Microsoft Advertising en Roku Advertising werken samen in een primeur in de branche om de ervaring met het kopen van advertenties te verbeteren en de advertentieprestaties te optimaliseren.
Navigeren door het digitale advertentielandschap voelt vaak als manoeuvreren door een complex doolhof met meerdere platforms en gefragmenteerde gegevens.
Deze samenwerking overbrugt nu de kloof tussen de streaming tv-advertenties van Roku, de doelgroepadvertenties van Microsoft en organische en betaalde zoekresultaten op Bing.
Voorheen maten Microsoft Advertising en Roku Advertising de advertentieprestaties afzonderlijk.
Deze samenwerking zorgt voor een vollediger inzicht in klanten in uw branche, waardoor betere besluitvorming in advertentiecampagnes mogelijk wordt.
De kracht van multichannel-analyse
Het analyseren van inzichten uit de advertentie-ecosystemen van Microsoft en Roku terwijl klanten kijken, browsen, winkelen en zoeken, kan gedragsinzichten opleveren die u helpen succesvolle advertentiecampagnes te maken.
In het afgelopen jaar hebben de twee bedrijven advertentiebetrokkenheid geanalyseerd in de technologie-, reis- en detailhandelsector, en onderzocht hoe consumenten verschillend reageren op advertenties van verschillende merken.
Hun bevindingen zijn gebundeld in een white paper, waarin inzichten zijn opgenomen zoals:
Optimale blootstellingsfrequentie voor Roku TV-streamingadvertenties. De gemiddelde tijd tussen de eerste weergave van de Roku TV-streamingadvertentie en de eerste merk- of productzoekopdracht. Hoe uw Roku TV-streamingadvertentiecampagne klanten beïnvloedt om naar uw merk te zoeken.
Met het gedeelde ecosysteem voor klantinzichten van Microsoft-Roku kunnen uw advertentiestrategie- en plaatsingsteams weloverwogen beslissingen nemen om elke advertentiecampagne te verbeteren.
Unieke cross-channel data stelt u in staat om uw klanten effectief te targeten en met hen in contact te komen.
Het resultaat is een vernieuwde manier om uw merk of product te verbinden met uw klant, ondersteund door datagedreven inzichten.
Met toegang tot uitgebreide klantinformatie liggen meer klantacquisities, clicks, zoekopdrachten en aankopen binnen handbereik.
Elk contactpunt in de klantreis wordt een waardevol verhaal.
Op te sommen
De eerste samenwerking tussen Microsoft Advertising en Roku zorgt voor een revolutie in de ervaring van het kopen van advertenties door de punten te verbinden tussen uitgezonden tv-, zoek- en doelgroepadvertenties.
Door waardevolle inzichten te bieden via verschillende kanalen, stelt deze samenwerking u in staat uw klanten beter te targeten en met hen in contact te komen, wat uiteindelijk leidt tot succesvollere advertentiecampagnes.
Aangezien het digitale advertentielandschap zich blijft ontwikkelen, is deze samenwerking een belangrijke stap in het optimaliseren van advertentieprestaties en het helpen van merken en bedrijven om te groeien.
bron: Microsoft

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!