fbpx

Meta Leta-merken zoeken naar gestolen inhoud op Facebook en Instagram

Share This Post


Meta introduceert nieuwe manieren voor merken om erachter te komen of andere accounts hun intellectuele eigendom (IP) gebruiken op Facebook en Instagram.

Een Meta-tool genaamd Brand Rights Protection wordt bijgewerkt met betere zoekfunctionaliteit, waardoor bedrijven en merken op afbeelding kunnen zoeken. De tool zal andere soorten inhoud ontdekken, inclusief berichten op Facebook en Instagram, met behulp van deze afbeelding.

Bedrijven hebben de mogelijkheid om zonder toestemming inhoud met hun IP te melden, zodat Meta de aanstootgevende inhoud kan onderzoeken en verwijderen.

Deze nieuwe zoekfunctionaliteit maakt deel uit van een reeks updates van Meta’s merkbeschermingstool, die exclusief beschikbaar is voor bedrijven met handelsmerken.

Vanuit het perspectief van een zoekliefhebber vond ik het interessant dat Meta een zoekfunctie heeft die niet voor het publiek beschikbaar is.

In dit artikel wordt beschreven wat u kunt doen met de bescherming van handelsmerken en hoe u er toegang toe krijgt.

Zoeken naar gestolen inhoud met Meta-handelsmerkbescherming

Merkrechtenbescherming stelt merken in staat om namaak, handelsmerken, auteursrechtinbreuken en imitatie-inhoud te identificeren en te melden.

Meta beschrijft in een blogpost wat merkbescherming is en waarvoor het bedoeld is:

“De tool, toegankelijk vanuit Business Manager, kan worden gebruikt om te zoeken naar inhoud die misbruik maakt van het intellectuele eigendom van een merk of het imiteert, een verzoek om inhoudsverwijdering in te dienen bij Meta, de status van deze verzoeken te volgen en referentiebeelden toe te voegen om mogelijke schendingen automatisch te detecteren . inhoud”.

Met de tool kunnen merken zoeken en rapporteren:

Facebook- of Instagram-advertenties Facebook- of Instagram-berichten Facebook-winkels, marktplaats, koop- en verkoopgroepen
Facebook-pagina’s, profielen of groepen,
Instagram-accounts

Vetgedrukte items zijn onlangs toegevoegd met de reeks updates die vandaag is aangekondigd.

Daarnaast implementeert Meta een vereenvoudigd rapportageproces met geautomatiseerde opnames.

Voorheen had Meta na het indienen van een verwijderingsverzoek een dag nodig om het te beoordelen en te verwijderen. Merken met een geschiedenis van nauwkeurige rapportage komen nu in aanmerking voor automatische terugroepactie.

Merken kunnen ook een nieuwe “toestaan”-lijst gebruiken, waarmee rechthebbenden een lijst kunnen uploaden met Facebook-pagina’s en Instagram-accounts die hun IP mogen gebruiken.

Meta zal automatisch advertenties, vermeldingen, Facebook-pagina’s en Instagram-accounts aanbevelen voor merken om te beoordelen op basis van eerdere rapporten.

Geschiktheid

Bedrijven met een geregistreerd merk kunnen toegang vragen tot Meta’s tool voor de bescherming van merkrechten.

Om merkbescherming aan te vragen, moeten bedrijven aan de volgende eisen voldoen:

Het bedrijf moet een account hebben in Business Manager Het merk moet een geregistreerd handelsmerk hebben Het handelsmerk moet actief zijn en gebaseerd zijn op tekst of afbeeldingen Het bedrijf heeft geen geschiedenis van schendingen van intellectueel eigendom De enige ยท Bieder moet een werknemer van het merk of bedrijf zijn

Na het aanvragen en verkrijgen van Brand Rights Protection, vind je deze in het Meta Business Manager drop-down menu.

Als je geen toegang hebt tot Merkrechtenbescherming en inbreukmakende inhoud op Facebook of Instagram vindt, kun je de verwijdering ervan aanvragen met behulp van een van Meta’s meldingsformulieren.

bron: Doel
Uitgelichte afbeelding: Vitalii Vodolazskyi/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!