Mark Zuckerberg, CEO van Meta Platforms, kondigde de oprichting aan van een vooraanstaande productgroep die zich zal richten op het laden van Meta-producten met generatieve AI.
AI-teams in de hele onderneming zullen samenkomen om zich te concentreren op manieren om generatieve AI te implementeren voor een aangenamere ervaring.
Generatieve AI premier productgroep
Meta’s nieuwe AI-productgroep op het hoogste niveau zal AI-mensen ontwikkelen die gebruikers van Meta-producten op verschillende manieren kunnen helpen. Voorbeelden van Zuckerberg zijn de volgende.
Chatervaringen met AI op WhatsApp en Messenger. AI-beeldfilters en advertentie-indelingen op Instagram. AI-video en multimodale ervaringen.
In 2022 introduceerde Meta AI Make-A-Video. Met dit AI-systeem kunnen gebruikers video’s genereren uit een sms-bericht. U kunt de onderzoekspaper lezen voor meer informatie en u aanmelden om meldingen te ontvangen over toekomstige toolreleases.
Deze nieuwe functies bieden gebruikers een meer persoonlijke ervaring en nieuwe manieren om zichzelf uit te drukken. Hierdoor kunnen makers sneller betere inhoud produceren om meer inkomsten te genereren via de programma’s voor het genereren van inkomsten van Facebook en Instagram.
Ze zullen Meta ook in staat stellen te concurreren met sociale mediaplatforms die al AI bevatten.
Social Media AI Functies Carrière
Snapchat lanceerde zijn AI-personage, My AI, waarmee gebruikers het kunnen vragen om receptsuggesties, cadeau-ideeën en inspiratie voor inhoud. Het werkt met OpenAI’s ChatGPT.
Hoewel de functie voorlopig beperkt is tot Snapchat+ abonnees, zal deze na een eerste testpersoon beschikbaar zijn voor alle gebruikers.
TikTok biedt al AI-filters die gebruikers verbaasd en ook bezorgd maken over de gevaarlijk realistische output en emotionele effecten van dit soort hyperrealisme.
In plaats van simpelweg hun gezicht in een dier te veranderen of glanzende lagen toe te voegen, kunnen gebruikers zichzelf zien zoals ze waren als tiener of een voorproefje krijgen van hoe ze eruit zouden zien met een glamoureuze make-over.
Neal Mohan, de nieuwe CEO van YouTube, heeft een brief uitgebracht over de prioriteiten voor 2023. Naast nieuwe mogelijkheden om inkomsten te genereren, merkt hij op dat makers met generatieve AI-mogelijkheden hun storytelling en productiewaarde kunnen vergroten.
LLaMA voor Meta AI-onderzoekers
Zuckerberg merkte in zijn Facebook-bericht op dat er veel grondwerk nodig is voordat Meta futuristische ervaringen naar de Metaverse kan brengen zonder onbedoelde gevolgen.
In gerelateerd nieuws kondigde Meta de release aan van LLaMA – Large Language Model Meta AI in een poging om de toegang voor onderzoekers te democratiseren. Het zal beschikbaar zijn voor niet-commerciële licenties, met name voor onderzoeksdoeleinden.
Het belangrijkste is dat LLaMA niet vereist dat onderzoekers over het grote aantal middelen beschikken dat doorgaans nodig is om grote taalmodellen te trainen en uit te voeren. Onderzoekers kunnen kiezen uit 7B-, 13B-, 33B- en 65B-parametermodellen, waarvan de kleinste is getraind op een miljard chips.
Hierdoor kunnen onderzoekers nieuwe benaderingen testen om het risico op vooringenomenheid, hallucinaties en toxische reacties waaraan gebruikers zijn blootgesteld bij interactie met een AI, te beperken of te elimineren.
Ze nodigden ook alle leden van de AI-gemeenschap uit – academische onderzoekers, het maatschappelijk middenveld, beleidsmakers en de industrie – om richtlijnen te ontwikkelen voor verantwoorde AI en grote taalmodellen om een betere toekomst te verzekeren.
Uitgelichte afbeelding: Sergei Elagin/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!