fbpx

Microsoft introduceert AI-chatinkomsten voor digitale partners

Microsoft introduceert AI-chatinkomsten voor digitale partners

Share This Post


Microsoft heeft deze week de Ads for Chat API onthuld – een advertentieoplossing die is ontworpen om op een naadloze en boeiende manier geld te verdienen met AI-chatervaringen.

Volgens de aankondiging zouden Chat API-advertenties native advertentie-ervaringen creëren waar partners, consumenten en adverteerders van profiteren.

Wie profiteert van de Ads For Chat API?

Chat API-advertenties kunnen potentieel voordeel opleveren voor degenen die op AI gebaseerde chat gebruiken, zoals:

Partners (selectie van uitgevers, apps en online services) die geld kunnen verdienen met inhoud die tijdens chats wordt gedeeld. Adverteerders die doelgroepen kunnen bereiken die communiceren met partnerchatbots over relevante onderwerpen. Consumenten die op basis van hun chats de juiste product- of dienstaanbevelingen konden vinden.

Hoewel de eerste aankondiging geen details gaf over welke partners toegang zullen hebben tot de API, suggereert een recente blogpost dat de groep mogelijk Microsoft Start-partners omvat.

Een Microsoft-woordvoerder voegde eraan toe dat het bedrijf binnenkort meer informatie over partners zal verstrekken, en voegde eraan toe:

“Microsoft wil werken met online diensten, apps en uitgevers die investeren in hun eigen AI-chatfunctionaliteit en daar geld mee willen verdienen door middel van advertenties.”

Uiteindelijk kunnen partners meer inkomsten genereren door AI-chatverbeteringen en tegelijkertijd een ervaring creëren die bij hun publiek past.

In een recent interview zei Kya Sainsbury-Carter, corporate vice president van Microsoft Advertising:

“De kracht van deze technologie is om onze klanten te helpen efficiënter te zijn in een tijd van meer doen met minder, waardoor niet alleen het rendement op advertentie-uitgaven wordt verbeterd, maar ook het rendement op de tijd die wordt besteed aan het gebruik van onze platforms. Dit is een geweldige kans voor ons .”

Toen Sainsbury-Carter werd gevraagd naar de groeiende bezorgdheid over generatieve AI-chatdiensten die het verkeer verminderen dat uitgevers ontvangen van organisch zoeken, antwoordde Sainsbury-Carter:

“De waardepropositie die we specifiek voor uitgevers zien naarmate we verder gaan, is meer verkeer en klikken genereren, niet minder, en ervoor zorgen dat uitgevers en partners meer geld verdienen. We onderzoeken dus hoe we de advertentie-inkomsten van Bing Chat op verschillende manieren kunnen delen, zoals we leren hoe gedrag eruit ziet.”

In een recente blogpost verzekerde Yusuf Mehdi, corporate vice-president en directeur consumentenmarketing bij Microsoft, de redacteuren ook van de intentie van Microsoft:

“… we onderzoeken ook aanvullende mogelijkheden voor uitgevers, waaronder onze meer dan 7.500 Microsoft Start-partnermerken. We hebben onlangs een aantal van onze partners ontmoet om ideeën te verkennen en feedback te krijgen over hoe we inhoud kunnen blijven verspreiden op een manier die zinvol is voor het verkeer en de inkomsten voor onze partners.”

Hoe werkt de Ads For Chat-API?

Via de Chat Ads API kiezen partners de advertentie-indelingen die doelgroepen het liefst integreren in chatcontent.

Net als native advertising richt het zich op het leveren van advertenties die passen bij de inhoud en gebruikerservaring van het platform, met behoud van een consistente look en feel.

Door partners de mogelijkheid te bieden advertentie-indelingen aan te passen, wordt de advertentie-ervaring afgestemd op de eigen omgeving van het platform, waardoor een minder storende ervaring voor consumenten wordt gecreëerd.

De API kan advertenties weergeven op chatplatforms die zijn ontwikkeld door Microsoft of andere bedrijven, waardoor adverteerders een groter netwerk van doelgroepen kunnen bereiken.

Microsoft zet zijn vooruitgang op het gebied van AI voort

De introductie van advertenties voor de chat-API volgt op de recente onthulling door Microsoft van de volgende generatie AI-functies in Bing en Edge en het einde van de Bing AI-wachtlijst.

Met meer dan 100 miljoen dagelijkse actieve gebruikers op Bing, zou Microsoft uitgevers een winstgevende nieuwe inkomstenstroom en een groter advertentiepubliek voor adverteerders kunnen bieden.

Tijdens het komende Microsoft Build-evenement is Microsoft van plan om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van GitHub Copilot, machine learning, Azure OpenAI Service, GPT-4, .NET en meer te presenteren.

Als gevolg van wijzigingen in het gegevensgebruikbeleid van OpenAI, bevatten de gegevens die worden gebruikt om de taalmodellen te trainen geen informatie die via de API wordt gedeeld, tenzij gebruikers expliciet akkoord gaan om deze voor dit doel te verstrekken.

Uitgelichte afbeelding: Daniel Chetroni/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!