fbpx

Merkloze zoekwoorden voor organisch verkeer

Merkloze zoekwoorden voor organisch verkeer

Share This Post


Geïnspireerd door de SEO-strategieën van Adobe en Canva, begon ik me te verdiepen in functiepagina’s en de mogelijkheid om merkloze zoekwoorden te gebruiken om conversies te verhogen.

Een paar maanden geleden begon ik met het bouwen van een SEO “swipe-bestand” voor software- en SaaS-merken, waarbij ik de eerste pagina rangschikte voor niet-merkzoekwoorden op hun functiepagina’s.

Aanvankelijk was het de bedoeling dat dit een eenvoudig project zou worden. Laat een paar voorbeelden achter en gebruik het in mijn werk met klanten en collega’s om te laten zien wat er mogelijk is.

Toen werd heel duidelijk dat veel websites deze strategie niet gebruiken, dus het scannen van honderden pagina’s resulteerde in 30 winnaars.

In dit artikel zullen we onderzoeken waarom het overwegen van merkloze zoekwoorden voor uw bestemmingspagina’s een winstgevende strategie is en zullen we een aantal SEO-mythen over het maken van een geoptimaliseerde pagina doorbreken.

Gebruikmaken van merkvreemde zoekwoorden op bestemmingspagina’s

Bestemmingspagina’s zijn meestal niet het gebied waar SEO-professionals over schreeuwen, omdat de inhoud als dun wordt beschouwd en niet kan worden gerangschikt vanwege het lage aantal woorden. Bestemmingspagina’s lenen zich ook niet voor backlinks in vergelijking met andere inhoud.

Laten we terugspoelen en verduidelijken wat ik bedoel met bestemmingspagina.

Viola Eva schreef een uitstekend artikel voor Ahrefs over SEO voor bestemmingspagina’s en definieert bestemmingspagina’s als “webpagina’s die zijn ontworpen om verkeer om te zetten in leads”.

Dit omvat functie-, product- en oplossingspagina’s, evenals pagina’s van concurrenten, use cases of leadmagneten.

Hoewel we kunnen discussiëren over de taalkunde van dit alles, is het punt dat oplossings-, branche- en functiepagina’s allemaal kunnen worden geoptimaliseerd voor organisch bereik. Het zijn eigenlijk behoorlijk krachtige converters.

Ik heb meer dan honderd functiepagina’s doorzocht om te bestuderen wat er nodig is om op de eerste pagina te staan, en de resultaten zijn behoorlijk overtuigend.

Vrijstelling van aansprakelijkheid: Ik werk voor Flow SEO, dat dit onderzoek heeft ondersteund door toegang te krijgen tot Ahrefs, en sommige van de vermelde bedrijven zijn onze klanten.

Identificeer kansen voor merkloze functiepagina’s

Helaas kunnen wij niet Salesforce of Oracle zijn, die mensen bij naam kennen, en naar hun producten zoeken met merkquery’s.

Het optimaliseren van uw functiepagina voor niet-merkgerelateerde zoekwoorden is een kans om organisch verkeer te genereren voor degenen die nog niet merkloyaal zijn. Dit is een kans om de kenmerken van uw product te laten schitteren.

Moeten alle functies een pagina krijgen? Waarschijnlijk niet.

Ik adviseer om een ​​pagina te maken met alle functies als hub en functiepagina’s te maken voor sterke concurrenten.

Dus hoe identificeren we de juiste functiepagina’s?

We maken onze handen vuil in zoekwoordonderzoek en pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s).

Dit is een oefening om jezelf in hun schoenen te plaatsen. Maak een lijst van alle woorden of woordgroepen rond deze functie terwijl u zich voorstelt waarnaar u zou zoeken als u op zoek was naar dit product.

Hoe gebruik je het? Voor welke sectoren geldt het? Welk probleem lost het op?

Hier stelt u een lijst met potentiële zoekwoorden samen en gebruikt u deze om te onderzoeken of de zoekintentie, zoals weergegeven in de SERP’s, overeenkomt met de functiepagina van de website.

