fbpx

Meta kondigt AI-aangedreven tools aan om advertentieprocessen te stroomlijnen

Meta kondigt AI-aangedreven tools aan om advertentieprocessen te stroomlijnen

Share This Post


In een andere stap van Big Tech om digitale reclame opnieuw te definiëren met kunstmatige intelligentie (AI), kondigde Meta verschillende AI-aangedreven tools aan om de bedrijfsprestaties te verbeteren en advertentieprocessen te stroomlijnen.

Van de AI-sandbox tot bijgewerkte functies in de Meta Advantage-suite, deze innovaties beloven online adverteren een nieuw tijdperk in te katapulteren.

Meta’s nieuwste aanbod biedt een intrigerend kijkje in de toekomst van marketing met generatieve AI.

Sandbox-AI door Meta

Het eerste deel van de aankondiging had betrekking op de AI Sandbox, een proeftuin voor AI-aangedreven advertentietools.

Tekstvariatie maakt automatisch meerdere versies van de advertentie van een adverteerder, waardoor adverteerders berichten kunnen testen die zijn afgestemd op verschillende doelgroepen. Achtergrondgeneratie stelt adverteerders in staat om achtergrondafbeeldingen voor creatieve middelen te maken op basis van tekstinvoer. Image Outcropping past advertentiemateriaal aan zodat het past bij verschillende beeldverhoudingen op verschillende platforms, zoals Stories of Reels, waardoor adverteerders tijd besparen bij het hergebruiken van advertentiemateriaal.

Meta Advantage-suite

Vervolgens deelde Meta nieuwe functies voor zijn Meta Advantage-suite.

Meta Advantage is een reeks automatiseringstools die zijn ontworpen om advertentiecampagnes te verbeteren door gebruik te maken van AI en machine learning. Het stroomlijnt advertentiepersonalisatie en optimaliseert resultaten, waardoor adverteerders mogelijk tijd en advertentie-uitgaven kunnen besparen.

Het platform, dat vorig jaar verschillende geautomatiseerde producten onder één noemer consolideerde, heeft een aanzienlijke groei in acceptatie gekend.

De laatste update brengt verschillende nieuwe functies naar Meta Advantage:

Bedrijven kunnen bestaande handmatige campagnes met één klik omzetten naar Advantage+ Shopping-campagnes. Deze functie, die beschikbaar is in Advertentiebeheer, wordt naar verwachting binnen een maand op het platform uitgerold. Adverteerders kunnen hun catalogusadvertenties verrijken met video-inhoud, een afwijking van de eerdere beperking tot statische afbeeldingen. Deze functie wordt momenteel getest en zal naar verwachting later dit jaar worden gelanceerd. Prestatievergelijkingsrapporten stellen adverteerders in staat om de prestaties van hun handmatige en Advantage+ Shopping-campagnes te meten en te vergelijken. Deze functie wordt al uitgerold. Verbeterde doelgroeptargeting met Advantage+ Audience stelt adverteerders in staat om publieksvoorkeuren als leidraad te geven in plaats van rigide beperkingen, waardoor de deur wordt geopend voor een breder advertentiepubliek. Deze tool zal naar verwachting in de komende maanden op grotere schaal beschikbaar komen.

Investering in AI-infrastructuur

Ten slotte benadrukte Meta zijn investering in AI-infrastructuur, waarbij jaarlijks miljarden dollars worden toegewezen om AI-mogelijkheden voor adverteerders op te bouwen.

De investering kan nieuwe AI-aangedreven tools helpen hun volledige potentieel te bereiken, wat bedrijven en gebruikers ten goede komt.

AI blijft digitale reclame transformeren

Met de toewijding om AI in te zetten om advertentieprestaties en gebruikerservaring te verbeteren, kan Meta bedrijven een voorsprong geven in de zich ontwikkelende wereld van digitale advertenties.

Uitgelichte afbeelding: BigTunaOnline/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!