LinkedIn rolt nieuwe analytische gegevens uit voor gebruikers met meer inzicht in hun volgers en best presterende berichten.
Deze updates zijn een uitbreiding op de analyse van makers die eerder dit jaar is geïntroduceerd, waardoor gebruikers meer toegang hebben tot bruikbare gegevens.
Hier vindt u meer informatie over de nieuwe gegevens die vandaag worden vrijgegeven en waar u deze kunt vinden.
Volger groei in de tijd
Afbeelding tegoed: LinkedIn
Volg de groei van uw volgers in de loop van de tijd met nieuwe gegevens die beschikbaar zijn op het tabblad Doelgroep.
LinkedIn merkt op dat u deze gegevens kunt gebruiken om te bepalen wat de groei van volgers stimuleert. U kunt bijvoorbeeld merken dat uw LinkedIn-volgers toenemen elke keer dat u de gelegenheid krijgt om te spreken.
“Deze informatie kan hen helpen bepalen of een gespreksonderwerp, een nieuw visueel formaat of een spreekgelegenheid de groei van hun aanhang heeft beïnvloed, waardoor ze hun toekomstige strategie kunnen bepalen.”
Nieuwe demografische hulpmiddelen
Onder het nieuwe gedeelte voor groei van volgers op het tabblad Doelgroep vindt u een nieuw gedeelte met de naam Demografie.
Het gedeelte Demografie geeft een overzicht van uw volgersbestand, met functietitels, locaties, bedrijfstakken, anciënniteit, bedrijfsgrootte en bedrijfsnamen.
Deze gegevens kunnen een beter inzicht geven in het publiek waarvoor u inhoud maakt, wat u kan helpen succesvollere berichten te plaatsen.
Het kan ook zijn dat u uw doelgroep niet aanspreekt, wat een signaal is om uw contentstrategie aan te passen.
Best presterende berichten
Afbeelding tegoed: LinkedIn
Bekijk maximaal drie van je best presterende berichten op het tabblad Berichten.
Topberichten worden gerangschikt op vertoningen of betrokkenheid tijdens een geselecteerde periode.
Deze gegevens geven u inzicht in welke inhoud resoneert met uw publiek, zodat u meer kunt identificeren en delen van wat werkt.
Uitgelichte afbeelding: Tada Images/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!