Tips voor het identificeren van pagina’s en trefwoorden:

Functies als rapportages, SMS notificaties of andere standaard functies zijn als queries te vaag en zal waarschijnlijk nooit rangschikken tenzij er een nichehaak is (bijv. branche, bedrijfsgrootte, enz.)
Wees creatief met uw zoekwoordkeuzes door actiewoorden te gebruiken zoals “vind invloedrijke personen” of “plagiaatcontrole”. Mensen gebruiken deze vragen wanneer ze zich in een tijd van nood bevinden en mogelijk klaar zijn om te converteren.
Vermijd het markeren of aanvinken van iets in het trefwoord, vooral als u relatief nieuw bent in SEO. Dit zijn de meest merkloze zoekwoorden die ik tijdens mijn zoekopdracht heb gevonden:
Lijst met merkloze zoekwoorden gevonden in de zoekopdrachtScreenshot van Ahrefs, december 2022

Als je ziet dat andere merken speciale pagina’s op de voorpagina hebben, wil dat nog niet zeggen dat jouw site dat ook zal doen.

Klik door de pagina’s en probeer de doelgroep en sectoren te begrijpen.

Het hoeft niet moeilijk te zijn.

Een van mijn favoriete manieren om dit te doen, is door mijn klanten eenvoudig naar hun product te vragen, specifieke zinnen en taal die ze gebruiken op te merken, en ook te vragen hoe hun klanten het product gebruiken of specifieke feedback over die functie.

Het interviewen van uw klant of doelgroep is de beste manier om verbinding te maken via een gedeelde taal en perspectief.

SEO-tips voor geoptimaliseerde functiepagina’s

Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op de studie van een oneindig aantal functiepagina’s, wat resulteerde in een definitieve lijst van 30 software- en SaaS-functiepagina’s met posities op de eerste pagina voor niet-merkgerelateerde zoekwoorden.

Er is geen aanbevolen aantal woorden

Eerder vermeldde ik hoe sommige mensen een bestemmingspagina misschien niet als een SEO-kans beschouwen.

Een van de belangrijkste redenen hiervoor is dat er een verkeerde overtuiging bestaat dat de pagina veel tekst nodig heeft om te worden gerangschikt.

Uit mijn onderzoek blijkt dat dit een volkomen onjuiste veronderstelling is.

Totale som van zoekwoorden vergeleken met het geschatte aantal woordenScreenshot van Ahrefs, december 2022

Het geschatte aantal woorden van de 30 onderzochte pagina’s is 170 tot 2.600.

Zoals u in de bovenstaande grafiek kunt zien, is het hoogste aantal woorden voor de pagina met ZenDesk-functies.

Deze pagina staat in de onderste helft van de top 30 voor het totale aantal zoekwoorden en verwijzende domeinen.

Hoewel Grammarly en Adobe domineren wat betreft het totale aantal zoekwoorden, is hun aantal woorden relatief laag.

#1 ranking voor merkloze zoekwoordenScreenshot van Ahrefs, december 2022

Als we het nog verder uitsplitsen, toont de bovenstaande grafiek die sites met niet-merkgebonden zoekwoorden als eerste.

Nogmaals, het aantal woorden rangschikt deze pagina’s niet significant, aangezien het aantal woorden varieert van 170 tot 970.

Dit suggereert eerder dat deze pagina’s inhoudsspecifiek zijn en adequaat reageren op iemands vraag.

Backlinks zullen uw pagina niet maken of breken

Het goede nieuws stopt niet bij een lager aantal woorden.

Uit dit onderzoek blijkt ook dat verwijzingsdomeinen geen prioriteit hebben of niet nodig zijn.

Op het absolute minimum had een functiepagina 3 verwijzende domeinen en de hoogste 2.400.

totaal aantal zoekwoorden vergeleken met verwijzende domeinen en aantal woordenScreenshot van Ahrefs, december 2022

De bovenstaande afbeelding ziet er misschien bekend uit, maar deze keer heb ik een regel toegevoegd om domeinen in de URL door te verwijzen.

Interessant is dat het geen sterke relatie vertoont met het totale aantal zoekwoorden op de pagina of het aantal woorden.

