fbpx

Microsoft introduceert Insights voor universele tags voor het bijhouden van gebeurtenissen

Share This Post


Inzicht in hoe gebruikers omgaan met een website is essentieel voor elk bedrijf, vooral bij het evalueren van de effectiviteit van advertentie-inspanningen.

Om adverteerders hierbij te helpen, heeft Microsoft nieuwe statistieken geïntroduceerd voor Universal Event Tracking (UET)-tags die zijn ontworpen om effectiever aan deze zakelijke vereisten te voldoen en websiteverkeer en conversies te vergroten.

Deze functie, die vanaf 3 juli wordt voortgezet, wordt automatisch ingeschakeld voor bestaande UET-tags.

UET Insights bevat met name verbeterde gegevensverzamelingsmethoden die bedoeld zijn om waardevolle informatie aan gebruikers te verstrekken en de nauwkeurigheid van advertentietargeting te verbeteren.

Wat is een Microsoft UET-tag?

Een Microsoft Advertising UET-tag volgt de activiteiten van klanten op uw website nadat ze op uw advertentie hebben geklikt. Voeg een enkele UET-tag toe aan uw website, zodat Microsoft Advertising relevante gegevens kan verzamelen.

Met deze gegevensverzameling kunt u conversiedoelen volgen en specifieke remarketinglijsten maken om doelgroepen effectiever te targeten.

Met UET kunt u verschillende conversiedoelen bijhouden, zoals aankopen, aanmeldingen, downloads en meer. Conversiedoelen kunnen worden ingesteld op basis van de volgende criteria:

Het aantal bezoekers dat een bepaalde pagina of sectie van uw website heeft bezocht. De gevallen waarin bezoekers een bepaalde hoeveelheid tijd op uw website hebben doorgebracht. Gevallen waarin bezoekers meer dan een bepaald aantal pagina’s op uw website hebben bekeken. Het aantal mensen dat op uw mobiele app heeft geklikt en deze heeft geïnstalleerd.

Daarnaast kunnen andere aangepaste doelen en gebeurtenissen worden ingesteld en gevolgd.

Wat de nieuwe UET-kennis biedt

De nieuwe inzichten die zijn geïntroduceerd, omvatten verschillende verbeteringen, met als doel een beter begrip te krijgen van de interacties van websitegebruikers.

UET Insights bevat een krachtig ingebouwd dashboard voor websitegegevens, dat het inzicht in gebruikersbetrokkenheid stroomlijnt. Met deze functie kunnen bedrijven hun webpagina’s verfijnen en targeting optimaliseren voor betere conversies.

Microsoft introduceert Insights voor universele tags voor het bijhouden van gebeurtenissenScreenshot van Microsoft, mei 2023

Het dashboard toont cruciale gegevens, zoals:

Het totale aantal bezoeken aan uw website en het aantal bezoeken dat elke pagina heeft ontvangen. Een uitsplitsing van sessies per land van herkomst en apparaattype. Bounce-gegevens, die verwijzen naar klanten die slechts een paar seconden op uw website doorbrengen. Informatie over hoe lang bezoekers op uw website blijven.

Deze statistieken omvatten aanvullende statistieken zoals paginavertragingen, waaronder snelheid en laadtijden, interacties zoals klikken en scrollen, specifieke kenmerken van winkelwagentjes, details met betrekking tot verlaten winkelwagentjes, browsergerelateerde signalen en JavaScript-browserfouten.

Hoe UET Insights adverteerders helpt

De voordelen van UET Insights zouden verder moeten gaan dan het bieden van een uitgebreid inzicht in de prestaties van uw website.

Ze moeten adverteerders helpen de effectiviteit van advertenties te verbeteren door verbeterde targeting, fraudedetectie en het minimaliseren van verloren conversies.

Al deze factoren dragen bij aan een beter begrip van gebruikersgedrag en websiteprestaties, wat leidt tot efficiëntere advertentiestrategieën.

Wat adverteerders moeten weten

Het activeren van UET Insights vereist geen codering. Bestaande tags worden automatisch bijgewerkt in de backend, terwijl nieuwe tags die in de toekomst worden gemaakt, vooraf worden uitgerust met UET Insights.

Hier zijn enkele andere essentiële aspecten waarmee u rekening moet houden:

UET Insights is zo ontworpen dat er geen nadelige gevolgen zijn voor de prestaties van uw site. De verzamelde gegevens worden vrijwel direct verwerkt en gepresenteerd op het UET-dashboard. Er vindt geen databemonstering plaats, waardoor u zeker weet dat de informatie die u ontvangt volledig en representatief is. Adverteerders behouden de volledige controle over UET Insights en kunnen zich indien nodig afmelden.

Voor een beter begrip van deze functie wordt aanbevolen om de helppagina van Microsoft te raadplegen.

Als adverteerders zich om welke reden dan ook willen afmelden voor UET Insights, hebben ze een aantal opties.

Voor 28 juni kunnen adverteerders ervoor kiezen om zich af te melden voor automatische verlenging door het opt-out formulier in te vullen. Ze moeten de ID’s opgeven van de specifieke UET-tags die ze willen uitsluiten, of de ID van het manageraccount als ze van plan zijn alle UET-tags uit te schakelen die aan dat manageraccount zijn gekoppeld.

Als adverteerders besluiten zich af te melden nadat ze UET Insights hebben ingeschakeld, kunnen ze dat gemakkelijk doen via het UET-dashboard in het Microsoft Advertising-platform.

Uitgelichte afbeelding: sdx15/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!