Tijdens een persconferentie deze week onthulde Meta innovatieve nieuwe functies voor Reels, haar korte videoproduct.
Bedrijven kunnen binnenkort advertenties weergeven tussen Reels op Instagram, een optie die voorheen exclusief was voor Facebook.
Advertenties zijn ontworpen om te integreren met de Reels-ervaring, zodat ze de gebruiker niet storen of zich niet op hun plaats voelen.
Bovendien brengt Meta zijn app-promotie-advertenties naar Reels, wat bedrijven kan helpen meer downloads te krijgen.
Omdat muziek een grote rol speelt bij video-engagement op sociale media, test Meta AI om audio te optimaliseren in Reels-advertenties met één afbeelding.
Meta is van plan om deze fixes de komende weken meer beschikbaar te maken. Hier vindt u meer informatie over wat u kunt verwachten.
Reeladvertenties op Instagram
Video-inhoud op sociale media is de laatste tijd omhooggeschoten, waarbij Meta onthult dat meer dan de helft van de tijd van gebruikers op Facebook en Instagram wordt besteed aan het bekijken van video-inhoud.
Reels heeft een aanzienlijke groei doorgemaakt en bereikte meer dan 2 miljard dagelijkse aandelen, wat in de afgelopen zes maanden is verdubbeld.
Om hiervan te profiteren, breidt Meta Reels-advertenties uit naar Instagram.
Hierdoor kunnen merken een enorm publiek bereiken via Reels, wat een nieuwe manier biedt om potentiële klanten te bereiken.
Promoot apps in reel-advertenties
Meta maakt app-promotie-advertenties mogelijk, voorheen bekend als app-installatie-advertenties, voor Facebook en Instagram Reels.
Met advertenties voor app-promotie kunnen bedrijven hun bereik vergroten en hun gebruikersbestand uitbreiden.
Gezien de vele apps die beschikbaar zijn op mobiele telefoons, kunnen bedrijven moeite hebben om zichtbaarheid te krijgen. Door advertenties voor app-promotie naar Reels te brengen, kunnen adverteerders de rommel doorbreken en in contact komen met een publiek dat openstaat voor nieuwe ideeën.
AI gebruiken om muziek in advertenties te optimaliseren
Meta ontdekte dat advertenties met muziek en een voice-over een 15% betere respons van kijkers krijgen dan advertenties zonder geluid.
Meta erkent de impact van muziek op de betrokkenheid van kijkers en test muziekoptimalisatie voor zijn single-image Reels-advertenties.
Door gratis toegang te bieden tot muziek van hoge kwaliteit via de Meta Sound Collection, kunnen adverteerders tijdens het creatieve proces audio vinden en opnemen in hun Reels-advertenties.
Het verbeteren van Reels-advertenties met één afbeelding met muziek zal waarschijnlijk goede resultaten opleveren als het goed wordt geïmplementeerd.
Op te sommen
Meta verbetert zijn Ads Reels op verschillende manieren om meer zakelijke kansen te bieden.
Meta test met name het gebruik van AI om muziek te optimaliseren voor Reels-advertenties met één afbeelding.
Adverteerders kunnen binnenkort advertenties tussen Reels op Instagram weergeven en uitbreiden buiten Facebook.
Bedrijven die doelgroepen willen bereiken via korte video’s, zouden moeten overwegen om deze op AI gebaseerde tools te verkennen zodra ze beschikbaar komen.
Uitgelichte afbeelding: Sergei Elagin/Shutterstock
bron: Doel

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!