Maak een gratis tool

Een ding dat me het meest opviel tijdens het doen van dit onderzoek, is dat het een geweldige strategie is om gebruik te maken van een kenmerk van uw algehele product en het beschikbaar te maken als een gratis tool.

Deze gratis tool hoeft niet allemaal dezelfde mogelijkheden te hebben als uw betaalde tool, maar net genoeg om nuttig te zijn voor mensen om te gebruiken, misschien zelfs meer dan eens.

Grammatica is een goed voorbeeld van deze strategie.

Hun pagina met plagiaatfuncties bevat een gratis tool om een ​​document of tekst te scannen, en het is het eerste dat je ziet als je daar terechtkomt.

Grammatica plagiaat checker Screenshot van Grammarly.com, december 2022

Deze pagina stopt daar niet, want hij gaat door met uitleggen “waarom een ​​plagiaatcontrole gebruiken?” en voor wie uw product is bedoeld, terwijl u eindigt met een call-to-action (CTA) om “nu de tekst te controleren”.

Dit is een veelgebruikte strategie die wordt gebruikt door andere bekende bedrijven zoals Adobe of Canva.

Het werkt omdat uw websitebezoekers een onmiddellijke oplossing aangeboden krijgen zonder zich zelfs maar te hoeven registreren.

Creëer een positieve gebruikerservaring met je merk en start de dans van wederkerigheid.

Schema helpt rijke resultaten te produceren

Uw functiepagina is een bestemmingspagina, dus u wilt dat deze converteert.

U wilt in het oog springen vanaf het eerste moment dat de zoekresultaten verschijnen.

Door schema’s of gestructureerde gegevens te gebruiken, kan uw functiepagina opvallen in de SERP’s door rijke resultaten toe te voegen. Deze rijke resultaten kunnen een visuele beoordelingsscore, carrousel, prijs of andere visuele elementen opleveren.

Het kost niets om te implementeren, maar geeft je een robuuste SERP-invoer die verder gaat dan een enkele blauwe link om je te helpen onderscheiden van de concurrentie.

Pop-ups zijn uit – chatbots zijn in

Van de 30 onderzochte websites had er slechts één een pop-upvenster op de pagina, terwijl 16 chatbots hadden en 14 geen.

Ik weet dat ik niet alleen kan zijn om de dood van pop-ups te vieren.

Niet alleen zijn pop-ups een opdringerige functie waar de meeste mensen niet van genieten, ze kunnen ook bijdragen aan een overbelasting van de zintuigen voor veel mensen, waardoor ze ontoegankelijk worden.

Domeinkwalificatie is belangrijk totdat het dat niet meer is

Van de 30 onderzochte feature-pagina’s is de gemiddelde domeinbeoordeling 82, variërend van 57 tot 96.

De onderstaande grafiek toont de som van het totale aantal zoekwoorden samen met de domeinbeoordeling.

Hoewel URL’s met meer zoekwoorden doorgaans een hogere domeinrangschikking hebben, is er in deze grafiek geen erg duidelijke relatie te zien.

Domeinbeoordeling versus zoekwoordsomScreenshot van Ahrefs, december 2022

Hij vertelt me ​​dat het helpt om een ​​sterke domeinscore boven de 50 te hebben, maar dat dit niet betekent dat je 96 nodig hebt om op de eerste pagina te staan ​​met een merkloos zoekwoord.

Merkloze zoekwoorden voor de rest van ons

Helaas missen de meeste bedrijven naamsbekendheid.

Dus terwijl bekende merken een functiepagina laten vallen en niet nadenken over het optimaliseren ervan voor SEO, moet de rest van ons creatief worden om meer gekwalificeerde leads te krijgen.

We hebben potentiële functiepagina’s geïdentificeerd voor optimalisatie van merkloze zoekwoorden en hebben ons verdiept in het onderzoek om te zien wat er nodig is om op nummer één te komen.

Dit is een solide raamwerk om deze strategie uit te voeren en te implementeren.

Ik zou graag ieders mening hierover horen, vooral als je deze strategie met succes hebt geïmplementeerd.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: amgun/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!