

    Google My Business biedt zeer zichtbare business branding direct in de zoekresultaten met een kennispanel. Google vergroot ook de mogelijkheden voor gebruikers om rechtstreeks vanuit de zoekresultaten via uw Google My Business-pagina met de bedrijven te communiceren met de volgende opties:

    • Afspraken boeken
    • Offertes aanvragen
    • Directe berichtgeving

    Zonder een GMB-pagina kunt u de helft van uw kansen in een lokaal zoekresultaat en de map pack missen. Een Google My Business pagina is een van de belangrijkste tools die elk bedrijf tot zijn beschikking heeft.

    Google My Business Ranking Factors

    Natuurlijk deelt Google niet precies de exacte rangschikkingsfactoren, maar ze geven hier wel wat basisinformatie.

    • Relevantie: “Relevantie” verwijst naar hoe goed een zoekopdracht overeenkomt met een lokale vermelding. Het toevoegen van volledige en gedetailleerde bedrijfsinformatie kan Google helpen om uw bedrijf beter te begrijpen en uw vermelding te matchen met relevante zoekopdrachten van klanten”.
    • Afstand: “Afstand wordt berekend aan de hand van de afstand die elk potentieel bedrijf heeft tot de termen die in een zoekopdracht worden gebruikt. Als een klant geen locatie opgeeft in zijn zoekopdracht, berekent Google de afstand op basis van wat er over zijn locatie bekend is.
    • Prominentie: “Prominentie verwijst naar hoe bekend een bedrijf is. Sommige plaatsen zijn prominenter in de offline wereld, en de zoekresultaten proberen dit te weerspiegelen in de lokale rangschikking. Bijvoorbeeld beroemde musea, bekende hotels of bekende winkelmerken die bij veel mensen bekend zijn, zullen waarschijnlijk ook prominenter in de lokale zoekresultaten staan”.

    Prominentie is ook gebaseerd op informatie die Google heeft over een bedrijf van over het hele internet (zoals links, artikelen en directories). Het aantal beoordelingen en de score van Google worden ook meegenomen in de lokale zoekresultaten – meer beoordelingen en positieve beoordelingen zullen de lokale positie van een bedrijf verbeteren”.

    Relevantietips

    Kies de best mogelijke categorie voor uw GMB lijst en/of subcategorieën.

    Geef een nauwkeurige bedrijfsomschrijving in uw GMB-vermelding, probeer uw belangrijkste zakelijke trefwoord en locatie in uw beschrijving op te nemen.

    Zorg ervoor dat uw naam, adres en contactgegevens in GMB overeenkomen met de gegevens op uw website + eventuele lokale citaten.

    Voeg een gestructureerde data markup toe aan de website (schema) en zorg ervoor dat deze details overeenkomen (zie Lokale SEO Checklist).

    Tips voor afstand

    Dit is het minst controleerbaar omdat de zoeklocatie van elke gebruiker anders zal zijn.

    Als u zich niet op de eigenlijke locatie bevindt – richt u op de locatie waar u zich werkelijk bevindt.

    Zorg ervoor dat de locatie in de <titel> van de pagina van de website staat en gebruik de locatie waar van toepassing in H-tags op de pagina. ABC Taxi’s – Taxi’s in Peterborough. Of, Jims Loodgieterij – Noodloodgieters in Leicester.

    Geef een routebeschrijving voor klanten ter plaatse. Afhankelijk van de grootte van de stad, kunt u 3 of 4 richtingsdetails geven van verschillende oriëntatiepunten in een gebied.

    Lokale centrale inhoud op het terrein – richt je op langere zoekopdrachten die de gebruiker vastleggen tijdens zijn aankooponderzoek.

    Prominentietips

    Lokale citaten – blijf bij de gezagsdragers en de belangrijkste aggregatoren in uw land.

    • Zoek naar lokale specifieke mappen in uw omgeving.
    • Zoek naar niche-specifieke mappen in uw regio en land.
    • Registreer u bij de lokale Kamers van Koophandel of handelsorganisaties.
    • Lokale liefdadigheidsinstellingen – tijd om uw chequeboekje uit te lezen.
    • Lokale pers, vooral wanneer u uw liefdadigheidsaandrijving lanceert, de lokale pers is dol op deze verhalen.
    • Zorg voor artikelen over klantbewustzijn voor de pers of handelsorganisaties.
    • Recensies op GMB, Facebook en handelssites. Neem het vragen van klanten om beoordelingen op in uw klanteninteractie en nieuwsbrieven. Maak het klanten gemakkelijk om beoordelingen achter te laten.

