fbpx

Merkcontroles voor zoeken en maximale prestaties

Merkcontroles voor zoeken en maximale prestaties

Share This Post


Aangezien AI-technologie een steeds belangrijkere rol speelt in advertenties, erkent Google dat merken meer controle nodig hebben over waar hun advertenties verschijnen.

Om deze uitdaging aan te gaan, lanceert Google Ads twee nieuwe opties:

Merkbeperkingen voor brede zoekwoorden in zoekcampagnes Merkuitsluitingen in best presterende campagnes.

Merkbeperkingen voor campagnes in het zoeknetwerk

Zoektypen voor brede zoekwoorden in combinatie met de Smart Bidding-algoritmen van Google kunnen advertenties helpen relevante doelgroepen te bereiken en conversies te stimuleren.

Sommige adverteerders hebben echter moeite om breed zoeken te gebruiken voor hun merkcampagnes om niet-merkverkeer en klikken te vermijden.

Om adverteerders te helpen, rolt Google merkgebonden zoekwoordbeperkingen voor breed zoeken wereldwijd uit.

Met deze functie kunnen adverteerders merktermen instellen als brede zoekwoorden, maar worden ze beperkt tot het weergeven van alleen advertenties voor zoekopdrachten die de merknaam bevatten.

Hierdoor kunnen advertenties meer mensen bereiken en de prestaties verbeteren terwijl ze voldoen aan de merkrichtlijnen.

Merkuitsluitingen in best presterende campagnes

Google kondigde eerder aan dat Performance Max-campagnes de mogelijkheid zouden hebben om specifieke merken uit te sluiten.

Na het testen van de functie stelt Google deze beschikbaar voor alle adverteerders.

Met merkuitsluitingen kunnen adverteerders zich afmelden voor weergave van hun advertenties in zoek- en winkelvoorraad voor bepaalde merken.

Adverteerders kunnen specifieke merknamen blokkeren voor de weergave van hun advertenties. Bovendien kunnen ze spelfouten van hun merk of merknamen in andere talen blokkeren of merknamen van concurrenten uitsluiten.

Google Ads biedt een uitgebreide lijst met topmerken die adverteerders kunnen uitsluiten, en adverteerders kunnen Google verzoeken merken toe te voegen die ontbreken in deze lijst.

Door deze irrelevante merken te blokkeren, zorgt u ervoor dat uw advertenties alleen worden weergegeven voor de meest relevante zoekopdrachten.

In tegenstelling tot uitsluitingszoekwoorden

U vraagt ​​zich misschien af ​​hoe merkuitsluitingen verschillen van uitsluitingszoekwoorden.

Merkuitsluitingen en uitsluitingszoekwoorden zijn hulpmiddelen die adverteerders gebruiken om de plaatsing van advertenties te controleren, maar ze werken verschillend voor verschillende doeleinden.

Merkuitsluitingen voorkomen dat advertenties op specifieke sites of apps worden weergegeven, terwijl uitsluitingszoekwoorden voorkomen dat advertenties naast specifieke zoektermen of woordgroepen worden weergegeven.

Hoewel beide adverteerders helpen te beperken waar hun advertenties worden weergegeven, werken ze op een unieke manier en hebben ze afzonderlijke functies.

Zie de helppagina van Google voor meer informatie over deze functies en hoe u ze kunt gebruiken.

Uitgelichte afbeelding: IB Photography/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!