fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Meer websitebezoekers nodig? Terug naar de basis

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Meer websitebezoekers nodig? Terug naar de basis

Of u nu nieuw bent in het blok of een ervaren marketeer, u weet conceptueel dat de eerste stap in een succesvolle inkomende strategie is om vreemden aan te trekken om uw site te bezoeken.

Maar het in de praktijk brengen ervan kan moeilijk zijn. U maakt zich zorgen over een heleboel andere dingen, zoals het verkrijgen van bottom-line resultaten of het bijhouden van de laatste marketing trends, dus het is gemakkelijk om die eerste stap te vergeten.

Maar het moet niet het vergeten deel van uw marketing zijn. De sleutel om het een prioriteit te maken in uw marketingstrategie is om niet langer te geloven dat het genereren van verkeer onmogelijk is.

Het verhogen van websiteverkeer en bezoekers is niet zoals het spelen van roulette – er zijn een paar beproefde manieren waarop mensen het doen.

Om er zeker van te zijn dat u op de hoogte bent van deze tips, hebben we een aantal van de beste manieren waarop u verkeer naar uw website kunt genereren in de onderstaande post uitgesplitst.

1) Optimaliseer uw website voor “zoekers”.

Als u de term “SEO” of “zoekmachineoptimalisatie” hoort, voor wie denkt u dan dat u uw site moet optimaliseren? Nou, ik zal u een hint geven: het zijn geen zoekmachines. In feite zijn geweldige websites niet geoptimaliseerd voor zoekmachines – ze zijn geoptimaliseerd voor de mensen die gebruik maken van zoekmachines.

Maar hier is het goede nieuws: zoekmachines beschouwen sites die geoptimaliseerd zijn voor zoekers ook als volledig geoptimaliseerd. Dus door uw website te optimaliseren voor de mensen die hem komen bezoeken, slaat u twee vliegen in een klap en optimaliseert u hem tegelijkertijd ook voor zoekmachines.

Dus als u nadenkt over het creëren van een website-ervaring die meer bezoekers naar uw site zal trekken, zorg er dan voor dat u eerst aan de zoekers zelf denkt. Wat willen ze zien? Waar zoeken ze hulp bij? Hoe kunt u ze het beste van dienst zijn? Als u een website maakt die geoptimaliseerd is voor zoekers, zullen zoekmachines volgen.

2) Maak content aan met de juiste zoekwoorden.

Uw zoekwoorden zijn als bruggen. Zij zijn de reden dat anonieme zoekers naar uw website kunnen komen. Maar om zoekers de tocht over die bruggen te laten maken en daadwerkelijk uw site te bezoeken, moeten ze wel geïnteresseerd zijn in de inhoud achter de zoeklijst.

De beste manier om te weten wat die zoekers willen is om uw persona’s te kennen — aangezien het uw persona’s zijn die de zoekers zijn die u probeert aan te trekken. Sleutelwoorden die gericht zijn op de problemen waar uw persona’s mee te maken hebben of de doelen die ze hopen te bereiken zijn waar u inhoud over zou moeten creëren. Waarom? Omdat mensen actief op zoek zijn naar oplossingen voor die problemen. Als u inhoud heeft die helpt bij het oplossen van hun problemen, zullen zoekers uw site vinden en bezoeken.

3) Zorg ervoor dat uw site een cognitief vloeiende ervaring biedt.

Stel je voor dat je op zoek bent naar een advocaat om je te helpen een octrooi aan te vragen voor je nieuwste uitvinding. U gaat naar Google en typt “octrooiadvocaten Boston MA” in de zoekbalk.

Voordat u op “zoeken” klikt, stopt u. Hoe stelt u zich voor dat de websites van die octrooiadvocaten eruit zullen zien? De foto in uw hoofd is waarschijnlijk niet één van een rommelige site die is uitgerust met neonkleuren en leuke lettertypes. In plaats daarvan, wanneer u zich voorstelt hoe een goede, betrouwbare website van octrooiadvocaten er zou kunnen uitzien, gebruikt deze waarschijnlijk meer gedempte tonen, een schoner lettertype, en biedt deze mogelijkheden voor u om de verschillende diensten die de praktijk biedt te verkennen.

Natuurlijk, nadat u uw onderzoek hebt gedaan, heeft de octrooiadvocaat die u uiteindelijk inhuurt waarschijnlijk een website die veel lijkt op uw eerste cognitieve concept van hoe een goede website van een advocaat eruit zou moeten zien.

Dit concept staat bekend als cognitieve vlotheid: websites die meer verkeer aantrekken hebben de neiging om een ervaring te presenteren die vergelijkbaar is met de ideeën van bezoekers over hoe de website eruit zou moeten zien.

Een eenvoudige oplossing om de cognitieve vlotheid van uw site te verbeteren is om uw persona’s (meestal uw huidige klanten) te vragen wat ze verwachten te zien op een site als de uwe. Welke stijl en opmaak verwachten ze? Welke inhoud zou front-and-center moeten zijn? Als uw website niet aan hun wensen voldoet, is het misschien tijd om te kijken naar aanvullende strategieën voor websiteoptimalisatie.

4) Schrijf blogberichten over onderwerpen waar mensen een antwoord op nodig hebben.

Het zijn niet alleen websitepagina’s die u kunnen helpen verkeer naar uw site aan te trekken – uw blog kan een van de meest krachtige tools zijn die u heeft om nieuwe bezoekers te krijgen. Net zoals u uw websitepagina’s moet optimaliseren rond de zoekwoorden die uw koper personas zoekt, moet u hetzelfde doen met uw blogberichten. Wat zijn de meest gestelde vragen van uw persona’s? Wat zijn de problemen waar ze mee te maken hebben en waar ze hulp bij zoeken op het internet? Dit zijn de onderwerpen van uw blogberichten.