    Werk samen met andere lokale bedrijven – benader hen over het noemen van elkaar in uw websites waar het zinvol is voor elkaars klanten.

    Ik moet hier een voorbehoud maken over het bouwen van duizenden citaten (directory listings). Blijf uit de buurt van massale aanmeldingen van directory’s; deze laaggeprijsde aanmeldingen worden vaak enkele maanden niet geïndexeerd door Google, wat aantoont hoe laag de waarde ervan is voor Google en voor u.

    Kies de meest gezaghebbende en relevante zakelijke vermeldingen voor u.

    Uw Google My Business Page optimaliseren

     

    Uw eerste stap zou zijn om uw Google My Business-pagina te claimen of aan te maken. Controleer of u al een vermelding hebt door direct te zoeken of via https://www.google.com/business/.

    Google My Business vereist nu dat u het bedrijf controleert. De belangrijkste manier is via een ansichtkaart naar het bedrijf. Deze ansichtkaart bevat een pinnummer dat u moet invoeren voordat het geverifieerd wordt.

     

    Andere opties om te verifiëren kunnen u worden aangeboden, afhankelijk van hoe zeker Google is dat het bedrijf op die locatie bestaat. Dit kan zijn: telefoonverificatie, sms of e-mail.

     

    Uw nieuwe geverifieerde bedrijfsvermelding leeft in het dashboard van uw account of, als u deze via mobiel beheert, via de GMB-app.

    Type bedrijf

    Er zijn twee soorten bedrijven:

    Local Business – Klanten komen naar uw bedrijf (adres is zichtbaar)

    Service Area Business – U levert een service aan de klant (adres is verborgen). U selecteert gebieden of postcodes die u bedient.

    Belangrijkste bedrijfsinformatie

    Uw belangrijkste bedrijfsinformatie staat in de rubriek Info:

    Hier zijn de gebieden die u moet invullen: 

    Naam – Bedrijfsnaam

    Hoewel verleidelijk, geen trefwoordpuzzels; dit kan problemen veroorzaken in de toekomst. Onthoud dat je naam, adres en telefoonnummer consistent zijn.

    Categorie – Bedrijfscategorie

    Niet alle categorieën worden aangeboden. Selecteer het dichtstbijzijnde type categorie en de secundaire categorieën die van toepassing zijn op uw bedrijf.

    Controleer wat uw concurrenten gebruiken voor verschillende zoekopdrachten.

    Adres – Bedrijfsadres

    Gebruik het juiste adres van het bedrijf, en vergeet niet om hetzelfde adres op uw website weer te geven.

    Zorg ervoor dat uw speldenprikker in de corresponderende kaart op de juiste plaats staat.

    Als u een servicebedrijf bent, wordt uw adres niet weergegeven, maar u kunt wel de gebieden selecteren die u bedient.

    Uren – Uw openingsuren

    Stel uw kantooruren in.

    Als u alleen op afspraak werkt, is het huidige advies van Google My Business om geen uren te geven.

    U kunt ook speciale uren toevoegen, die uren kunnen verlengen voor late-night shopping of het bedrijf als gesloten markeren als bijvoorbeeld Kerstmis midden in de week valt buiten de normale ingestelde uren.

    Telefoonnummers

    U kunt een selectie van telefoonnummers instellen – Primair en Secundair

    Als u gebruik maakt van call tracking, stel dan het primaire nummer in, maar geef ook het belangrijkste zakelijke telefoonnummer als secundair.

    Korte naam

    U kunt een korte naam voor het bedrijf kiezen.

    Zodra u deze optie hebt ingesteld, kunt u een verkorte URL en een Review URL vinden die u kunt gebruiken in de dagelijkse marketing of direct naar klanten kunt sturen in de Home sectie.

    Website
    Voeg uw website adres toe.

    Ik raad u aan een UTM-trackingcode te gebruiken die aan uw webadres is gekoppeld. Hierdoor kunt u de bezoeken van uw Google My Business pagina direct in uw Google Analytics bekijken/attribueren:

    U kunt ook gebruik maken van UTM-tracking in andere gebieden die afhankelijk van het type bedrijf kunnen worden aangeboden – reserveringen, afspraken, bestellingen, enz.

    Diensten/menu

    Als u geen restaurant bent, moet u een rubriek “Diensten” invullen – u kunt de verschillende soorten diensten die u aanbiedt, toevoegen.

    Als u een restaurant bent, kunt u uw menu toevoegen.

    Hoogtepunten/Artributen

    Dit is waarschijnlijk de meest verwarrende en onbegrepen sectie voor gebruikers omdat je niet echt attributen kunt toevoegen; je kunt alleen selecteren of deselecteren.

