fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Microsoft Ads kondigt optimalisatiescore

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

aan

De optimalisatiescore is nu beschikbaar op het tabblad Aanbevelingen in Microsoft Ads, volgens de laatste aankondiging van het bedrijf. Het nieuwe scoresysteem is bedoeld om de optimalisatiestatus en het potentieel van adverteerders te helpen verbeteren, adverteerders te helpen hun tijd efficiënter te besteden en prioriteit te geven aan optimalisatieacties met een grotere impact, en hun optimalisatie-inspanningen in de loop van de tijd te volgen.

“Naast de algehele optimalisatiescore ziet u een lijst met aanbevelingen die specifiek zijn afgestemd op uw account, zodat u elke campagne kunt optimaliseren. Bij elke aanbeveling wordt een scoreverhogingspercentage weergegeven, waarmee wordt aangegeven in hoeverre uw optimalisatiescore wordt beïnvloed wanneer u die aanbeveling toepast of afwijst. De optimalisatiescore is beschikbaar op account- en campagneniveau en wordt weergegeven voor actieve zoek-, winkel- en doelgroepcampagnes”, zegt Jessica Cui, Principal Program Manager en Cristiano Ventura Sr. Product Marketing Manager.

De optimalisatiescore controleren in Microsoft Ads. Ga naar de pagina Aanbevelingen in Microsoft Advertising. “Je ziet een percentagescore in het blauw (zie hieronder). Elke categorie aanbevelingen wordt weergegeven met een geaggregeerde scoreverhoging ten opzichte van de bijbehorende aanbevelingen, en elke aanbeveling wordt aangegeven met een scoreverhoging in een ellips in de rechterbovenhoek van de kaart met een waarde van 0,1% tot 100%, die de geschatte impact op uw account- of campagneprestaties”, schreven Cui en Ventura. Als u een aanbeveling toepast of afwijst, wordt uw score dienovereenkomstig aangepast.

Hoe wordt de optimalisatiescore berekend? Microsoft Advertising kijkt naar meerdere aspecten van een campagne: bieden en budgetten, zoekwoorden en targeting, en advertenties en extensies. Van daaruit bepaalt het of deze functies volledig zijn geoptimaliseerd en worden aanbevelingen voor volledige optimalisatie weergegeven. "De aanbeveling wordt geëvalueerd op basis van de impact op uw prestaties: hoe meer prestatie-impact van de aanbeveling, hoe groter het effect op uw algehele score", aldus de aankondiging.

Hoe u uw scores kunt verbeteren. Elke aanbeveling kan worden toegepast of afgewezen. "Je kunt de totale score zien die is behaald met de afgewezen aanbevelingen, weergegeven als het lichtblauwe gedeelte van de percentagebalk. Als u bijvoorbeeld een aanbeveling toepast of afwijst met een scoreverhoging van 10%, wordt de optimalisatiescore van uw account met 10% verhoogd. Als u alle aanbevelingen toepast of afwijst, kunt u 100% voor uw account krijgen", aldus Microsoft Ads.

Waarom het ons iets kan schelen. Google heeft al een tijdje optimalisatiescores en de mogelijkheid om toe te passen of af te wijzen. Dit betekent dat Microsoft-adverteerders een vergelijkbare ervaring zullen hebben op het platform van de concurrent. De beschikbaarheid van de optimalisatiescore in Microsoft Ads betekent dat adverteerders nu de mogelijkheid hebben om ervoor te zorgen dat ze alle aanbevelingen begrijpen en opties te overwegen die ze voorheen misschien niet hadden.


Over de auteur

Carolyn Lyden is de Director of Search Content voor Search Engine Land en SMX. Met expertise in SEO, contentmarketing, lokaal zoeken en analyses, richt ze zich op het gemakkelijker maken van het werk van marketeers met belangrijk nieuws en educatieve content.

More To Explore