Hoe kunt u uw linkbuildingstrategie verbeteren?
Welke moderne technieken kunnen u helpen organische groei te stimuleren?
Wat zijn de belangrijkste linkstatistieken waarmee u rekening moet houden voor de zichtbaarheid van organische zoekresultaten?
Google weet dit en zijn machine learning-mogelijkheden weten dit, maar u ook?
Nu Google nu in staat is de bredere context van uw inhoud te begrijpen door middel van machine learning en begrip van natuurlijke taal, zien we dat relevantie een aanzienlijke invloed heeft op uw zoekresultaten.
Het is tijd om de voortgang van machine learning in relevantie te gebruiken om u te helpen uw linkbuilding-strategie aan te passen.
Op 26 oktober heb ik een webinar gemodereerd met Beth Nunnington, Vice President of Digital PR and Content bij Journey Further, en Steve Walker, Chief Technology Officer.
Nunnington en Walker lieten zien hoe relevante merkinhoud de sleutel is tot het vergroten van de zichtbaarheid en het verkeer om SEO-prestaties te verbeteren, met machine learning in gedachten.
Hier een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de hele presentatie.
belangrijkste punten:
Focus op het verbeteren van de relevantie van zoekwoorden door middel van digitale PR. Vertrouw niet op volume- of ‘domeinautoriteit’-statistieken om succes te meten. Begrijp dat de relevantie van uw linkprofiel u een concurrentievoordeel kan geven. Met creatieve “Link Bait”-campagnes kom je maar zo ver. Productgerichte PR levert resultaten op en kan worden gebruikt om specifieke gebieden te targeten.
[Get access to the full on-demand webinar] Direct toegang tot het webinar →
Belangrijkste overwegingen voor organische groei
Link- en inhoudsrelevantie kunnen organische prestaties stimuleren.
En als het gaat om bouwen lidmaatschaper zijn vier belangrijke gebieden die van belang zijn om te overwegen:
Publiek belang. Merk autoriteit. Relevantie van zoekwoorden. Thematische relevantie.
Afbeelding gemaakt door Journey Further, oktober 2022
Als het gaat om het ontwikkelen van uw PR- of digitale contentmarketingstrategie, de relevantie van het onderwerp moet een van je belangrijkste aandachtspunten zijn.
[See how Ikea does it] Direct toegang tot het webinar →
Het volgende is: verwijzingen verzamelen.
Google vindt relevantie belangrijk, en John Mueller geeft aan dat het totaal aantal links er niet toe doet.
Afbeelding gemaakt door Journey Further, oktober 2022
Dus, als het aantal links er niet toe doet, hoe meet je dan de relevantie?
Machine learning kan hierbij helpen. Hier is hoe.
Machine learning gebruiken om relevantie te meten
Met machine learning kunt u inhoud op schaal meten en begrijpen.
Met behulp van tools kun je een kwantitatieve score krijgen die de relevantie van een artikel kan meten.
Door het volledige linkprofiel van uw website bij deze tools in te dienen, kan machine learning al deze links lezen, evenals alle artikelen die de links bevatten.
Dan zul je krijg een lijst met de meest voorkomende onderwerpen, trefwoorden, entiteiten, sentimenten en beoordelingen.
Hiermee kun je leer over onderwerpen, thema’s en concepten die u kunt gebruiken om uw strategieën te verbeteren.
Afbeelding gemaakt door Journey Further, oktober 2022
[See in machine learning in action] Direct toegang tot het webinar →
Stimuleer organische groei met relevantie
Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat relevantie positief gecorreleerd is met biologisch marktaandeel.
De sleutel tot kwaliteit boven kwantiteit is om je te concentreren op inhoud die relevant is voor de zoekwoorden waarop je wilt ranken en je doelgroep.
[Find out how a search engine and a robot view the backlink profile of a business] Direct toegang tot het webinar →
[Slides] Slimmere linkbuilding: machinaal leren gebruiken om organische groei te versnellen
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
Een winnende MarTech-stack bouwen in 2023
Sluit je aan bij iQuanti’s Vishal Maru, VP Digital Solutions en Shaubhik Ray, Senior Director of Digital Analytics, evenals Josh Wolf, Director of Partner Solutions Consulting bij Tealium, terwijl ze de implicaties, voor- en nadelen van de belangrijkste MarTech-platforms bespreken.
Afbeeldingscredits
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!