    Een nieuw aangemaakte bedrijfslijst zal waarschijnlijk geen attributen hebben om uit te selecteren. Naarmate meer klanten die de Google Maps app op hun telefoon hebben geïnstalleerd uw bedrijf bezoeken, krijgen ze pushmeldingen om vragen over uw bedrijf te beantwoorden. Afhankelijk van hun antwoorden wordt er een attribuut toegevoegd, dat u kunt selecteren of deselecteren.

    De uitzondering hierop zijn hotels die een hele reeks vooraf geselecteerde attributen hebben die ze kunnen selecteren of deselecteren.

    Beschrijving

    Dit is je kans om te schitteren. Geef een goed geschreven beschrijving van het bedrijf, wie je bent, wat je uniek maakt en wat je aanbiedt.

    Bekijk enkele veelvoorkomende Google My Business Fouten die u moet vermijden.

    Google-berichten

    Google Posts werd gelanceerd in juli 2017 en stelt bedrijven in staat om berichten, evenementen en aanbiedingen toe te voegen die verschijnen binnen het zakelijke kennispanel.

    Google Posts duren 7 dagen – maar eerdere berichten kunnen nog steeds door gebruikers worden doorgenomen. Een Event of Offer duurt tot de ingestelde einddatum. Het verkeer van Google Posts is in de loop van de tijd afgenomen omdat Google heeft geëxperimenteerd met verschillende locaties waar ze uw berichten weergeven, met de huidige positie onder aan uw bedrijf in de zoekresultaten.

    Dit is echter gratis business branding direct voor uw klanten in de zoekresultaten, en als u al regelmatig post in gesloten systemen zoals Facebook of Twitter, waarom dan niet die extra vijf minuten besteden en informatie geven aan klanten die u in de zoekresultaten vinden.

    Google is ook begonnen met het weergeven van fragmenten in het Local Pack als ze inhoud van uw berichten vinden die van toepassing zijn op de zoekopdracht van de gebruiker.

    U kunt ook UTM-trackingcodes gebruiken voor uw Google Posts om te bepalen wat goed werkt bij uw klanten en om te verfijnen in de loop van de tijd.

    Foto’s

    Geen rangschikkingsfactor, maar denk aan foto’s als omrekeningsfactor.

    Logo’s (250×250) worden weergegeven in uw kennispaneel en Google Posts.

    Voeg mooie foto’s toe; het helpt bij het converteren en het creëren van een connectie met potentiële klanten.

    U moet ook de door de klant toegevoegde foto’s controleren op kwaliteit. Slechte foto’s kunnen een slechte indruk maken. U kunt deze afbeeldingen rapporteren via uw dashboard.

    Producten

    De producten zijn alleen beschikbaar voor de betreffende bedrijfscategorieën.

    Producten worden weergegeven in het zakelijke kennispaneel.

    Met de producten kunnen kleine bedrijven handmatig producten toevoegen aan hun GMB-pagina, zodat klanten deze kunnen bekijken.

    U kunt deze categoriseren, en Google is ook begonnen met het machinaal leren van potentiële categorieën op basis van andere soortgelijke bedrijven.

    U kunt toevoegen:

    • Afbeelding
    • Productnaam
    • Prijsklasse
    • Productbeschrijving
    • Google-website

    Google stelt kleine bedrijven in staat om een website voor hun bedrijf te maken met één pagina die informatie uit de GMB-pagina haalt. Als u een eigen website heeft, dan kunt u deze sectie overslaan of misschien denken aan deze sectie als een citaat voor uw bedrijf.

    Vragen en antwoorden

    Vragen en antwoorden verschijnen niet in uw Google my Business listing omdat deze via Maps is gemaakt en in het business knowledge panel is geschroefd.

    Het feit dat dit niet binnen het GMB-dashboard valt, betekent niet dat het genegeerd moet worden. 

    Lokale SEO Basics: Wat is lokale SEO? Afbeelding 15

    Ik raad aan om een paar populaire vragen en antwoorden in te vullen om klanten te helpen als ze in dit gebied zoeken. Ik zou ook af en toe controleren op vragen van nieuwe klanten.

    Als u een mobiele Google Maps app heeft die is gekoppeld aan hetzelfde account als GMB, moet u een melding krijgen via Maps wanneer een gebruiker een vraag stelt.

    Beoordelingen

    Ik heb het gevoel dat ik de mythe moet ontkrachten dat hoe meer beoordelingen je hebt, hoe beter je rank.

