Microsoft doet drie voorspellingen voor productcategorieƫn die het aantal advertentiekliks in het nieuwe jaar zullen verhogen en adviseert hoe campagnes dienovereenkomstig kunnen worden geoptimaliseerd.
Volgens een wereldwijd onderzoek uitgevoerd door Opeepl, is het meest populaire nieuwjaarsdoel van mensen het verbeteren van hun gezondheid, wat ze van plan zijn te bereiken door middel van voeding en lichaamsbeweging.
Met de komende gezondheidstrends in het achterhoofd deelt Microsoft Advertising manieren om campagnes voor de drie belangrijkste productcategorieƫn te optimaliseren.
1. “Biologische voeding” 20% meer
Microsoft Advertising voorspelt dat het aantal klikken op advertenties voor biologisch voedsel in de week van 14 januari zal toenemen, wat neerkomt op een groei van 20% ten opzichte van dezelfde week in december.
Om op deze trend in te spelen, stelt Microsoft Advertising het volgende voor:
“Target gebruikers die op zoek zijn naar gezonde en voedzame voedselopties in januari met in-market-doelgroepen. Onze interne prognosegegevens suggereren dat het aantal klikken in de winter op 14 januari het hoogst zal zijn, dus hoewel u uw budget zou moeten verhogen zodra de vakantie voorbij is, moet u ervoor zorgen je raakt niet midden in de maand op.”
2. “Sportkleding” van begin december tot januari
Microsoft Advertising voorspelt dat het aantal zoekopdrachten naar sportkleding begin december zal beginnen toe te nemen en zal doorgaan tot en met januari.
In een blogpost deelt Microsoft Advertising de volgende tips:
“Gebruik Shopping-campagnes om uw sportkleding en fitnessproducten eind november en begin december onder de aandacht te brengen tijdens de kerstinkopen. De interne gegevens van Microsoft schatten dat consumenten het meest op zoek zullen zijn naar uitrusting tussen de weken van 26 november en 3 december, maar de activiteit zal hoog blijven tot Januari.”
3. Zoekopdrachten naar ‘Fitness en voeding’ komen in golven
Het is dan ook niet verrassend dat het aantal zoekopdrachten naar fitness en voeding in het nieuwe jaar zal toenemen.
Microsoft Advertising adviseert echter een “always on”-benadering voor het targeten van deze categorie, aangezien de zoekinteresse gedurende het jaar meerdere keren zal toenemen.
“Als we de gegevens van 2021 gebruiken als vergelijking van wat we het komende jaar kunnen verwachten, kunnen we aannemen dat klikken voor voeding en fitness een piek zullen bereiken in januari, mei, juli en oktober. Overweeg een permanente focus, aangezien doelgroepadvertenties worden getoond om gebruikers te stimuleren door de trechter om tactieken te zoeken.”
bron: Microsoft-advertenties
Uitgelichte afbeelding: SeaStudio/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!