Schrijf blogberichten die relevant zijn voor uw persona’s en beantwoord hun vragen zodat wanneer uw persona deze termen zoekt, uw site voor hen verschijnt. Dit zal niet alleen helpen om uw website en bedrijf top-of-mind te houden de volgende keer dat de zoeker op zoek is naar hulp, maar het helpt ook bij het opbouwen van vertrouwen met uw potentiële kopers.

5) Maak een aparte post aan voor elk van uw meest relevante zoekwoorden.

Uw trefwoordafdruk is een beetje zoals uw ecologische voetafdruk, behalve op het internet. Uw trefwoordafdruk is de catalogus van trefwoorden waarvoor uw website op zoekmachines staat — in principe hoe groot is het merk dat u op het internet achterlaat. In tegenstelling tot een carbon footprint, is het hebben van een grote keyword footprint eigenlijk een zeer goede zaak! Waarom? Omdat het hebben van een grote trefwoordafdruk betekent dat uw website gelederen voor en wordt geassocieerd met veel verschillende zoekwoorden – en elk van die zoekwoorden is een kans voor uw website om ontdekt te worden.

Omdat elke blogpost die u schrijft wordt bekeken door zoekmachines als zijn eigen individuele website pagina, hoe meer kwaliteitsvolle blogposts u schrijft over de trefwoorden die het meest relevant zijn voor uw persona, hoe meer kansen u hebt om te rangschikken voor die trefwoorden en te verschijnen op de resultatenpagina’s van de zoekmachines. Blogposts helpen u om uw trefwoordafdruk te vergroten en daarmee uw kans om gevonden te worden en bezoekers naar uw site te lokken.

6) Publiceer de inhoud van uw blog regelmatig.

Het is niet genoeg om alleen maar te bloggen over trefwoorden die relevant zijn voor uw persona’s: Als u bezoekers wilt aantrekken om voortdurend verkeer naar uw kant te drijven, moet u consequent blijven bloggen.

In het State of Inbound Marketing Report van 2013 vonden we dat bedrijven die dagelijks bloggen bijna 70% meer kans hebben om een positieve return-on-investment te melden dan bedrijven die slechts één keer per maand bloggen. Wat voor u betekent dat bloggen op regelmatige basis grote voordelen kan opleveren – voordelen in de vorm van meer bezoekers, leads en zelfs klanten.

Bloggen op regelmatige basis geeft zoekmachines een reden om uw website regelmatig te crawlen — opnieuw, waardoor u meer mogelijkheden krijgt voor die zoekmachines om uw pagina’s te ontdekken, te indexeren, en die pagina’s op de resultatenpagina’s van de zoekmachines te serveren.

7) Beantwoord de vragen van prospects over sociale media met behulp van de inhoud van blogs.

Heb je ooit iemand op Twitter of Facebook om advies zien vragen? Misschien hebben ze een verzoek om suggesties voor een eetgelegenheid in uw stad getweet, of hebben ze een vraag gepost over welk merk tandpasta u moet kopen. Hoe zit het met iemand die een vraag stelt in een LinkedIn-groep waartoe u behoort? De kans is groot dat je ze gezien hebt… maar heb je ze wel beantwoord?

Wat zou u gedaan hebben als iemand u dezelfde vragen persoonlijk had gesteld? Zou u weglopen en doen alsof u ze nooit gehoord had? Nee — je zou ze beantwoorden! Je zou die persoon de informatie geven waar ze naar op zoek waren en als een bron voor hen fungeren.

Hetzelfde concept kan werken op sociale media: Als een vreemdeling of prospect op zoek is naar hulp, schrap dan niet hun commentaar of vraag – help hen! Zoek naar mogelijkheden waar uw branchekennis u kan helpen. Beantwoord social media berichten en vragen, maar ga nog een stap verder en neem relevante blogartikelen of websitepagina’s op in die antwoorden. Op die manier krijgen die vreemden en prospects niet alleen de hulp die ze zochten, maar krijgt u ook een nieuwe bezoeker van uw website. Zolang u niet alleen mensen met links naar uw website spamt – u helpt ze daadwerkelijk – kan dit een geweldige tactiek zijn.

8) Controleer relevante trefwoorden op sociale media en doe mee als u kunt helpen.

U kunt geen nuttige inhoud delen met vreemden of prospects op sociale media als u niet weet dat ze er naar zoeken. Gebruik dus sociale-mediamonitoring om de sleutelwoorden die voor uw bedrijf het belangrijkst zijn in het oog te houden en te zien hoe u de mensen die ze gebruiken kunt helpen. (Als u een Websito-klant bent die gebruik maakt van Social Inbox, kunt u zelfs waarschuwingen krijgen wanneer mensen deze trefwoorden tweeten).

Luister op verschillende social media netwerken voor verwijzingen naar de grootste problemen waar uw persona mee te maken heeft. Wanneer u die gesprekken ziet plaatsvinden, zoek dan naar mogelijkheden om betrokken te raken – net als in het vorige scenario toen mensen vragen stelden. Door te luisteren naar de sleutelwoorden die voor uw bedrijf het belangrijkst zijn, kunt u uw twee cent (en inhoud) op het juiste moment op de juiste plaats inbrengen.

Door het volgen van deze eenvoudige strategieën, kunt u de juiste vreemden – uw koper persona’s – aantrekken om uw website te bezoeken. En als je die bezoekers eenmaal hebt, nou ja, het is slechts een kwestie van tijd voordat je ze omzet in leads, koesteren en sluiten in klanten, en verrukken ze in promotors. Maar onthoud: het begint allemaal met het hebben van het juiste verkeer.

More To Explore