    U zult vaak een bedrijf in het lokale pakket goed zien rangschikken met een lager aantal beoordelingen; dit komt omdat het niet het enige signaal is dat Google gebruikt. U wilt zeker klanten vragen om een recensie achter te laten, maar het is niet het hele verhaal. Reageer op uw reviews, zowel goed als slecht, wees beleefd, wees professioneel.

    U kunt klanten een eenvoudige, snelle link sturen om een recensie achter te laten (stel uw korte naam in) door deze in te bouwen in uw klantenmails of nieuwsbrieven.

    Lokale SEO op locatie voor beginners

    Als de gedachte aan het leren van een nieuwe vaardigheid als SEO tijdens het runnen van uw bedrijf u vult met angst, dan begrijp ik dat. Ik zal proberen wat beginnerstips op te sommen voor het optimaliseren van uw website voor lokale zoekopdrachten. Er is een schat aan informatie over SEO, en Google biedt een nuttige bron.

    Multi-Location bedrijven zullen een iets andere aanpak nodig hebben.

    Versterk uw locatie op de site

    Zoekmachines die begrijpen waar uw bedrijf zich bevindt is belangrijk als het gaat om Lokale SEO. 

    Site Pagina’s

    Als uw bedrijf zich op een bepaalde locatie bevindt, moeten we de zoekmachines en klanten vertellen waar u zich bevindt.

    Homepagina

    De kopie van uw startpagina moet uw locatie bevatten, idealiter binnen uw H1-tag.

    Voorbeeld: <h1>Bob’s Loodgieterij: Uw Northampton-noodloodgieters</h1>, <h1>Happy Paws zijn bekroonde hondenkwekers in Northampton</h1>.

    Deze strategie biedt uw locatie op de website om te helpen met SEO, en het voorkomt ook enige verwarring bij klanten wanneer ze proberen te bepalen in welk gebied u zich bevindt of welke zone u bedient.

    Pagina Titel – Titel Tags

    U moet deze strategie ook gebruiken in de paginatitels (wat gebruikers zien in de zoekresultaten). Uw startpagina moet gebaseerd zijn op uw hoofdaanbod.

    Voorbeeld: <titel>Bob’s Plumbing – Northampton Emergency Plumbers – 24/7</titel>, <titel>Happy Paws – Dog Groomers in Northampton – Award-Winning</titel>.

    Probeer je titel onder de 60 tekens te houden.

    Meta-beschrijvingen

    Uw metabeschrijving zou de oproep tot actie zijn om de gebruiker te verleiden de website te bezoeken vanuit het zoekresultaat.

    Voorbeeld: Onze noodloodgieters in Northampton zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar, van barstende leidingen tot geblokkeerde afvoeren. Bel Bob’s Plumbing Today!

    Probeer uw beschrijving binnen 160 tekens te houden.

    Interne pagina’s

    Een interne pagina zou de dienst of het product zijn dat uw bedrijf aanbiedt. Dit neemt een iets ander formaat aan dan de startpagina. U weet nooit op welke pagina klanten kunnen terechtkomen, dus neem ook locaties op.

    Voorbeeld: <h1>Radiatorreparaties en -installatie in Northampton</h1>; <titel>Radiatorreparaties en -installatie, Northampton – Bob’s Plumbing</titel>

    Voorbeeld: <h1>Cut & Blowdry Service bij Happy Paws, Northampton</h1>; <title>Cut & Blowdry – Dog Grooming, Northampton – Happy Paws</title>.

    Het aanbieden van een selectie van veelgestelde vragen op product- of servicepagina’s is een geweldige manier om klanten te helpen bij het vinden van antwoorden op specifieke vragen, terwijl er tegelijkertijd sleutelwoordrijke semantische content voor zoekmachines wordt aangeboden.

    Sitewide

    Uw bedrijfsadres en andere relevante informatie moet in de voettekst van de website beschikbaar zijn.

    Dit draagt niet alleen bij aan het versterken van uw locatie, maar geeft klanten ook zakelijke informatie, ongeacht waar ze zich op uw website bevinden. Adres, telefoonnummer, openingstijden, contactmogelijkheden en een link naar uw GMB-vermelding zodat ze u kunnen vinden.

    Nu u uw bedrijfsgegevens op de hele site heeft staan, kunt u deze inhoud markeren met gestructureerde data markup (zie Lokale SEO Checklist).

    Zakelijke citaten & lokale links

    Zakelijke citaten of vermeldingen (hoeft niet altijd een link te zijn) helpen zoekmachines een beter begrip te krijgen van het bedrijf en waar het zich bevindt; het helpt om online bekendheid op te bouwen.

    Nogmaals, ik moet er hier op wijzen dat het maken van honderden citaten niet echt helpt; blijf bij de meer prominente sites. Hier zijn enkele bronnen waar u kunt zoeken naar citaten en lokale links: 

    Niche business lijsten specifiek voor uw branche.

    • Handelsverenigingen en kamers van koophandel.
    • Distributeurs.
    • Leveranciers.
    • Gratis bedrijven in de omgeving.
    • Goede doelen of sponsoring.
    • Lokale pers.

    Gelokaliseerde inhoud op de site

    Een blog of nieuwssectie op de site is een geweldige manier om gelokaliseerde inhoud te bieden aan zoekopdrachten die niet tevreden zijn binnen uw hoofdsite pagina’s. Deze gebieden helpen u ook om gebruikers vast te leggen tijdens hun onderzoeksfase.

    Laten we eens kijken naar Bob’s Plumbers als voorbeeld. Hun radiatorherstel- en installatiepagina behandelt de basisprincipes van de herstelling, de soorten herstellingen en de installatie van een nieuwe radiator. Wat het niet dekt is de veelheid aan potentiële problemen die leiden tot een reparatie of vervanging:

    Moet ik mijn radiator vervangen als de thermostaat kapot is?

    Mijn radiator warmt niet op aan de bovenkant moet ik hem vervangen?

    Onderhoud van de radiator voor gebieden met hard water in Northampton.

    De hoofdreparatiepagina dekt meestal niet de honderden reparatiescenario’s, dus het creëren van inhoud die antwoorden of oplossingen biedt, legt deze klanten vast tijdens hun onderzoeksfase.

    Uw inhoud hoeft niet altijd een “blog” type te zijn. Uw bedrijf kan geschikt zijn voor het leveren van Case Studies, Portfolio, of Project Pages die perfect zouden kunnen zijn voor het vastleggen van klanten tijdens hun aankoopfase.

    Gelokaliseerde inhoud houdt daar niet op. Het kan ook gaan om bronnengidsen, presentaties of technische specificatiebladen.

    U kunt onderwerpen, trefwoorden en zinnen die mensen zoeken vinden in een reeks van tools zoals SEMrush of Answer the Public en Also Asked.

    Lokale SEO Tips: Een samenvatting

    Deze beginnersgids moet uw bedrijf in de juiste richting sturen en meer inzicht geven in het verbeteren en bouwen van uw lokale SEO.

    Hier zijn enkele snelle tips om te onthouden:

    Bekijk uw concurrenten in lokale zoekresultaten; wat moet u nabootsen en wat kunt u beter doen? 

    Neem de tijd om alle Google My Business secties in te vullen, en houd de GMB ranking factoren die ik hierboven heb beschreven in gedachten. 

    Maak gebruik van Google Posts.

    Neem de tijd om vragen te beantwoorden die mensen op GMB stellen. 

    Vraag uw klanten om beoordelingen, houd de beoordelingen bij en voorkom dat u op een verkeerde manier met negatieve beoordelingen omgaat. En zorg ervoor dat u geen veelvoorkomende GMB fouten maakt.

    Als u niet meteen het organische bereik krijgt dat u nodig hebt, overweeg dan het gebruik van betaalde advertenties totdat uw ranking verbetert.

    Optimaliseer elke pagina van uw website voor uw locatie. Gebruik de fundamentele SEO-strategieën die ik hierboven heb geschetst voor paginatitels, koppen en metabeschrijvingen. 

    Vergeet niet de kracht die citaten, links en gelokaliseerde inhoud naar uw site kunnen brengen – ze kunnen u allemaal helpen om uw doelen te bereiken.

    Lokale SEO Basics: Wat is Lokale SEO? 

    Rapporten en beoordelingen

    Om uw informatie nauwkeurig te houden, krijgt u een gedetailleerd rapport over elke lokale vermelding, met daarin wijzigingen, zoals duplicaten, suggesties van gebruikers en problemen op de site van een aggregator.

    U kunt het beheer van uw beoordelingen onderzoeken, de negatieve uitslagen sorteren en direct naar een beoordeling springen om deze te beantwoorden. 

    Google berichten

    Een andere tool die u helpt uw lokale SEO te onderhouden is Social Media Poster. De tool stelt u in staat om berichten, aankondigingen, evenementen en andere belangrijke informatie te creëren en deze direct in de interface te plannen. Naast GMB ondersteunt Social Media Poster ook andere sociale media, zoals FacebookTwitter, LinkedIn, Instagram en Pinte